شنبه 31 خرداد 1393 - 11:05

ماجرای جالب زندگی سوارکار حرفه ای گچسارانی + عکس

رحمان قربانی چابک سوار نامدار گچسارانی که در سال های کودکی در آروزی سوار شدن بر اسب بوده اکنون افزون بر این که مشهورترین اسب سوار جنوب ایران است سه فرزند اسب سوار و قهرمان مسابقات کشوری دارد.

به گزارش بویرنیوز، این چابک سوار حرفه ای می گوید: اسب سواری رویای دنیای کودکی ام بود، و بارها در خواب خود را سوار بر اسب های رنگارنگ و زیبا می دیدم.

این سوارکار حرفه ای افزود: دوران نوجوانی خود را با آرزوی تحقق این رویا سپری کردم، طی کردن بیش از 100 کیلومتر مسافت برای سفر به شهرهای ساحلی استان بوشهر برای اسب سواری با تامین هزینه سفری که به زحمت برایم مسیر میشد از خاطرات ماندگار دوران جوانی ام است.

81209126-5774396

قربانی که هم اکنون 43 سال دارد و پدر خانواده ای است که دوفرزند چابک سوار حرفه ای و یک فرزند ماهر در سوار کاری دارد.

وی اینک صاحب یک باشگاه سواری کاری با پنج اسب عربی گران قیمت و سه اسب بومی است.

وی اظهار کرد: فایزه، بنیامین و دنیا فرزندان 18، 15 و 9 ساله اش علاقه زیادی به سوار کاری دارند.

این چابک سوار موفق پشتکار، علاقه و یاری خداوند را مهمترین رمزهای موفقیت خود می داند.

قربانی گفت: با هدف آموزش علاقه مندان به سوارکاری با راه اندازی یک واحد صنفی فروش گوشت قرمز در خیابان هلال احمر شهر دوگنبدان برای تحقق آرزوی آنها تلاش کردم و جمع آوری درآمد خود اقدام به راه اندازی باشگاه سوارکاری کردم.

این سوار کار ملی اظهار کرد: اینک با شرکت در 15 جلسه یک ساعته امکان آموزش مهارت سوارکاری به متقاضیان در گچساران به صورت حرفه ای وجود دارد.

مسوول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گچساران گفت: رحمان قربانی از سال 90 تاکنون چهار مقام قهرمانی در مسابقات کشوری که در شهرستان های اقلید از توابع استان فارس، کورس اسب سواری کشور در شهرستان آبادان، مقام اول رشته اسب های زیبایی در استان لرستان و رتبه اول جشنواره عشایر کشور در گچساران را کسب کرده است.

علی باشت باوی افزود: بنیامین قربانی در مسابقات اسب سواری کشوری اقلید استان فارس با حضور 14 استان کشور مقام اول گروه سنی جوانان درآبان سال 92 را کسب کرد.

وی اظهار کرد: فایزه قربانی دیگر فرزند این سوار کار موفق مقام اول اسب سواری بانوان کشور در مسابقات اسب سواری اقلید فارس درآبان سال 92 را کسب کرده است.

مسوول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گچساران تصریح کرد: کسب مقام سوم مسابقات اسب سواری کشور در کردستان از سوی بنیامین قربانی در تاریخ بیست و سوم خرداد سال 93 و ارتقای مسافت رحمان قربانی از 80 کیلومتر به 100 کیلومتر در این مسابقات آخرین افتخارات این خانواده ورزشکار است.

منبع: ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109603
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باوی گفت:

    درزمانهای نچندان دوراقوام لرهمه چابک سوار بودند ولی وسایل نقلیه وزندگی شهری همه سنتهای قدیم رااز ما گرفت .افرین برشیر دخترلروپدرو برادر خود که باسختی افتخار افرینی برای ا ستان کهگیلویه وبویر احمد وباشت وباوی وبه ویژه روستای شیخ جلیل ولار می کنند به امید افتخارافرینی بیشتر وحمایت مسولان گچسارانی وغیور مردان عشایر استان…….انشالا

  2. بهروز ظفری گفت:

    واقعا تبریک میگم موفق و سر بلند باشید

دیدگاه شما