پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 22:41

مهم‌ترین موضوعی است که دستگاه قضایی باید دنبال کند؟؟!!

رئیس قوه قضائیه با گرامیداشت یاد شهدای هفتم تیر و شهدای قوه قضائیه گفت: کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی کشور مهم‌ترین موضوعی است که دستگاه قضا باید دنبال کند.

به گزارش بویرنیوز:
آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه شامگاه امشب در گفت‌وگوی ویژه تلویزیونی خود به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تشکر از کارکنان دستگاه قضایی گفت: کار قضا مشقت های زیادی دارد و بدون شک مشکلات زیادی را برای خانواده های کارکنان دستگاه قضایی به همراه دارد من برای خانواده این افراد طلب شکیبایی دارم.
13930218000284_PhotoA

وی در پاسخ به این سوال که قوه قضائیه برای مطالبات رهبری مبنی بر سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی چه کرده است، گفت: اگر از هدف نهایی یعنی عدالت پایین بیاییم بحث کارآمدی و سلامت دستگاه قضایی کشور مهم ترین موضوعی است که دستگاه قضایی باید دنبال کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: عواملی که کارآمدی و سلامت قوه قضائیه را تأمین می کند متفاوت است اما مهم ترین اصل نیروی انسانی در قوه قضائیه است، مسأله نیروی انسانی ذهن من را قبل از ورود به قوه قضائیه مشغول کرده بود.

آیت الله املی لاریجانی گفت: وقتی مشکلات دستگاه قضایی را بررسی می کنیم به کمبود نیرو بر می خوریم

وی افزود: برای مثال در بحث اطاله دادرسی مهم ترین دلیل کمبود نیروی انسانی است، اگر تعداد شعبات و نیروی انسانی ما بیشتر باشد به جای 3 ماه در دو هفته رسیدگی می شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: برای حل این معضل در طول این 5 سال تلاش‌های بسیاری کرده‌ایم و با مقدماتی که طی شد و در برنامه پنجم که از الطاف خاص مقام رهبری تشکر می‌کنم و توصیه‌هایی که ایشان به مجلس کردند اجازه پیدا کردیم که 4 هزار قاضی اضافه کنیم.

آملی لاریجانی گفت: این یک دگرگونی را به همراه خواهد داشت زیرا ما 8 هزار قاضی داریم که اگر 4 هزار تای دیگر به ان اضافه کنیم قطعا نوسازی بزرگی را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر تعداد شعبات و نیروی انسانی ما بیشتر باشد به جای 3 ماه وقت برای رسیدگی به یک پرونده در دو هفته آن پرونده رسیدگی می شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: به علاوه بحث آموزش های بدو و ضمن خدمت مطرح بود، لذا یکی از ارکان سلامت و کارآمدی ارتقای نیروی انسانی است و آموزش ها تأثیر بسزایی دارد.

آملی لاریجانی گفت: بحث استفاده از فناوری های نوین در دستگاه قضایی و نظارت های مستمر را گسترش دادیم، همچنین بحث پژوهش های دستگاه قضایی جهت بهینه سازی اطلاعات در دستور کار است، اصلاح ساختارها نیز یکی دیگر از راه های رسیدن به کارآمدی است که در این جهت گام های بلندی برداشته شده است.

وی در خصوص اصلاح ساختارها در دستگاه قضایی گفت: اصل اول برای ما این است که دیوان سالاری راه نیندازیم، ما برای اصلاح ساختار چند گام برداشتیم که یکی از گام ها بحث برنامه و برنامه محوری بود.
منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109379
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما