شنبه 18 شهریور 1391 - 20:06

آیا اسرائیل به ایران حمله می کند؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: طي هفته هاي اخير خبرهاي زيادي  در سايت ها و خبرگزاريها و صحبت هاي محافل  صهيونيستي مبني بر حمله برق اساي اسرائيل  به تاسيسات هسته اي ايراني  به گوش مي رسد .

فارغ از اينكه سران رژيم صهيونيستي اين حماقت را انجام دهند يا ندهند به برسي اجمالي موقعيت ايران و رژيم صهيونيستي  اشاره مي شود .

 هر چند اسرائيل به لطف كمك  هاي امريكا و غرب به عنوان يكي از  5 قدرت برتر نظامي در دنيا قلمداد مي شود اما همين قدرت برتر نظامي در دو جنگ 33 روزه عليه حزب الله لبنان و 22 روزه غزه  در برابر گروه هاي چريكي هيمنه و هژموني اش به شكست منجر شد اسرائيلي كه در جنگ 6 روزه بر عليه اعراب در1967 م توانسه بود  قدرت هاي همچون مصر و اردن و … را شكست دهد .

پس از پيروزي انفلاب اسلامي در ايران و روي كار امدن حكومت ديني   و شعار و دكترين سياست خارجي ايران در حمايت از مستضعفان و حركت هاي اسلامي و احياء اسلام و به رسميت نشناختن اسرائيل  و ازادي قدس و مسئله فلسطين و شعار نه شرقي و غربي  ايران  سبب شد كه از همان اوايل انقلاب،  غرب و صهيونيسم بين الملل در برابر ملت ايران صف ارايي كنند  و چه مشكلاتي كه براي ملت ايران نيافريدند كه ذكر  ان ها نياز به  فرصت و  وقت بسيار دارد .

مستحضريد كه به يمن پيروزي انقلاب اسلامي در ايران شتاب علمي كشور را فراگرفته و ايران در قضيه انرژي هسته اي  به عنوان يك ابر قدرت در جهان قلمداد مي شود  به همين دليل غرب و و صهيونيسم بين الملل  اين موضوع را كه ايران دنبال سلاح هسته اي است ، درصدد هستند تا اجماع جهاني را بر عليه ايران اماده و سپس به ايران حمله كنند شببيه اتفاقي را كه بر عليه عراق انجام داده اند.

با توجه به اينكه بالاترين مقام  كشور رهبر فرزانه انقلاب اعلام نمودند كه ايران بنا با عقايد ديني سلاح هسته اي را قبول  ندارد و همه كشورها را به  بر چيدن انها سفارش نمودند  ، در اصل انرژي هسته اي بهانه  اي است براي حمله و از بين بردن انقلاب اسلامي.
ايا تهديد هاي اسرائیل واقعي و يا خيال است ؟

مي دانيم كه توان نظامي ،موقعيت و جايگاه  ايران در منطقه خاورميانه و جهان اسلام  باعث شده است كه نتواند حمله  نظامي خود را بر عليه ايران عملي كنند.

ايران از لحاظ موقيعت جغرافيايي و سلاح   و تجربه يك جنگ 8 ساله و داشتن گروههاي موافق در منطقه همچون حزب الله لبنان ، حماس ، كشورهاي همچون عراق ، سوريه و …داراي ظرفيت بالايی در جهان اسلام ومنطقه خاورميانه ،که برگزاری اجلاس عدم تعهد ها نمونه بارز آن است .

خود سران اسرائيل واقف اند در صورت حمله به ايران براي هميشه به زباله دان تارخ خواهند رفت بي شك جامعه اسلامي و مسلمانان تمام دنيا  هرگونه تجاوز اسرائيل عليه ايران را مردود شمرده و از تمام ظرفيت خود براي دفاع از ايران  استفاده خواهند كرد .

از زاويه ديگر جامعه دروني اسرائيل دچار مشكلات اساسي است  و انها هرگونه ماجرا جويي و حمله به ايران را نخواهند پذيرفت چناچه مشكلات ساختاري سياسي و اقتصادي و اجتماعي جامعه اسرائيل غاصب را فرا گرفته و نيز اگاهي مردم اسرائيل  مبني بر توان ويرانگري نظامي ايران انان را به وحشت انداخته است . عملا ” انها مخالف حمله نظامي به ايران هستند .بدون ترديد صحبت ها و حمله نظامي اسرائيل به ايران  خوراك تبليغاتي دارد و اين گونه حرفها  به عينيت و عملي نخواهد شد  .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11644
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. AHI گفت:

    DOWN WITH ISRAEIL

  2. سیاوش گفت:

    امریکا و اسراییل هیچ غلطی نمی تونن بکنن

  3. احمديان گفت:

    درود بر وفايي و قلم توانايش.تحليل خوبي داشتي

  4. محمد گفت:

    اسرائيل هيچ غلطي نمي توانند بكنند.از اقاي وفايي به دليل تجزيه و تحليل خوب راجع به اين مسئله تشكر ميكنيم .

  5. دانشجوي ارشد تاريخ گفت:

    اسرائيل عددي نيست كه در مقابل ايران بايستد استان ك و ب به تنهايي قادر است كه اسرائيل را نابود كند.

  6. همتی گفت:

    تجربه جنگ 33 روزه با حزب الاه لبنان بهترین تجربه و عبرت واسه رژیم جنایتکار صهیونیستی است که گنده تر از دهنش اظهارنظر نکنه

  7. همتی گفت:

    درود بر آقای وفایی،تجربه جنگ 33 روزه با حزب الاه لبنان بهترین تجربه و عبرت واسه رژیم جنایتکار صهیونیستی است که گنده تر از دهنش اظهارنظر نکنه

  8. اقای وفایی واقعاکارتون عالی بودداداشم خونده خیلی خوشش اومد گفت:

    بهمنی

  9. سید رضا گفت:

    ما باید واقع بین باشیم و بدونیم که اسراییل فقط دارد جنگ روانی بر علیه ما درست می کنند با تشکر از اقای وفایی

  10. sz گفت:

    هیچ غلطی نمیتونه بکنه

دیدگاه شما