پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 0:24

خبرها خوش برای اصحاب رسانه

به گزارش بویرنیوز، علی جنتی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه چهارمحال و بختیاری، ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: چهارمحال و بختیاری سرزمین غیوران، هنرمندان و دیار عالمان و فقیهان و شهیدان است.

وی با بیان اینکه “اصحاب فرهنگ و هنر کشور صاحب تمدن و فرهنگ و دارای سابقه هفت هزار ساله‌اند”، تصریح کرد: فرهنگ ایرانی ما عجین با فرهنگ اسلامی است و همه دنیا ایران را کشوری با فرهنگ باستانی و دیرینه می‌شناسند.

جنتی خطاب به اهالی فرهنگ و هنر اظهار کرد: شما اصحاب هنر و فرهنگ باید قدر گوهر گرانقدر هنر را بدانید و از آن حفاظت کنید و هرچه می‌توانید در ارتقا و ترویج فرهنگ ملت کوشا باشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات، خاطرنشان کرد: ما همان روز اول اعلام کردیم که دولت وظیفه خود می‌داند از مطبوعات حمایت و به گسترش رسانه‌ها و مطبوعات کمک کند و از توقیف مطبوعات و رسانه‌ها جلوگیری کند و همچنین این اصحاب را به صورت حرفه‌ای آموزش دهد.

جنتی با اشاره به اهمیت رسیدگی به درخواست‌های مطبوعات نیز گفت: ما به همه درخواست‌های مطبوعات و انتشارات تا پایان اردیبهشت پاسخ داده‌ایم و همچنان تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن به درخواست‌های آنان پاسخ دهیم.

وی همچنین با اشاره به حوزه کتاب و اصحاب قلم اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید گشایش خوبی برای نویسندگان حاصل شده است؛ همچنین بسیاری از کتبی که به علت خرده‎گیری‌های بی‌جا در دولت گذشته صادر نمی‌شد، در این مدت صادر شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 92 حدود 64 هزار عنوان کتاب چاپ شد که بیشتر این کتب در چاپ اول بوده و نشان‌دهنده نشاط در حوزه فرهنگ و هنر است.

ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=115421
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما