پنجشنبه 29 خرداد 1393 - 22:11

واکنش‌کری‌به‌همکاری‌باتهران‌درباره‌بحران‌عراق

وزیر خارجه آمریکا گفته واشنگتن تنها برای تبادل اطلاعات درباره عراق به رابطه با تهران توجه دارد.

به گزارش بویرنیوز:
سیاسی: «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفته واشنگتن تنها برای تبادل اطلاعات درباره عراق به رابطه با تهران توجه دارد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه «واشنگتن بر مردم عراق تمرکز می‌کند نه بر نخست وزیرش» گفت که همه گزینه‌ها درباره عراق پیش روی اوباما، رئیس جمهور قرار دارد.

طبق گزارش «اکانامیک‌تامیز» جان کری گفت واشنگتن در حال بررسی تعامل با ایران برای تبادل اطلاعات با این کشور درباره پیشروی نیروهای داعش در عراق است. کری، علی‌رغم این تصریح کرد واشنگتن به دنبال همکاری با ایران برای حل و فصل این بحران نیست.

وزیر خارجه آمریکا که با ان‌بی‌سی مصاحبه می‌کرد گفت: «ما به تعامل با ایران علاقه داریم و به اینکه بداتیم ایرانی‌ها می‌دانند ما چه فکر می‌کنیم و اینکه ما بدانیم که آنها چه فکر می‌کنند.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین اضافه کرد: «و نوعی تبادل اطلاعات وجود دارد تا افراد مرتکب اشتباه نشوند.»

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا واشنگتن گزینه همکاری نزدیک با ایران را مد نظر قرار دارد این موضوع را رد کرد و گفت: «ما ما همدیگر نمی‌نشنیم تا فکر کنیم که این کار را چگونه انجام دهیم یا اینکه آیا این کار را باید انجام بدهیم یا نه؛ این روی میز نیست.

وی همچنین درباره احتمال استفاده از حملات هوایی علیه نیروهای داعش توسط آمریکا گفت: «همه گزینه‌ها روی میز است» و اوباما در حال ارزیابی نحوه پاسخدهی به شورش گروه داعش است.
منبع:فردا نیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109360
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما