پنجشنبه 4 اردیبهشت 1393 - 18:38

زیباکلام:مردم برای این دولت تره هم خورد نمی کنند!!

به زعم اصولگرایان، اگر مردم این دولت را قبول می‌داشتند و برایش تره خرد می‌کردند، محض گل روی دولت تدبیر و امید هم که شده بود دست کم بخشی از آن 19 میلیونی که به او رای دادند ثبت‌نام نمی‌کردند.

بویرنیوز به نقل از بشار نیوز:
صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد نوشت:
1577_635338466216756822_s

بیش از 90 درصد جمعیت کشور خود را مستحق دریافت یارانه اعلام کرده‌اند. آیا به راستی اینچنین است و 90 درصد جمعیت ایران گرفتن 45500 تومان در ماه برایشان ضروری است؟

از آنجا که هیچ مکانیزم علمی و سازوکار اصولی نه از جانب دولت و نه از جانب مجلس برای تشخیص یارانه‌بگیرها وجود نداشت، دولت فقط از مردم به صورت عام خواهش و تمنا کرد که آنها که تمکن مالی مناسبی دارند ثبت‌نام نکنند. اما استدعا، خواهش و تمنای دولت ظاهرا حاصلی به بار نیاورد و همانطور که پیش‌تر گفتیم بیش از 90 درصد مردم مجددا ثبت‌نام کرده‌اند.

اصولگرایان که منتظر فرصت بودند بلافاصله از نمد توجه نکردن مردم به استدعا و تقاضای دولت روحانی یک کلاه شیک و آبرومند دوختند و با مسرت نوشتند و گفتند که دولت روحانی محبوبیتش را از دست داده. به زعم اصولگرایان، اگر مردم این دولت را قبول می‌داشتند و برایش تره خرد می‌کردند، محض گل روی دولت تدبیر و امید هم که شده بود دست کم بخشی از آن 19 میلیونی که به او رای دادند ثبت‌نام نمی‌کردند.

حرف اصولگرایان اتفاقا درست است. اگر دولت از محبوبیت بالایی برخوردار می‌بود و اگر کسر قابل توجهی از مردم برای آن وزن و اعتباری قائل می‌شدند، در آن صورت میلیون‌ها نفر که واقعا هم نیازی به این 45500 تومان ندارند، نباید ثبت‌نام می‌کردند. اما اصولگرایان متوجه نیستند که با طرح این استدلال دارند شاخه‌یی را می‌برند که فقط روحانی و دولتش به روی آن ننشسته‌اند بلکه قدری بالاتر، خود اصولگرایان هم اتفاقا همان‌جا نشسته‌اند. به عبارت دیگر، گر حکم شود که مست گیرند، خیلی‌های دیگر هم اتفاقا مشکل پیدا می‌کنند.

آیا اصولگرایان مطمئن هستند که اگر در زمان دولت طیبه آنها می‌بود و آقای احمدی‌نژاد از مردم خواسته بودند که ثبت‌نام نکنند آیا غیر از این می‌شد که در زمان آقای روحانی اتفاق افتاد؟ اتفاقا و با توجه به اینکه حامیان آقای احمدی‌نژاد بیشتر اقشار و لایه‌های کم‌درآمدتر جامعه هستند، آمار ثبت‌نام نکرده‌ها حتی در دولت آقای احمدی‌نژاد از این هم کمتر می‌شد. اصولگرایان فراموش کرده‌اند که بسیاری از نمایندگان و چهره‌های شاخص اصولگرایان از مردم خواستند که ثبت نام نکنند.

اگر بی‌اعتنایی مردم به تقاضای دولت روحانی در انصراف از ثبت‌نام را حجتی بر کاهش و افت جایگاهش بدانیم در آن صورت این فقط دولت علیه نیست که با مشکل افت جایگاه و بی‌اعتنایی مردم روبه‌رو شده، دیگران هم وضع خیلی بهتری ندارند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=101658
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دنا گفت:

    وقتي رييس يك اداره با حكم 2 ميليوني و 2 طبقه خانه در بهترين جاي ياسوج وانواع واقسام درامدها انصراف نميدهد چه انتظاري بايد از اسمان جل ها داشت/

  2. محمد گلپایگانی گفت:

    بعد از مدتها دوباره سرو کله اقای دکتر زیبا کلام در فضای رسانه ای طنین انداز شد و همچون همیشه این حضور با سیاه نمایی وی که در ان هم دولت تدبیر و امید و هم اصولگرایان را اماج حملات لفافه ای خود قرار داد همراه گردید . با یک دست دولت راستگویان از نظر مشوعیت مردمی زیر سئوال رفته و از طرف دیگر اصولگرایان نیز بعنوان پیشکسوتان سیاست های امروزی دولت یازدهم مورد خطاب ملت ایران قرار گرفته اند .ایا بنظر شما خواننده محترم این حرکت و حرکتهایی از این قبیل که بین دولت یازدهم و اصلاح طلبان و بین دولت یازدهم و دولت نهم ودهم جدایی و افتراق را القاء می کند نوعی تداعی کنند برنامه های جدید برخی از عناصر رادیکال اصلاحات برای جدا کردن خود از دولت دکتر روحانی و اماده سازی خویش برای ورود به صحنه انتخابات مجلس 94و ریاست جمهوری 96 نیست ؟ ایا :
    1- سخنان اقایان هاشمی و فرزندان ایشان در باره اصلاح طلبان /2- سخنان دکتر عارف در دانشگاه فردوسی مشهد در باره اصلاح طلبان /3- سخنان اقای رسول منتجب نیا در باره جایگاه دکتر روحانی در بین اصلاح طلبان /3- سخنان اقای محسن رهامی در باره نوع حمایت و انتظارات اصلاح طلبان از دولت یازدهم /4- سخنان محمد رضا تاجیک در باره نوع نوع اتحاد و حمایت اصلاح طلبان از دولت یازدهم /5- و… و نمونه های دیگری از این نوع مواضع تاییدی بر ادعای فوق الذکر نیست که اصلاح طلبان برنامه فاصله گیری خود را با دولت با حفظ مناصب دولتی که در اختیار گرفته اند و برای برنامه های اتی خود قطعا از این جایگاه از جمله در وزارت علوم و دیگر مبادی بهره برداری های سیاسی خواهند کرد .ثانیا : در به پراگراف انتهایی سخنان ایشان توجه کنید که اینچنین می گویند :”اگر بی‌اعتنایی مردم به تقاضای دولت روحانی در انصراف از ثبت‌نام را حجتی بر کاهش و افت جایگاهش بدانیم در آن صورت این فقط دولت علیه نیست که با مشکل افت جایگاه و بی‌اعتنایی مردم روبه‌رو شده، دیگران هم وضع خیلی بهتری ندارند.” این قسمت از سخنان ایشان هم شاید بنوعی یک برنامه از پیش طراحی شده باشد برای اهداف سیاسی خاصی که در حوادث اخیر دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد و در طی سخنرانی اقایان دکتر جلیلی و دکتر عارف شاهد ان بودیم باشد و می توان بنوعی انرا بستر سازی فکری برای عناصر میدانی تلقی کرد که مانند وقایع سال 1388 در پی زیر سئوال بردن مشروعیت کل نظام اسلامی برامده اند و این سخنان این همانی سخنانی است که چندی پیش توشط اقای داریوش قنبری از اعضای یکی از احزاب اصلاح طلب . تحت عنوان “اعتماد عمومی در نتیجه عملکرد احمدی نژاد خدشه دار شد” عنوان گردید بود منتها در انجا دولت احمدی نژاد بود و در اینجا دولت اصولگرایان و مانند سخنان داریوش قنبری زیبا کلام نیز با نوعی خلط مبحث حکومت با دولت را یکی پندا شته و نتیجه مورد نظر خود را می گیرند و البته شاید این روش نوعی تاکتیک جا افتاده در بین سیاسیون اصلاح طلب باشد به احتمال زیاد در اینده و با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس و ریاست جمهوری دورها ی بعدی بیشتر شاهد بروز و ظهور ان در عرصه های سیاسی باشیم .

دیدگاه شما