جمعه 17 شهریور 1391 - 2:47

اظهارات تحسین برانگیز استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد تنها دو ساعت بعد از معارفه رسمی‌اش، شورای اداری تشکیل داد تا در آن حرف‌های مهمی را به مهره‌های شطرنج توسعه و آبادانی این استان بزند، در این یاداشت، به این حرف‌ها اشاره شده است.

خبرگزاری فارس: چرا صابری به فاصله دو ساعت از استاندار شدنش شورای اداری تشکیل داد؟

سه‌شنبه این هفته در استان کهگیلویه و بویراحمد و با حضور وزیر کشور، حسین صابری به عنوان استاندار این استان معرفی شد و بلافاصله در یک حرکت پیام‌دار، دستور تشکیل مهم‌ترین و بالاترین جلسه اداری را صادر کرد تا به بسیاری از گمانه‌زنی‌ها در مورد اخلاق و روحیات استاندار جدید پایان دهد.

نکته مهم در این دستور، تشکیل شورای اداری نبود بلکه ورود به کار و تلاش، آن هم با تشکیل شورای اداری حتی قبل از اینکه هواپیمای حامل مهمان ویژه مراسم معارفه استاندار جدید به سمت تهران پرواز کند، به احتمال فراوان نه یک ژست مدیریتی بلکه یک پیام مدیریتی است که باید مورد تحلیل قرار گیرد.

پیامی که بخش زیادی از محتوای آن در لابه‌لای اولین صحبت‌های رسمی صابری در کهگیلویه و بویراحمد نمایان بود.

وی در همان ساعات اولیه پذیرش مسئولیت جدید خود خطاب به مدیران کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک مدیر با کارشناس در اداره با هم تفاوت عمده دارند و تفاوت اصلی آن‌ها این است که مدیر خودش و وقتش را به صورت کامل در اختیار سیستم قرار داده و روز تعطیل و وقت غیر اداری و این حرف‌ها برایش معنا ندارد.

در واقع صابری این حرف‌ها را زده تا بگوید که اگر مدیری این شرایط کاری را می‌پذیرد، مسئولیت قبول کند در غیر این‌صورت جایش را به دیگری بدهد که می‌تواند تمام وقت در اختیار سیستم اداری باشد.

صابری در گام دوم و در اولتیماتوم‌های خود به مدیرانش که هنوز آن‌ها را ندیده و نشناخته گفته است که نقد سیاست‌ها و نظریه دادن کار یک مدیر نیست و این از وظایف و حقوق کارشناسان است، در واقع منظور صابری این است که یک مدیر وقتی در جایگاه مدیریت نشسته باید مجری سیاست‌ها باشد و اگر سیاست‌های دولت و برنامه‌های آن را قبول ندارد مسئولیت نپذیرد.

صابری به این‌ها اکتفا نکرده و ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد که معاون یا کارشناسش را به جلسات اداری و استانی بفرستد بلکه باید هر مدیری قبل از آن در جلسات داخلی با کارشناسان به جمع‌بندی نهایی برسد و بعد از آن راسأ در جلسات شرکت کند و ما برای اینکه مدیری در این زمینه بهانه‌ای نداشته باشد، لیست جلسات رسمی 6 ماهه دوم را برای آن‌ها ارسال می‌کنیم که از قبل برنامه‌های خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

وی حضور وزیر و جلسات وزارتی را در هر دستگاهی تنها عذر قابل قبول برای نیامدن مدیر به یک جلسه دانست و گفت: تنها در این صورت است که اجازه ورود فردی به جز مدیر ارشد یک دستگاه را به جلسات می‌دهم.

روشن بودن دائمی تلفن مدیران از نکات دیگری بود که در همان روز اول صابری سنگ‌هایش را با مدیرانی که قرار است در شروع کار با آن‌ها آغاز کند، واکنده و تذکر آن را به مدیران داده است.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد جواب ندادن تلفن مدیران و مسئولان را غیر قابل تحمل خواند و گفته است که بهانه‌های چون حواسم نبود، تلفنم روی سایلنت بود و بهانه‌هایی از این دست قابل قبول نیست و مدیران باید این را بدانند که وقت یک مدیر متعلق به مردم است و باید همواره پاسخگو باشیم.

نکته‌ای دیگر که صابری در همان روز اول برای همه مهره‌هایش در این استان روشن کرد و البته بسیار به مزاق رسانه‌ها خوش آمد این بود که همه مدیران باید اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به رسانه‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهند و من به هیچ عنوان عدم تعامل با رسانه و خبرنگاران را نمی‌پذیرم.

وی خود را رسانه‌ای دانست و تاکید کرد: که من به هیچ عنوان اهل سانسور نیستم و در همه اوقات به جز در هنگام جلسات، تلفنم روشن بوده و بدون اینکه نگاه کنم که چه شماره‌ای افتاده است، جواب می‌دهم.

همه آنچه گفته شد را می‌توان به یک دستورالعمل اجرایی در این استان تعبیر کنیم ولی یک نکته دیگر هنوز باقی مانده است و آن هم اظهار نظر استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در مورد عزل و نصب‌ها است، چیزی که همواره یکی از مطالبات مردمی بوده است.

* هیچ مدیر کم‌کاری حاشیه امن نخواهد داشت

صابری در این باره گفته است که معتقدم دندان فاسد، معیوب و غیر قابل تعمیر را باید بدون فوت وقت کشید و دور انداخت.

وی گفته است: اگر لازم باشد در کهگیلویه و بویراحمد در هر روز چندین تودیع و معارفه نیز برگزار می‌شود و در این رابطه مدیران باید بدانند که وقت و انرژی آنان متعلق به مردم است و قصور و کم‌کاری آنان را نباید تحمل کرد و از این حق مسلم مردم در برکناری مدیران ناکارآمد و کم‌کار نمی‌توان گذشت.

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که البته معتقدم بعد از 33 سال از انقلاب دیگر مدیر معیوب نداریم ولی مدیران ما کم‌کار و پرکار هستند و مسئولیت‌ها نیز ارث پدری ما نیستند.

* نباید فقط صندوق‌های رای را به روستاها ببریم

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد نشاط و شادابی را از ویژگی‌ها و نیازهای یک مدیر دانست و گفت: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهیم کرد که در طول هفته دو تا سه روز برای سرکشی و بازدید و رفتن به دل روستاها وقت داشته باشیم و همه‌اش این نباشد که در مرکز استان بنشینیم.

وی رفتن به دل روستاها و میان مردم را جذاب و لذت‌بخش خواند و گفت: رفتن به دل روستاها با دو هدف آشنایی با مشکلات و نیازهای مردم و همچنین تفریح و تجدید قوا است که با جدیت در دستور کار من است.

وی تاکید کرد: به حضور در همه جلسات و نشست‌ها عادت دارم و همه جلسات غیرتخصصی را نیز در وقت غیر اداری برگزار خواهیم کرد.

صابری این را هم گفت که ما مسئولان نباید فقط صندوق‌های رای را به روستاها ببریم بلکه باید با حضور در میان آن‌ها روز به روز به آن‌ها نزدیک‌تر شویم.

پاسخ صریح صابری به علت تشکیل شورای اداری تنها چند ساعت بعد از استاندار شدنش

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که چرا با این سرعت شورای اداری را تشکیل داده است، گفته: متاسفانه در امدن و رفتن مدیران رسم شده است که یک مدیری که تازه می‌آید به‌ویژه اگر غیربومی باشد تا وقت رفتنش با تبریک‌ها، دسته‌گل‌ها، هدیه‌ها، لوح تقدیرها و تبریک‌ها مواجه می‌شود ولی باید ما باید کمی سنت‌شکنی کنیم و این کار را با این هدف انجام دادم که کار و فعالیت ما در این استان جدی است و باید خارج از فضای تعارف و تبریک، به صورت جدی از همین روز اول شروع کنیم.

وی افزود: می‌خواستم از فردا که در خیابان با مدیران برخورد می‌کنیم به سلامی اکتفا کنیم و به جای مسائل حاشیه‌ای، سراغ کارها و مشکلات مردم و پروژه‌ها را بگیریم.

به هر حال آنچه که می‌توان از آن به عنوان پیام مهم استاندار جدید به همه مدیران و مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد نام برد، این است که مدیران باید در یک سال باقی مانده به عمر دولت کم‌کاری و بی‌حالی را کنار بگذارند و برای مشکلات انبار شده کهگیلویه و بویراحمد نه تنها لحظه‌ای توقف نکنند بلکه برای حرکت کردن این استان در مسیر برون رفت از محرومیت بدوند.

حسین صابری در کهگیلویه و بویراحمد یک نفر است برای پیشرفت و رفع مشکلات مردم، باید یک مجموعه حرکت کند.

نکته مهم‌تر در این بین این است که مدیرانی که سازگار با این روند نیستند و یا توان لازم را در خود نمی‌بینند، بدون اینکه مسئولان ارشد را در مهجوریت قرار دهند، بدون هزینه دادن مردم و نظام اسلامی، از سمت خود کنار بروند و جای خود را به مدیران دیگری دهند.

——————-

یاداشت از کریم بنام

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11551
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مردم گفت:

    ديگر مدير عوض كردن تكرتري شده لطفا كار كنيد شغل ايجاد گردد مهندس برود دكتر بيايد پروفسور بيايد لطفا درد را درمان كنيد باسپاس

  2. خطاب به استاندار گفت:

    حرفات قشنگ بود ولي…
    ولي اينجا بعضي پست ها ارثي است
    ولي اينجا اعتقادي به اصول و ادبيات مديريت ندارند
    بعضي مديران حتي 4وظيفه اصلي مدير را نمي دانند و اصلا دركي از مديريت ندارند
    آقاي استاندار اينجا افرادي مدير شده اند كه بدون تعارف شايستگي يك كارمند ساده بودن را هم ندارند
    آقاي استاندار اينها در آرشيو اين سايت باقي مي ماند و تا چشم بهم بزني توديع و معارفه شما را هم خواهيم ديد، آن موقع دوباره اين حرف ها را مرور ميكنيم

  3. كاش... گفت:

    كاش سوابق مديريتي و كاري و تحصيلي مديران استان به همه اعلام ميشد
    كاش ميدانستم چند نفر در اداراتي هستند كه مرتبط با رشته خود هستند
    كاش ميدانستم معدل دوران تحصيل آنها چند است

  4. عبدالله گفت:

    کجاش تحسین بر انگیز بود؟

  5. واقع بین گفت:

    درود بر دکتر صابری . از سخنان زیبایت که بوی خدمت میدهد خوشم آمد . به نظر می رسد در و تخته باهم جور شدند و مکمل حاج زارع خدمتگذار به این استان آمده و امیدوارم با همکاری همدیگر و با مشاوره های سازنده این استان را از واژه ی عذاب آور محروم نجات دهید .

    • مطمئنی واقع بینی؟ گفت:

      تو چقد واقع بینی!
      به خدا اینجوری نظر ندی به نفع حاج زارع است
      گذر زمان مشخص میکنه
      عجله نکن

    • دوست گفت:

      دوست گرامی قول این حرفها را نخورید چراکه دوصد گفته چون نیم کردار نیست برای سردراوردن از واقعیات عملی سری بزنید به آرشیو رسانه های محلی در اردبیل مثلا صفحه اول نشریه محلی مهر اردبیل که خبر طومار بیش از یکصد کارشناس و کارمند استانداری اردبیل به رییس دولت و دفتر مقام معظم رهبری در اعتراض به فرصت سوزیهای………….. را به چاپ رسانده است.

      • دوست گفت:

        ببخشید منظورم از صفحه اول نشریه مهر اردبیل ، صفحه اول شماره 182 نشریه موصوف به تاریخ 2 اردیبهشت 91 است.

    • ناشناس گفت:

      عجله نکن

  6. پویا گفت:

    نیکزاد خرابی هاش بیشتر از خوبیها ش بود

  7. بینوا گفت:

    خدایا!من نمیتونم به این زودی در مورد این استاندار قضاوت کنم ولی خدا تو خودت گواه باش واگر به این حرفاو ادعاها تا آخرین لحظه عمل بشه وخدمتی صادقانه به این مردم مظلوم شود تمام مشکلات ما حل میشود./به امیدآینده ای خوب

  8. حسنی از مدرسه گفت:

    اقای دکتر . …………. گولت نزنه ادم …………..برای حفظ خودش قیصریه را به اتش میکشد

  9. واقع بین گفت:

    سلام ، به مدیران ستادی استانداری هم به عنوان همکارانمان توصیه میکنیم از قرستادن افراد غیر به جلسات صابری خودداری کنند زیرا وی فردی ب………… است ویقینا با گفتن عباراتی مانند………………. و… همانگونه که به نماینده مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اردبیل در جلسه شورای آموزش وپرورش استان گفت برخورد خواهد کرد.

  10. رحیم گفت:

    بزرگترین مدیر کم کار ………… است چ…….؟ سفرهای او به روستاها فقط جنبه ظاهری دارد و به دلیل عدم تصمیم گیری در سفرهای شهرستانی نتیجه ای عاید مردم نمیشود.

  11. مطلع گفت:

    از سخنان نه چندان جدید استاندار سپاسگزاریم اما جناب اقای استاندار امیدواریم شعار نباشد خیلی امدند اینچنین گفتند وجلسه را ترک کردند اما جلسه هفته بعد که امدند انچه را مجدد گفتند بوی خط باند وتبانی می داد .رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این 3سال واندی شنبه ها بعد از نمازظهر به یاسوج می رسد وچهارشنبه ها هم ساعت 10 به شیراز می رود وبقیه روزهای هفته هم از ساعت 3 به مطب می رود واین هم اوضاع اسفبار دانشگاه علوم پزشکی واین همه نا رضایتی پس با این توصیف اولین مدیر معزولی باید نبوی زاده باشدو اگر چنین شد ان وقت مردم به جنابعالی امیدوارند.

  12. بویراحمدی گفت:

    استاندار بیا خدا استان ما رو بی کفایتی مدیران نا لایق وافراطی از پای در آورده است.تو را به شیر مادرت گندشان را زودتر پاک کن تا بزرگترین مشکل و مانع بر سر پیشرفت این استان را برداشته باشی……من الله توفیق……….

  13. ارادتمند گفت:

    سلام شما خودتان در عرض تنها 48 ساعت اینقدر محافظه کار شده اید که پیامهای مستند کاربران را یکجا حذف می کنید چطور مدیران را که نان خور دولت هستند از انعطاف برحذر مینمایید

    • بویر نیوز گفت:

      برخی از نظرات حاوی مطالب هستند که اثبات آن برای ما محرز نیست و در ج آنها در سایت درست نیست

      • ممنون گفت:

        انچنانکه مستحضرید یکی دومطلب زیربنایی برای اطلاع مردم ومسوولان محترم ان استان تقدیم شده بود که قبلا در خبرگزاری فارس و نشریه محلی اردبیل فردا منتشر وچاپ شده بود و استناد به ان طبق قانون مطبوعات مسوولیت حقوقی برای شما نداشت برای اطمینان هرچه بیشتر، با دادن عبارات ( ورود به دارالحکومه اردبیل ممنوع) و ( ناگفته های یک استاندار ) به گوگل میتوانید مطالب فوق الاشاره در سایت خبرگزاری فارس – صفحه استان اردبیل ووبلاگ اردبیل فردا را از نزدیک ملاحظه فرمایید. زنده باشید

  14. منصور گفت:

    عرض سلام به هم استانی های عزیز.بویر نیوز خسته نباشی اگه میشه انتقا سازنده و به حق منو بذار.حقیقتا من آقای مهندس بیدارپور را از زمان نوسازی میشناختم .جانباز جنگ تحمیلی است حتی پایش را در راه دفاع ا وطن از دست داده.حال با پذیرش این موضوع و جایگاه والای جانباز و احترامی که به شخصه برا آنها قائلم اما من منتقد جدی شیوه مدیریت ایشان چه قبلا در نوسازی و حال راه و شهرسازی دارم.اصل کلام من اینه ما نیرو توانمند تر و متخصص تر و مدیرتر از بیدارپور داریم اما چون ایشان فقط بخاطر حمایت سیاسی افرادی سود جو الان در این مکان قرار گرفته است.خدایی اگه شایسته سالاری باشه ما نیرویی صد چندان بهتر و متهعد تر داریم

  15. محسن گفت:

    خط و نشان کشیدن برای مدیران که اگر در جلسات شرکت نکنید و یا تلفنتان را خاموش کنید و خلاصه اگر گوش به فرمان نباشید چنین میکنم و چنان ،زیاد خوب نیست .جلسات ،همایشهای بی محتوا ،پاسخ دادن به تماسهای غیر ضرور و… دردی را دوا نمیکند. استاندار خوب از مدیرانش باید لیست مشکلات،برنامه برای کار ،گزارش کارهای انجام شده را بخواهد.مدیر باید فرصت برای برنامه ریزی کردن ،پیگیری کارهای بزرگ ،و … داشته باشد، و وقت خود را شرکت در جلساتی که حضورش ضروری نیست نکند. چه اشکالی دارد معاون یا کارشناس در جلسات استاندار شرکت و مدیر کل امور مهمتر را پیگیری کند.

  16. تبعید آزاد گفت:

    آقای صابری گرانقدر؛ اکنون که برای مدیران خط قرمزها وشروط تعیین کردید، بدان و آگاه باش که این سخنان جنابعالی در آرشیو رسانه ها و اذهان علاقمندان باقی خواهد ماند، پس زیبا سخن گفتن بسیار آسان تر از عملگرایی ست، خواستم اینو بدونی که هیچ عذری از شما پذیرفته نخواهد شد آنگاه که توانایی مقابله با مافیای قدرت و ثروت را نداشته باشید و دستهای پشت پرده را عامل به ثمر نرسیدن شعارهایتان بدانید.

  17. lk گفت:

    از خدا بترسید از خدااااااااا .تاکی …..

  18. زاگرس گفت:

    در اين استان هدف اينه كه يه نماينده مثلا بزرگواري بياد چندتا مدير عوض كنه و يه استفاده اي ببره.اصلا بيكاري، فقر، عقب ماندگي استان و توسعه زيرساختهاي استان براشون مهم نيست.

  19. حسین گفت:

    بویر جان در موقع نوشتن خبر از استاندار دقت داشته باش و از روابط عمومی استانداری اردبیل یاد بگیر که می نوشتند:جناب آقای دکتر سید حسن صابری فرمودند،گفتند،اشاره نمودند و … از این القاب استفاده کن چون رییس روابط عمومی استانداری اردبیل که بویی از خبر و خبر نویسی نبرده بود این طور نوشتن را انتخاب کرده بود و ….

  20. کار گفت:

    اولین مدیری که بایستی خداحافظی کند زینل زاده می باشد چون زینل زاده یک معلم است وهیچگونه تخصصی درخصوص تعاون کار ندارد ورشته ایشان جغرافی است این القاب مهندس را چه کسی به او داده با وجودی که این همه مهندس کار کشته در ان اداره است .

دیدگاه شما