یکشنبه 5 شهریور 1391 - 14:57

وقتی نمایندگان اردبیل سر نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد را کلاه گذاشتند

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: خبر جابجایی دو استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل برای بسیاری از افراد خبری عادی و یک جابجایی ساده مدیریتی محسوب می شود واین در حالی است که اگر پشت پرده این جابجایی معلوم شود نتیجه خواهیم گرفت که چه به روز استان ما آورده اند.

نمایندگان اردبیل از ماهها پیش سعی داشتند تا استاندار خود را تغییر دهند و چه گزینه ای بهتر از اکبر نیکزاد که هم همشهری آنها محسوب می شود و هم برادر وزیر راه و شهرسازی است و با یک تیر چند نشان را زدند.

1- آنها توانستند با کمترین تنش و هزینه استانداری که تمایل به کار با آن را نداشتند را تغییر دهند

2- نمایندگان اردبیل توانستند موفقیت بزرگی را آرام و بی صدا نصیب خود کنند و آنها توانستند یک بومی را به  استانداری خود منصوب کنند

3- برادر وزیر راه و شهرسازی برای استان در مرحله رشد اردبیل و به سبب هم ولایتی بودن استاندار با وزیر راه امتیاز بزرگ دیگری است که نمایندگان اردبیل بدست آوردند.

در سوی دیگر میدان نماینده گان ساده لوح کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند که علیرغم ادعاهای فراوان آنها به عضویت در کمیسیون های مختلف به راحتی در قضیه تغییر استاندار دور زده شدند.

نمایندگان ما تنها دلخوش این قضیه هستند که با وجود استاندار جدید مانعی برای انتصاب مدیران دلخواه خود ندارند، اما این در حالی است که اکبر نیکزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکنون فقط بودجه استان را صرف تخریب تپه ها و زندان و چالش تغییر نام کرده بود و این در حالی است که با نزدیک شدن به هفته دولت ما چیز خاصی برای افتتاح نداریم.

کارهایی که مهندس نیکزاد شروع کرده و بودجه شگرفی از اموال استان را هزینه کرده بعد از ایشان رها خواهد شد و ما می مانیم و تپه هایی که نیستند و نام پرافتخاری که به راحتی آلت بازی برخی افراد بی هویت شد.

اگر قرار بود استاندار تغییر کند چرا یک کهگیلویه و بویراحمدی در این منصب نباشد، چطور استاندار اردبیل اردبیلی است اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد کرمانی است؟

در همین حال زمان شناسی نماینده محترم ولی فقیه در استان و مخالفت با این جابجایی قابل تامل است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار مهر گفت: در شرایط فعلی، نیمه تمام رها شدن کارهایی که آقای نیکزاد آغاز کرده به صلاح استان نیست.

وی بیان کرد: مردم انتظاراتی دارند و خود استاندار هم براین باور است که باید این کارها تمام شود و مردم نتایج آن را مشاهده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تغییر فعلی ممکن است مدیریت استان را دچار بی ثباتی کند و باعث رکود در برخی پروژه ها و طرح های در حال اجرا شود.

وی افزود: در این خصوص به آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور پیام داده ام و امیدوارم دولت با حمایت از استاندار، روند توسعه استان را تسهیل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طی چند روز اخیر زمزمه هایی مبنی بر جابجایی استانداران اردبیل و کهگیلویه و بویراحمد شنیده می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=10727
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیری از بویراحمد گفت:

    افتخار می کنم مخاطب سایت بویر نیوزم. علیرغم همه انتقادها به این سایت دیدیم که این سایت در کمال بی طرفی فقط از حق مردم دفاع کرد. دست اندر کاران بویر نیوز خدا قوت خسته نباشید

  2. توسعه- قابل توجه حضرت ایت اله ملک حسینی و نمایندگان محترم استان گفت:

    با سلام و احترام
    دوستان محترم از آنجایی که وجود مهندس نیکزاد در این استان به مثابه داشتن وزیر در دولت می باشد و الحق و النصاف ایشان بیشترین کارهای عمرانی و زیربنایی را در طی این مدت کوتاه انجام داده است، از شما می خواهم که اگر به فکر پیشرفت و توسعه استان هستید از رفتن و جابجایی ایشان جلوگیری بنمایید. زیرا آیندگان نیز قضاوت خواهند نمود که ایشان بهترین استاندار استان بوده اند.
    ضمنا نمایندگان محترم استان باید توجه داشته باشند که پیشرفت و توسعه استان مهمتر از چینش چند مدیر در سطح مدیریت استان می باشد. پس لطفا توسعه استان را فدای اهداف سیاسی خود ننمایید.

  3. علي گفت:

    خيلي ساده لوحانه نمايندگان محترم به جاي انديشيدن به منافع استاني هركدام به فكر جناح سياسي وبرآوردن قولهاي داده شده به افراد در زمان تبليغات انتخابات (جهت جمع آوري آراء)خود مشغول هستند و بعضا به فكراظهار وجود ومنم منم در محافل ومجامع درون وبرون استاني هستند حال آنكه با هم انديشي و صعه صدر وگذشت ميشود از كوتاهترين فرصت بيشترين منافع را به استان ومردم فهيم ودلاور آن تقديم نمود ولي حيف وصد حيف.آري ببينيد نمايندگان استان اردبيل چگونه به فكر تسخير قله خدمت به مردم واستانشان هستند وبه دنبال استانداري با ويژگيهاي بومي بودن ونزديك ترين افراد به وزراي دولت جهت بهره گيري از اين رابطه در جذب خدمات واعتبارات هستند ولي در استان ما اگر زيد آقا از اهالي استان بعنوان استاندار منصوب ويا حتي مطرح شد همه دست به دست هم مي دهند تا حيثيت وشخصيت فرد مورد نظر را زير سؤال برده واو را نالايق وناكارآمد جلوه دهند.هم استانيهاي عزيز درس حمايت وپشتيباني را از تركهاي اردبيلي فراگيريد وبيدار شويد ديگر وقت افتخار به گذشتگان نيست وقت افتخار آفريني ما امروزيهاي براي آيندگان است تا آنها هم مثل ما كه به گذشتگان خود افتخار ومي باليم آيندگان نيز به ما افتخاركنند و ببالند-خواب خرگوشي بس است بس است بس است

  4. علیجانی گفت:

    ولهی بویر نیوز اینوسه که تش منش بر ویبو

  5. محسن گفت:

    نویسنده محترم مقاله بویر نیوز ٰ کاش یک بار به دقت انچه را نوشتی میخواندی تا بفهمی سر و ته مقاله ات چه اختلاف 180 درجه ای با هم دارند ٰآری به قول دوست عزیزمان وجود مهندس نیکزاد در این استان به مثابه داشتن یک وزیر پر پشتوانه در دولت بود.قطعا مردم قدر شناس استان از رفتن استانداری که زندان و تپه اختصاصی (سمبل بی عدالتی) را تخریب و به جای آنها طرحهای عامالمنفعه میسازد ٰخوشحال نخواهند شد.قطعا انان که سر کار با قلم دارند و بیشتر اوقات مجبورند از ک وب به جای نام استان استفاده کنندافسوس خواهند که چرا این امر مهم انجام نشدو…

  6. همشهری گفت:

    به خدا نمی توان واژه ای برای نشان دادن میزان///////////// نمایندگان این استان از اول انقلاب تا حالا پیدا کرد

  7. دوست گفت:

    ایول حال کردم از هوش و ذکاوت نمایندگان
    حالا که می تونین استاندار عوض کنین دیگه بخشدار ضرفاریاب که سهله
    آفرین بر این مثلث تعقل، تهور و تدبر
    دیگه خودتون می دونین مصداق هر کدومش کدومشه!
    مردم غیور استان در راهپیمایی چند روز دیگه در حمایت از همیت و غیرت نمایندگان شرکت کنین

  8. ناشناس گفت:

    نمایندگان استان دمتون گرم حالا نوبت ارژنگ و…..

  9. ناشناس گفت:

    کاش بفهمیم که رفتن مهندس نیکزاد چقدر به زیان ما خواهد بود مگر خدا یه کاری بکنه و رفتنش کنسل بشه

  10. شهروند گفت:

    اعتبارات عمرانی نیم سال اول استان را هزینه خاکبرداری نیمه کاره تپه ای کرد که دیگر به سرانجام نمیرسد نتیجه یه دنده بودن و گوش به حرف کارشناس ندادن فقط هزینه است برای مردم چه گلی به یر استان زده معلوم نیست جز خرابی

    • منتقد گفت:

      چرا اینقدر به این تپه گیر دادین!!! این تپه رو که چند نهاد دولتی و گردن کلفت دست روش گرفته بودن.چه نفعی برا مردم داشت. به درک که صاف شد. بهتر. لااقل یه نمایی برای شهرمون ساخت و شد یه مکان عمومی برای استفاده همه مردم و نه یه قشر خاص

  11. 98 گفت:

    آخه اگه نیکزاد نمی رفت قولهای داده شده و وعده های داده شده برای جمع کردن رای چه میشد؟؟؟؟؟

  12. ایرانی گفت:

    واقعا متاسفم.

  13. علی گفت:

    مه فکر کردیت همه او شیر بیراحمد بی که حرفش هم من مجلس سند بی هم من دولت. آخ و ای کر خوبو که قدرشه نونهسیم و ایسو یکی یکی پشت پاشه ایخریم. از ماست که بر ماست

  14. مطلع گفت:

    نگارنده مقاله خوب می داند که استاندار چطورحق استان مظلوم مارا با تبعیت کور کورانه از نماینده تحمیلی استان در 8سال(اقای هدایت خواه ) ومدیران ناکارامد وترسو زیر خروارها خاک با تصمیم گیری های غیر کارشناسی مدفون کرد همیشه عملکرد دولت در هفته دولت تبلور وبروز می کند استاندار چه پروژه هایی برایمان افتتاح کرد سهم استان از این همه درامد نجومی دولت در این چند سال چه بوده است .این استاندار در نصب وعزل مدیران به اکثریت مردم استان چه دهن کجی ها که نکرد .فرماندار ضعیف گچساران را بر میدارد به معاونت استانداری بر می گزیند ریس بیمارستان امام سجاد را به خاطر ضعف مدیریتی عزل می کنند به کمک استاندار به معاونت پشتیباتی دانشگاه علوم پزشکی منصوب می شود وده ها مقاومت دیگر.مطمئن باشید اگر موقعیت برادرش نبود حداکثر رییس یک کارگاه همچون خاکبرداری تپه یاسوج بود وبس.

  15. ناشناس گفت:

    ما یکبار تجربه استاندار بومی را تجربه کردیم همان که استان ما را از محرومیت دراوردوحتی مخالفین هم حزبی اش رابه خاطر منافع هدایت خواه ونور چشمانش کنار زد وپروژهای مهم عمرانی راتعطیل کرد .همین یک تجربه برای هفت پشتمان بس است .

  16. اینه گفت:

    ما یکبار تجربه استاندار بومی را تجربه کردیم همان که استان ما را از محرومیت دراوردوحتی مخالفین هم حزبی اش رابه خاطر منافع هدایت خواه ونور چشمانش کنار زد وپروژهای مهم عمرانی راتعطیل کرد .همین یک تجربه برای هفت پشتمان بس است .

  17. علی64 گفت:

    حاکم شهری که مرغابی بودبرسرآن شهررسوایی بود.

  18. امید گفت:

    دوست عزیزم همشهری به جای////////////تو متنت واژه (((((سه…………… )))))رو پیشنهاد میدم.

  19. شموس گفت:

    اي ككا !!! خانه از پايبست ويران است!!! هيچكس توي اين استان تحمل قانون و قانونمداري رو نميدونه

دیدگاه شما