یکشنبه 5 شهریور 1391 - 9:18
بخش دوم گفتگوی اختصاصی خلقی پور با بویرنیوز:

آیا زارعی جایگزین هدایت خواه در ميان اصولگرايان سنتي خواهد شد؟

در بخش اول گفتگوی اختصاصی بویرنیوز با دکتر خلیفه خلقی پور ایشان مهمترین دلایل شکست هدایت خواه را بررسی و نقد کردند.

در بخش دوم این مصاحبه نظریات ایشان را در مورد افرادی که نقش بسزایی درشکست هدایت خواه داشتند ، عملکرد استاندار ، عملکرد حاج زارعی ، رویکرد اصولگرایان سنتی بویراحمد حضور یا عدم حضور ایشان در انتخابات ، تغییر نام استان و  همچنین مواضع وی در انتخابات ریاست جمهوری را بخوانید.

بویرنیوز: به نظر شما کدام افراد بیشترین سهم را در شکست آقای هدایت خواه و در واقع جناح اصولگرایی سنتی ایفا کردند؟

خلقی پور: همانطور که عنوان کردم مجموعه افراد و عوامل مختلفی باعث شدند تا ایشان نتواند دوباره به کرسی بنشیند و در این مورد مثل همان مثالی که زدم ( آقای ارژنگ) بالطبع کسان دیگری که خوب عمل نکردند هم تاثیرات فراوانی داشتند.

بویرنیوز: رویکرد شما برای انتخابات بعدی چیست؟ خودتان به فکر حضور در صحنه هستید و یا ممکن است جناح شما با حاج زارعی تعامل کند و ایشان نماینده جناح شما معرفی شود؟

خلقی پور: ما همیشه در صحنه ایم و مسیرمان هم مشخص است. بنده با همه تعامل دارم و اعتقاد دارم اگر کسی مسئولیت گرفت باید کمکش کنیم و نباید چوب لای چرخش بگذاریم و ممکن است خیلی از شخصیت ها و دوستان بنده هم از این صحبت خوششان نیایید.

ما همیشه در صحنه سیاسی حضور داریم، شخصا داوطلب حضور در انتخابات نیستم ولی نمی شود هم رد کرد و اگر تکلیفی محول شود مجبوریم. ما جمع هستیم و جمعی هم تصمیم می گیریم و هر چه جمع تصمیم بگیرد تابع آن هستم.

با زارعی تعامل داریم ولی اینکه ایشان را معرفی کنیم بعید و تقریبا ناممکن بنظر می رسد و اگر ایشان بخواهد جای آقای هدایت خواه را بگیرد باید چرخش 180 درجه ای داشته باشد چرا که ایشان هم با گروه خودش و با تعامل و رویکرد خودش توانست این جایگاه را کسب کند.

بویرنیوز: آیا شما توان دارید آرای همیشگی خود را گردآوری کنید؟

خلقی پور: مجموعه ما (اصولگرایی) که در سطح ملی شناخته شده است و در منطقه هم جایگاه خاص خود را دارد اعتقادی حرکت می کند و حرکتش شخصی نیست.

رای مجموعه رای با ارزش و قابل توجهی بود هر چند به اندازه کافی نبود و در شرایط سختی هم بود. این زمان نیاز بود تا در دور آینده شرایط بهتر و فراهم تر شود.

بویرنیوز: نظرتان در مورد تغییر نام استان چیست؟

خلقی پور: بنظرم این بحث ها اصل کاری نیست و بیشتر حواشی است و بحثی سطحی است. با تغییر نام چه دردی دوا می شود؟ این موضوعی نیست که ذهن مردم را درگیر کند.

موافقان می گویند که عوض شود چرا که ثقیل است و سنگین و در بر گیرنده همه شهرستان ها نیست و این سیر قهقرائی در عصر پیشرفت است و نباید به مسائل جزیی  توجه کنیم.

مخالفان هم بر این باورند که با تغییر نام دردی دوا نمی شود و در این میان تاریخ ما و ریشه و اصل و نسبمان هم یا از بین می رود و یا خدشه دار می شود.

بنظرم اگر بشود یک نظر سنجی عمومی شود نه مثل این نظر سنجی های که بعضا هم انجام شده که معمولا درست نیست مثلا به همراه یکی از انتخابات ها و بر اساس آن تصمیم گیری شود.

اسم استان چه مشکلی دارد؟ ذهن مردم باید بسوی پیشرفت و توسعه جهت گیری شود.

بویرنیوز: عملکرد مهندس نیکزاد را چگونه ارزیابی می کنید؟

خلقی پور: در کشور ما فرد در مسئولیت ها خیلی مهم است.دو مشکل اساسی کلید توسعه استان است.

یکی بحث شبکه ارتباطی شامل  راه ها و فرودگاه و خط راه آهن و دیگری در این استان جوان و با شرایط اقلیمی مناسب بحث مسائل شهری است.

با توجه به نفوذ ایشان در لایه های مدیریتی و برادرشان که وزیر هستند می توانند بخوبی از این جایگاه استفاده کنند و مشکلات استان را برطرف کنند.

شاید از دیدگاه های سیاسی از ایشان نگران هم باشم ولی حقا و انصافا  ایشان عملکرد بسیار خوبی در استان داشته اند.

بویرنیوز: بعنوان یک کارشناس تخریپ تپه استانداری را چگونه ارزیابی می کنید؟

خلقی پور:تصمیم به احیا این فضا که سالها در تملک دولت بود و استفاده اختصاصی از آن می شد و سودی برای مردم نداشت یکی از بهترین تصمیمات بود که برای استفاده عمومی قرار گیرد مخصوصا برای شهر یاسوج که شهری توریستی هم هست اما چه طرح و نقشه ای برای آینده آن هست چون اطلاعی ندارم نظری هم نمی دهم.

بویرنیوز: هر چند برای قضاوت زود است اما عملکرد زارعی را در ابتدای راه چگونه می بینید؟

خلقی پور: زارعی با انگیزه است و این یک حسن است. بنده هم برای کسی که بتواند وظیفه اش را انجام دهد آرزوی توفیق دارم.

بهر حال هر نماینده ای باید عضو یکی از کمیسیون ها شود و این خیلی دستاورد بزرگی هم محسوب نمی شود. محدودیت ها زیاد است و انصافا مطالبات مردم هم خیلی زیاد است و فعلا همانطور که اشاره کرید قضاوت در مورد ایشان زود است.

بویرنیوز: آقای دکتر بعضی از دوستان سیاسی شما انتقاداتی به شما وارد می کنند که اهل ارتباطات و تعامل هستید با کسانی که هم خط و هم فکر شما نیستند. چه صحبتی در این مورد دارید؟

خلقی پور: انتقاد امری طبیعی است و سلیقه ای و ممکن است بعضی ارتباطات مورد پذیرش بعضی از سلیقه ها هم نباشد اما در رابطه با این دوستان نزدیک که این صحبت ها را مطرح می کنند، باید گفت که ارتباطات و تعامل را بزرگترین حسن خودم می دانم.

ضمن اینکه دارای فکر سیاسی هستم اما برای همه مرد احترام قائلم، از هر سلیقه و بخش و فکر سیاسی که باشند و حالا هر برچسبی که بخواهند بزنند، که اهل سازش کاری است و اینها، مهم نیست مهم اینست که واقعا برای مردم ارزش قائلم و نگاهم به آنها واقعا نگاه دینی است و مردم خانواده خدا هستند.

هر کسی وظیفه و مسئولیتی دارد وظیفه بنده راندن مردم از درگاه این مملکت و این نظام، شاید کسی هم انتقاد نسبت به مسئولین داشته باشد و اگر هم انتقادش وارد نباشد وظیفه بنده برخورد با آنها نیست وظیفه دستگاه های امنیتی است.

اگر کسی نظرش با بنده مخالف باشد باز هم نظرش محترم است و ما که قیم مردم نیستیم.

خیلی از نیروهای اصلاحاتی در دور هشتم به ما رای دادند و با کسانی که به ما در این دور رای ندادند هم رفیقیم و اعتقاد دارم می توانیم با تعامل نظرشان رو جلب کنیم.

مردم پشتیبان نظام اند و اگر کسی یا چیزی رو نخواستندهیچ کسی نمی تواند کاری انجام دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=10605
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جالب بود گفت:

    زارعي عضو فراكسيون مركزي اصولگرايان هست چطور نمي تونه تو شهر خودش باشه؟

  2. بی طرف گفت:

    آقای زارعی راست افراطی هست ولی برای فریب عوام شعار های اصلاح طلبی می داد

  3. پر درد گفت:

    بی شک بیشترین تأثیر را بر عدم قبولی و یا ریزش آرا هدایتخواه به قول آقای دکتر خلقی پور عملکرد آقای دکتر ارژنگ بوده. بارها مردم و دلسوزان نظام و آقای هدایتخواه این موضوع را هشدار داده بودند اما هدایتخواه این موضوع را نپذیرفتند. و نتیجه این کار را دید.

  4. جالب گفت:

    آقای ارژنگ بیشترین تأثیر را داشته

  5. فری گفت:

    بویر خلیفه 1 باحالتر بود چون هدایت خواه رو منش کفته بی

  6. گشمرد گفت:

    جون ختون ول کنیت خلقی پوره زیای نیخو گپوش کنیت. ایشا همی تر آبرو بگردیت بویر

  7. اصولگرا گفت:

    ………….در این سطح نیست که بتونه برای اصولگرایان یاسوج نماینده بشه دنبال کس فرد محبوبی بگردید

  8. خیلی اصولگرا گفت:

    ……………

  9. دوست گفت:

    آقای به اصطلاح اصولگرا آیا از آن رفاه خودت نصیب برخی همولایتی های پردردمان هم می کنی؟
    والا خجالت هم خوب چیزیه
    راستی یک مارمولک با چندتا سوسمار همراه شد برگشت گفت حالا ما سوسمارها داریم کجا می ریم؟

  10. دانشجو گفت:

    آقای شبه اصولگرا خلقی پور به آدمهای تنگ نظر و دیدگاه بسته ای همچون شما احتیاج نداردو اگر کاندیداتوری را بپذیرد تواضع و ادب و متانت و دلسوزی که ایشان برای مردم منطقه دارد مطمئن باشید موفق می شود.

  11. ناشناس گفت:

    اگر منتظر رای اصولگراهستی پس بشین همی روزل ایگن بیو بره مجلس جا سیت خالی کردنه

  12. پرسپولیس گفت:

    بابا اگر چیزی برای نوشتن ندارید حداقل یک بخش سرگرمی در سایتتان ایجاد کنید و جک بگویید بهتر از این کارهاست

  13. مهمان گفت:

    جناب دکتر خلقی پور سلام.
    دکتر جان واقعا حیف نیست که امثال جنابعالی و دکتر حامد اکبری که از نخبگان این استان هستید، بدون داشتن دلیل قانع کننده ای با تغییر نام استان مخالفت می نمایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    راستی دکترجان موضوع پایان نامه تان را معرفی ننمودید.
    خداوند همه ما را به صراط مستقیم هدایت بنماید تا به فکر پیشرفت و توسعه استان باشیم و بی مورد با تغییر نام استان مخالفت ننماییم.

    • خلقی پور گفت:

      سلام دوست عزیز-تغییرنام استان به نظربنده مشکلات استان راحل نمیکندودرصورت تغییرچیزی هم ازاستان کم نمیکند و هیچ جاهم نگفته ام باتغییرنام استان مخالفم ونظرمردم درصورت ایجادراهکارجهت اظهارنظردراین خصوص برای حقیر محترم است،عنوان پایان نامه بنده “ساماندهی فضائی محورهای گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد”میباشد.

  14. علم گفت:

    بدبختی استان ما این است که عده ای از افراد جامعه،افرادی دیگر مانند خلقی پور و اکبری را بت نموده و آن ها را نخبگان این استان می دانند. واقعا برایتان متاسفم.

  15. دنا نشین گفت:

    بابا حداقل خلقی پور تحصیلکرده بود . بعضی از مدیران ضعیف هدایتخواه با مدرک فوق دیپلم مدیر شدند وچهره ایشان را در نزد مردم تخریب کردند مثل فایز چراغ سحر.و… که البته زود هم کنار گذاشتنش .استان به جوانان با استعداد نیاز داره خدایا از این سیاسی بازی ها نجاتمون بده با تشکراز بویر نیوز

  16. طرفدار گفت:

    جناب اقای خلقی پور باید شجاع بود و واقعیتها را گفت.
    بخدا قسم مهمترین دلیل رای نیاوردن هدایتخواه مشاوره ی امثال جناب عالی ودیگر دوستانتان بودند که فقط به خاطر حسادت فردی مثل دهراب پور را از او جدا نمودین.من خودم از دوستانتان هستم و شنیدم که در جلسات درون گروهیتان به این موضوع پرداخته اید
    در ضمن عواملی از قبیل ضعف و ناتوانی مدیران بعضی از نهادها و شرکتها از قبیل دانشگاه یاسوج که بهش اشاره شده -علوم پزشکی -پیام نور -هلال احمر -اب و فاضلاب شهری و روستایی -جهاد کشاورزی -اب منطقه ای استان-منابع طبیعی بی تاثیر در رای نیاوردن هدایت خواه نبوده اند

  17. در جواب طرفدار: گفت:

    طرفدار: دقت کنید که دهراب پور شهر یاسوج را با خودبینی و خودکامگی به نابودی کشانده و با شش نفر دیگر عضو شورای شهر فقط برای خانواده و اطرافیان خود کار کردند.
    شهرداری را نمی توانند به سر انجام برسانند چطور می توانستند دو شهرستان را درست کنند خواهیم دید
    در چند ماه گذشته خیلی خوش شانس بودند که مهندس نیکزاد شهردار بود
    بهتر که دهراب پور جدا شد.اگر تشریف داشتن هدایت خواه نصف این هم رای نمی آورد.

  18. در جواب در جواب طرفدار گفت:

    زحمت بکشید این کاری رو که دهرابپور برای خانواده اش کرده به ما هم بگو ما که تا حالا خیری از ایشون برای خانواده و اطرافیانش ندیدیم

  19. توت نده گفت:

    دکتر خلقی پور را فرد منظم ، با برنامه و با درایتی می دانم و در همه اموراتی که تا کنون عهده دار شده به خوبی موفق بوده و بی شک یکی از نیرو های موفق استان جهت معرفی برای عهده دار شدن مسئولیت های کشوری است 0

دیدگاه شما