سه شنبه 20 خرداد 1393 - 13:08

5 جرم رایج در کهگیلویه و بویراحمد/ عوامل دامن زدن به اختلاف زوج‌های جوان

معاون دادگستری استان نقش رسانه ها برای اطلاع رسانی و آموزش افراد نسبت به جرایم موجود در استان و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرایم حساس دانشت و افزود: ما ابتدا باید تلاش خود را در جهت آگاه سازی مردم نسبت به جرایم و آسیب های موجود انجام داده و مجازات را باید آخرین راه حل بدانیم که در این راستا ما ابتدا نیاز با آموزش داریم. آموزش سایت ها و خبرگزاری ها از یک سو، جهت آگاه کردن مردم و آموزش خود افراد جهت پیشگری و آشنایی با آسیب های موجود.

به گزارش خبرنگار «بویر نیوز» الماس  گشتاسبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: که ما در استان 5 جرم الویت دار داریم که ضرورت دارد نسبت به آنها آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم تدابیری را در جهت کاهش این آسیب ها و شناخت دلایل بوجود آمدن آنها پیدا کنیم. در میان این 5 جرم، 3 تای آن در کشور از عمومیت برخوردار هستند.

وی گفت: جرم اول استان ما، سرقت است و بیان داشت:  سرقت های خرد از خوردرو ها که نزدیک به 20 تا %30 از سرقت ها را به خود اختصاص داده، که کمبود پارکینگ به دلیل عدم نظارت کافی شهرداری در مورد منازل شخصی که از ابتدا در آنها پارکینگ تعبیه شده ولی عموما پایان کار خبری از پارکینگ نبوده و شهرداری جریمه هایی را برای حذف پارکینگ گرفته که در نهایت خود این امر به شکل گیری معضلاتی می انجامد.
گشتاسب افزود: در بیشتر جرایم حداقل 50% افراد شاکی هم مقصر بوده چرا که آموزش های لازم را جهت برقراری امنیت برای کالاها و منازل خود دریافت نکرده اند و این امر نیازمند توجه و همکاری دستگاههای مختلف برای چاره اندیشی می باشد.
گشتاسبی با اشاره به اینکه خوشبختانه ما در این استان تقریبا هیچگونه سرقت خشن و طراحی شده نداریم، افزود: می توان با استفاده از آموزش، تلاش هایی در جهت کاهش دادن همین میزان جرم انجام دهیم. ایشان افزود که هدف ما نابودی کامل سرقت نیست، چرا که این امر امکانپذیر نبوده و ما خواهان شناسایی این آسیبها و تلاش برای پیدا کردن دلایل بوجود آمدن آنها برای پیشگیری و کاهش این آسیب ها هستیم.
وی جرم دوم را ضرب و جرح و نزاع های فردی عنوان کرد و افزود: ما به عنوان یک استان گردش پذیر باید به دنبال توسعۀ صنعت گردشگری باشیم و باید امنیت لازم برای حضور افراد و گردشگران که یکی از عوامل توسعه و شناخته شدن هر استانی هست را فراهم کنیم، که این امر با کمک خود مردم باید انجام گیرد. ما باید تلاش کنیم که جوانان و مردم ما آستانه تحمل خود را بالا برده و تلاش کنیم آموزش های لازم را در سایر مقاطع و نسبت به موارد گوناگون از جمله مهارت های زندگی و ارتباط را به افراد و خانواده ها بدهیم.
گشتاسبی گفت: جرم سوم؛ توهین به افراد عادی و و مأموران دولتی است که آنچه در استان ما رایج است توهین به افراد عادی بوده که ما باید سعی کنیم نسبت به آموزش جوانان و خانواده ها با استفاده از آموزه های دینی و فرهگی خودمان این مشکل را تا حدودی کاهش دهیم.
معاون دادگستری استان تهدید را چهارمین جرم تلقی کرد و ادامه داد: بسیاری از شکایت ها در این استان شامل دو موضوع می باشد، یکی شکایت اصلی و دیگری توهین هایی که افراد نسبت به همدیگر روا می دارند که این هم متأسفانه در استان ما به وفور پیدا می شود.
وی همچنین تخریب و تصرف اراضی شخصی و دولتی را پنجمین جرم برشمرد و افزود: ما در بحث تصرف اراضی ملی و محیط زست مشکلات زیادی داریم. در بحث ریشه کن کردن گیاهان دارویی وغذایی مشکلات زیادی داریم که مردم عزیز ما باید بدانند که اینها از سرمایه های استان ما هست و باید از آنها نگهداری کنیم.

عامل دامن زدن به اختلاف زوج‌های جوان

رضا گشتاسب با اشاره به ریشه بروز معضلات اجتماعی در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت:  برای کاهش این معضلات باید آگاهی بخشی صورت گیرد و در این میان نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار «بویر نیوز»، معاون اجتماعی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:  یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت افزایش آگاهی‌های حقوقی افراد است، چر ا که مشاهده شده خیلی از دعاوی و مشکلات در اثر ناآشنایی با قوانین است.

گشتاسب با بیان اینکه در دعاوی مربوط به طلاق و اختلافات خانوادگی ریشه مشکلات در نبود اطلاعات و عدم آگاهی کافی در این زمینه است تصریح کرد: دستگاه های متولی باید با عزم راسخ در این زمینه ورود پیدا کنند و با افزایش اطلاعات و آگاهی زوجین قبل از ازدواج از بروز مشکلات بعد از ازدواج جلوگیری کنند و آنها را به حداقل کاهش دهند.

وی عدم شناخت کافی خانوداه زوجین از یکدیگر و مبالغ سنگین مهریه‌ها را از دیگر  عوامل دامن زدن به اختلافات زوج‌های جوان دانست و افزود: باید در  این زمینه نیز کار فرهنگی صورت گیرد تا کمتر شاهد بروز چنین مشکلاتی باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=107977
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمود ب گفت:

    متاسفانه رسانه های استان به این موضوعات نمی پردازند و بجز برخی از مطالب بویر نیوز و خبرگزاری مهر و ایرنا کم مطلب تولیدی در این زمینه هست

  2. ناشناس گفت:

    باور بفرمایید حداقل 70%طلاق ها نتیجه بیکاری و فقر مرد خانه مبی باشد

  3. بدبخت گفت:

    جناب اقای گشتاسبی ضعیف بودن قانون و پارتی بازی عامل اصلی است فراموش کردید.
    یک فقره چک دارم یکسال است هرچه میدوم نتیجه ای عایدم نشد متاسفانه قانون چنان دست متخلف و کلاه بردار را باز کرده که از انجام هر کاری ابایی نیست

  4. مرضیه گفت:

    چرا عاقل کند کاری که روزی خود به خود گوید خودم کردم که لعنت برخودم بادا بادا مبارک بادا انشالله مبارک بادا.خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

دیدگاه شما