چهارشنبه 13 آذر 1392 - 0:02

ایران در گلدان 3 جام جهانی قرار گرفت / افت قیمت‌ها در بازار طلا و ارز+ جدول / آقای احمدی نژاد! برای مناظره دیر است وقت محاکمه است / چرا ظریف نماز نمی خواند؟ +عکس

به گزارش بویرنیوز؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

ایران در گلدان 3 جام جهانی قرار گرفت

با سیدبندی تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل؛ تیم ملی فوتبال ایران در گلدان سه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بیستمین دوره جام جهانی تابستان آینده در مهد فوتبال جهان (برزیل) برگزار خواهد شد.

فیفا امروز نحوه قرار گرفتن تیم‌های حاضر در جام جهانی 2014 را در چهار گلدان اعلام کرد که تیم ملی ایران در گلدان 3 جام جهانی در کنار سه تیم آسیایی و چهار تیم از منطقه آمریکای مرکزی و شمالی قرار گرفت.

نحوه قرار گرفتن تیم‌های حاضر در جام جهانی به شرح زیر است:

گلدان یک:

آرژانتین، برزیل، بلژیک، کلمبیا، آلمان، اسپانیا، سوئیس، اروگوئه

گلدان دو:

الجزایر، کامرون، شیلی، ساحل عاج، اکوادور، غنا، نیجریه

گلدان سه:‌

استرالیا، کاستاریکا، هندوراس، ایران، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک،‌ آمریکا

گلدان چهار:

بوسنی هرزگوین، کرواسی، انگلیس، فرانسه، یونان، ایتالیا، هلند، پرتغال، روسیه

یک تیم از گلدان چهار به عنوان تیم سید دو قرعه‌کشی خواهد شد.

قرعه‌کشی جام جهانی برزیل جمعه برگزار می‌شود.

افت قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

 

نوع سکه قیمت سه‌شنبه (تومان) تفاوت قیمت نسبت روز گذشته
سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 851 هزار 19 هزار تومان کاهش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 850 هزار 18 هزار تومان کاهش
نیم سکه 439 هزار 2000 تومان کاهش
ربع سکه 261 هزار 4000 تومان کاهش
یک گرمی 168 هزار 2000 تومان کاهش
هرگرم‌ طلای 18عیار 87 هزار و 608 1523 تومان کاهش
هر مثقال طلا 379 هزار و 500 6600 تومان کاهش
اونس جهانی 1225 دلار و 10 سنت 19 دلار کاهش
نوع ارز
دلار آمریکا 2940 10 تومان کاهش
یورو 4005 20 تومان کاهش

به گزارش ایسنا، بهای طلا، سکه و ارز امروز سه‌شنبه با توجه به کاهش 19 دلاری اونس جهانی و 10 تومانی دلار نسبت به روز گذشته 1523 تومان کاهش یافت.

بیشترین کاهش قیمت برای سکه تمام طرح جدید با 19 هزار تومان به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر سکه یک گرمی با وجود ثبات قیمت در چند روز گذشته، امروز 2000 تومان کاهش یافت.

چرا ظریف نماز نمی خواند؟ +عکس

انتشار یک عکس حاشیه ای از دیدار وزیر امور خارجه کشوران با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خبرساز شده. عکسی که یک نکته پنهان دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، این روزها چهره اول اخبار سیاسی است.
«محمدجواد ظریف» که حالا بعد از «توافق ژنو» نامش بیشتر سرزبان ها افتاده، دیشب به دیدار اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و در نشست با آنان شرکت کرد.
اما انتشار یک عکس از اقامه نماز جماعت در حاشیه این نشست، خبرساز شده است. عکسی که ظریف را در صف آخر صف نماز جماعت در حالیکه دیگران نماز می خوانند به صورت نشسته و در حالت نماز نخواندن نشان می دهد .
این عکس البته یک نکته پنهان دارد. نکته ای که مسافر بودن وزیر امور خارجه و چندنفر دیگر و نماز شکسته آن ها را روایت می کند. این توضیح را دادیم که شیطنت های رسانه ای و سوء تعبیرها از این عکس، دوباره مرد اول سیاست خارجی ایران را به «کمردرد» مبتلا نکند.

 

رتبه ایران در فهرست فاسدترین کشورهای جهان

در گزارش سالانه‌ای که از سوی یک سازمان ضد فساد مالی منتشر شد، سومالی، کره شمالی و افغانستان فاسدترین کشورهای جهان در سال 2013 شناخته شدند.

به گزارش ایسنا، سازمان “شفافیت بین‌الملل” که در برلین مستقر است، شاخص سالانه خود از سطح فساد را که بر مبنای نظرسنجی از مردم در 177 کشور تهیه کرده، منتشر کرد. این شاخص به کشورهایی که عاری از فساد هستند، 100 امتیاز می‌دهد.

در “شاخص درک فساد” سال 2013 این سازمان، هر سه کشور سومالی، کره شمالی و افغانستان هشت امتیاز کسب کردند.

همچنین سودان با 11 امتیاز در رتبه 174، سودان جنوبی با 14 امتیاز در رتبه 173 و لیبی با 15 امتیاز در رتبه 172 قرار گرفت. رابرت بارینگتون، مدیر اجرایی “شفافیت بین الملل” می‌گوید: کشورهایی که بدترین عملکرد را در این زمینه دارند، کشورهایی هستند که درگیر جنگ بوده اند.

در این شاخص ایران با 25 امتیاز در رتبه 144 قرار گرفت در حالیکه در میان کشورهای همسایه، ترکیه با 50 امتیاز در رتبه 53، ترکمنستان با 17 امتیاز در رتبه 168، عراق با 16 امتیاز در رتبه 171 و پاکستان و آذربایجان هر یک با 28 امتیاز در رتبه 127 قرار گرفتند.

در مقابل دانمارک و نیوزیلند هر یک با 91 امتیاز و پس از آنها فنلاند و سوئد با 89 امتیاز، کشورهایی بودند که حداقل فساد را داشتند. همچنین نروژ و سنگاپور با 86 امتیاز در رتبه پنجم و پس از آنها سوییس، هلند، استرالیا، کانادا، لوکزامبورگ، آلمان، ایسلند، انگلیس و باربادوس قرار گرفتند.

بر اساس اعلام این سازمان، آسیب‌های فساد گسترده است و ممکن است دسترسی مردم به غذا، آب، دارو و آموزش را محدود کند. همچنین ممکن است به آسیب دیدن زیرساخت و ضعیف شدن بهداشت منجر شود.

طبق یافته‌های “شاخص درک فساد” سازمان “شفافیت بین الملل”، در سال جاری میلادی 69 درصد کشورهای جهان شدیدا فاسد یا بدتر از آن بوده اند.

در سطح منطقه ای اروپای شرقی و آسیای مرکزی (95 درصد فساد) بدترین رتبه را داشتند و اروپای غربی و اتحادیه اروپا (23 درصد فساد) بهترین رتبه را به دست آوردند. میزان فساد در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز 84 درصد عنوان شد.

آقای احمدی نژاد! برای مناظره دیر است وقت محاکمه است

در حالیکه محمود احمدی نژاد هفته گذشته برای حضور در جلسه محاکمه خود در برابر احضاریه رسمی دستگاه قضایی استنکاف کرده است، وی امروز خواهان مناظره با رییس جمهور کشور شده است.

به گزارش  «انتخاب» ، محمود احمدی نژاد رییس دولتی بود که در طول هشت سال مسئولیت خود در کشور حتی یکبار به هیچ خبرنگار ایرانی اجازه نداد تا در برابر وی اقدام به مصاحبه چالشی کند و گفتگوهای وی یا بارسانه های خارجی انجام می شد و یا در برابر مجریان تلویزیونی «خاص» که نقش سه پایه دوربین را ایفا می کردند به مونولوگ و ادعاهایی یکسویه می پرداخت.

اکنون که پس از هشت سال مونولوگ و متهم کردن بزرگان انقلاب و شخصیتهای اصیل نظام به انواع و اقسام تهمت ها، دادن صدها آمار کذب و بی اساس که حتی از سوی مراجع رسمی دولت وی نیز تکذیب می شد و تلف کردن صدها میلیارد دلار سرمایه کشور که اکنون در شرایط سخت تحریم، کشور نیازمند هر سنت آن است، وی مدعی مناظره با رییس جمهور شده است.

باید به جناب احمدی نژاد متواضعانه گفت که زمان برای مناظره شما دیر شده است آن موقع که مشغول ترکتازی در کشور بود و رسانه ملی تبدیل به بوق تبلیغاتی شما شده بود و رسانه های منتقد شما توقیف و فیلتر و بسته می شدند، باید به فکر مناظره و اجازه دادن به مخالف برای اظهار نظر می بودید نه اکنون که باید پاسخگوی صدها میلیارد دلار خسارت به کشور، هزاران شکایت و میلونها حق تضییع شده باشید.

نه، اکنون زمان مناظره شما نیست، زمان محاکمه شماست و اگرچه در جلسه اول محاکمه بخش کوچکی از اتهامات خود حضور نیافتید اما دستگاه قضایی با ارفاق جلسه را تمدید کرده و وقت دیگری برای محاکمه شما تعیین کرده است.

البته قطعا مسئولان دولت فعلی نباید راه شما را ادامه داده و باید به منتقدان اجازه سخن گفتن ، چالش و مناظره را بدهند اما شما و سایر مسئولان ابتدا باید پاسخگوی عملکرد قبلی خود باشید وسپس مدعی شوید.

کارگردان چینی برای داشتن سه فرزند عذرخواهی کرد

ژانگ ییمو کارگردان چینی فیلم “گل‌های جنگ” با بازی کریستین بیل، با صدور اعلامیه‌ای تایید کرد که سه فرزند دارد و داشتن هفت فرزند را رد می‌کند، او تایید کرد که با داشتن سه فرزند به قوانین کشورش بی‌احترامی کرده است. در وب سایت این کارگردان اعلام شد که او و همسرش چن تینگ دارای دو پسر و یک دختر هستند که مخالف با قانون داشتن تنها یک فرزند دولت چین است.

به گزارش مهر، روزنامه پیپلز دیلی از سوی حزب کمونیست چین اعلام کرده بود که وی درصورت رفتن به کشورش با جریمه‌ای 160 میلیون ینی (26 میلیون دلاری) روبه رو خواهد شد. طرح خانواده چین در صورت عدول از آن جریمه‌های سنگینی برای مردم تعیین می‌کند. در همین نامه ژانگ و همسرش درخواست کرده‌اند که به ازای این بی‌قانونی در شهر ووژی سرمایه‌گذاری کنند و مقامات رسمی می‌گویند این درخواست در حال بررسی است.

ادعای مذاکره مخفیانه ایران و عربستان در سوییس

یک روزنامه عربی چاپ لندن ادعا کرد که نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی با وساطت دولت سوییس در این کشور اروپایی سرگرم رایزنی برای کم کردن اختلافات هستند، روزنامه العرب در گزارش خود با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه ایران از چند کشور حوزه خلیج فارس و تداوم این دیدارها نوشت که این دیدارها که از حمایت آمریکا و روسیه برای رسیدن به توافق در مورد سوریه نیز برخوردار است، برای رسیدن به یک فضای مثبت جهت برگزاری نشست ژنو 2 مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، به نوشته این روزنامه، عربستان سعودی که پس از توافق ژنو میان ایران و قدرت‌های بزرگ خود را در فشار دیپلماتیک تهران جهت عادی‌سازی روابط می‌بیند شرط‌هایی را برای این عادی سازی مطرح کرده است و ریاض از طریق کویتی‌ها به ایران اطلاع داده است که باید از آنچه دخالت در امور کشورهای حوزه خلیج فارس خوانده شده خودداری کند و دست از حمایت از نظام حاکم سوریه به خصوص بشار اسد بردارد و اگر ایران این دو شرط را بپذیرد، حاضر است برای کم کردن اختلافات با این کشور به گفتگو بپردازد.

در همین حال کارشناسان مسایل منطقه به العالم گفتند که جمهوری اسلامی ایران هیچ دخالتی در هیچ کشور منطقه به خصوص اعضای شورای همکاری خلیج فارس ندارد و تهران نیز به هیچ عنوان حاضر نیست متحد راهبردی خود در دمشق را رها کند و بخواهد با عربستان معامله‌ای در این سطح انجام دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=79892
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ابو بشرا گفت:

    احمدی نژاد به تاریخ پیوست . مراقب احمدی نژادهای بعدی باشید.

  2. حمودی گفت:

    ایشان منا.زره میکند .

  3. ناشناس گفت:

    بااین تهمت ها به احمدی نژادنمی توانیدترس خودازمناظره رومخفی کنید.

  4. ناشناس گفت:

    چگونه می شود با فردی که تو چشمانت نگاه میکندو دروغ می گوید مناظره کرد

  5. صوت المستضعفین گفت:

    شجره نامه اصلاح طلبان ایران و جهان از کجا آب میخورد؟
    رساله عملی اصلاح طلب ها در سال 1373 در ایران ترجمه شد.نام این کتاب موج سوم دموکراسی میباشد و اثر هانگتینگتون است.تمام اصلاح طلبان عصر جدید که با همین برند فعالیت میکنند کم یا زیاد پس از انتشار این کتاب متولد شده اند و رساله مبارزه خود را مستقیم از این کتاب و کشور آمریکا دریافت میکنند.از این رو میتوان بهتر تحلیل کرد که چرا تمامی این گروه های به اصطلاح روشنفکر قبله خود را آمریکا میدانند و از خود استقلالی ندارند.
    http://mostazafin.tv/latest-video/video/1046_

  6. سهیل گفت:

    ای بویر نیوز نان به نرخ روز خووووووووووووووووووووووووووووور

دیدگاه شما