دوشنبه 13 شهریور 1391 - 7:22

متداول ترین راه خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟

بویرنیوز:

: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: براساس یک پژوهش بر روی نمونه های خودکشی در شهر یاسوج، مشخص شد که مسمومیت دارویی عمده ترین روش خودکشی در این شهر بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیما محمدحسینی افزود: یکی از علل این موضوع، دسترسی سریع و آسان به انواع داروها بوده است.

وی بیان کرد: با اجتناب از انبارکردن داروها در منزل و الزام به استانداردهای نحوه تجویز دارو در نظام آموزش پزشکی، می توان تا حدودی در مدیریت این معضل موفق بود.

محمد حسینی با اشاره به پشیمانی اغلب این افراد از اقدام خود، اظهار داشت: آموزش خانواده ها در خصوص شناخت مشکلات فرزندان نیز یکی دیگر از اقدامات زیرساختی در مقابله با این معضل اجتماعی خواهد بود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: همچنین در این پژوهش مشخص شد که زنان و جوانانی که در دامنه سنی 21 تا 30 سال قرار دارند و غالبا نیز بیکار هستند، بیشترین درصد اقدام به مسمومیتهای عمدی را به خود اختصاص می دهند.

محمد حسینی افزود: با توجه به نقش عمده داروها در خودکشی، آشنایی پزشکان و پرستاران در بخش‌های اورژانس و بیمارستان‌ها به خصوصیات سمی‌ داروها و مواد شیمیایی که اغلب به راحتی در دسترس هستند، و همچنین بررسی روانشناختی جمعیتهای در معرض خطر، می‌تواند باعث کاهش خطر مرگ و میر ناشی از این مسمومیتهای عمدی شود.

مقاومت آنتی بیوتیکی سلامت جامعه را به خطر می اندازد

کارشناس نظارت بر غذا و داروی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اثر مقاومت آنتی بیوتیکی، باکتری های مقاوم به سرعت بین افراد جامعه گسترش یافته و سلامت عمومی با بیماری جدیدی که به سختی و با هزینه بالا درمان می شود، تهدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فرهاد نظری افزود: اگرچه آنتی بیوتیک ها در اثر مقابله با عوارض بیماری زا، سبب بقای حیات می شوند، اما توانایی برخی باکتری ها در برابر این داروها افزایش می یابد.

وی مقاومت آنتی بیوتیکی را یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی جامعه امروز عنوان کرد و گفت: مصرف نابجای آنتی بیوتیک، باعث بی تاثیر شدن این داروها در مقابل عفونتهای ساده می شود.

نظری افزود: همچنین این مسئله منجر به طولانی و پیچیده شدن بیماری، حضور طولانی مدت در مراکز درمانی و حتی منجر به مرگ می شود.

مددجویان گچسارانی از نیروگاه هسته ای بوشهر بازدید کردند

گچساران – خبرگزاری مهر: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران از اعزام 120 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در قالب اردوی خانوادگی به استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امرالله فروزنده گفت: تعداد 120نفر از خانواده‌های بی‌سرپرست تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در قالب 60 خانواده در این اردو شرکت دارند.

فروزنده اظهار داشت: مددجویان در این اردو از نیروگاه هسته ای بوشهر بازدید کردند.

وی بازدید از آرامگاه رئیس علی دلواری، مراکز زیارتی، سیاحتی، تفریحی و گردشگری را از دیگر برنامه های این اردو عنوان کرد.

برگزاری کلاسهای مشاوره برای 215 زوج مددجوی بهمئی

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بهمئی از برگزاری کلاس های مشاوره قبل از ازدواج برای 215 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی اظهار داشت: تعداد 215 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در 15 جلسه فردی و گروهی مشاوره قبل از ازدواج و کلاس های آموزش مهارتهای زندگی در سه ماهه اول سالجاری شرکت کردند.

محمدی افزود: هدف از برگزاری این کلاسهای آموزشی ارتقاء سطح فرهنگی، آموزش مهارتهای زندگی، امید به آینده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=11282
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما