شنبه 5 مرداد 1392 - 17:12

انتقاد شديد هدايت خواه از فضاي مالي شهر ياسوج

ستار هدایت خواه در گفتگوی ، با انتقاد از فضای مادی گرایی شهریاسوج در پی تبلیغات سودهای بانکی و تعدد بیلبوردهای اختصاص یافته به این امر اظهار داشت: یکی از مشخصات شهر اسلامی فضای تبلیغاتی آن شهر است و فضای تبلیغی شهر باید به گونه ای باشد که آحاد مردم با دیدن آن به ارزش های دینی و دنیوی تشویق شوند.

 

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز داشت: واقعیت تلخ این است که با دیدن فضای تبلیغی شهر،  فضایی مادی گرایانه و دنیاگرایانه متصور می شود که صرفاً به مسائل ظاهری توجه داشته و در آن ها ترغیبی به مسائل معنوی و ارزشی وجود ندارد.

 

وی از دلایل عمده این کار را دید صرفاً اقتصادی متولیان امور تبلیغاتی شهر دانست و افزود: تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی مانند شهرداری رسالت فرهنگی دارند و آن ها موظف اند فضای عمومی شهر را به گونه ای ساماندهی کنند که آحاد جامعه هم از لحاظ روانی احساس امنیت کنند و هم از لحاظ روحی به مسائل دینی گرایش پیدا کنند که متأسفانه این فضای مادی و تبلیغات از لحاظ روحی و روانی بر مردم تأثیر منفی دارد.

 

هدایت خواه اظهار داشت: این تبلیغات باعث ایجاد حس رقابت مالی می شود و با ادامه یافتن این روند طبیعی است که جامعه به سوی مسائل مادی خواهد رفت و خطر غفلت از مسائل دینی وجود خواهد داشت.

 

وی گرایش مردم به سوی مادی گرایی و تشویق به این کار را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: فضای تبلیغاتی برای شهری که اهالی آن صد در صد شیعه هستند و شهدای زیادی را به انقلاب و نظام تقدیم کرده اند، مناسب نیست.

 

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: رسانه ها می توانند با خواستن توضیح قانع کننده از مسئولان در ساماندهی تبلیغات در سطح شهر یاسوج و استان نقش مهم و مؤثری داشته باشند.

چهار فصل

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=58813
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حامي احمدي نژاد گفت:

    فقط تو رو كم داشتيم دكتر

  2. شهروند یاسوجی گفت:

    اقای هدایت خواه اولا آیا فکر نمی کنید که شهرداری هزینه رفتگرها را باید از کجا تامین کند.
    ثانیا پا توی پای علما نکنید.
    ثالثا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان تبلیغات بهتر وظایف خودشان را می دانند.

  3. ناشناس گفت:

    تو یکی دیگه حرف نزن

  4. درپاسخ به شهروند یاسوج وحامی احمدی نژاد گفت:

    حیف هدایتخواه که برای نابخردانی مثل شما براش خط ونشان میکشید.بدبخت های بیچاره یا ایمان ندارید یا عقل ندارید که ببینید چی به چیه واین حرفای هدایتخواه یعنی چی

    • سراب گفت:

      تو اگه عقل داشتى سنگ هداىتخواه رو به سبنه نمىزدى

      • ناشناس گفت:

        درود برشما. والا.. هدایتخواه باید پاسخگوی 8سال …… به استان و مردم باشه… بعد از این همه شکست و گرفتن پاسخ کوبنده از مردم تو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و… هنوز حرف میزنه…

    • حرف حق گفت:

      نابخرد تویی با اون…. که با همین افکارهای نابخردانه وواهی تون مردم ما را به فلاکت کشوندیت .برید هم افکارتون را به روز کنید هم ظاهر … رو.بزرگی راگفتند چرا سراغ دزدی رفتی فرمود فقر که از در بیاد ایمان از پنجره بیرون میره.این رامخض اطلاع هدات خواه گفتم.

  5. رضا گفت:

    خدایا پناه برتو بازاین هدایت خواه حرف زد. اگر حرف نزنی میگن لالی
    آخه مرد حساب مردم برای بدیهیات زندگیشون دچار مشکلن. بعد از بیست سال کار تخصصی و انجام صدها پروژه تحقیقی هنوز توان مالی خرید یک خانه یا زمین را ندارم. سود بانکی هم به لطف دولت مورد حمایت جنابعالی سر به آسمان گذاشته و قیمت مسکن هم سر به فلک.

  6. سراب گفت:

    دکتر جان تو که به امور دنىوى نمىپردازى چرا…… ا………….؟ىه زمانى نماىنده بودى الان نىستى کاندىد مورد علاقت هم شکست خورد برو خونت بشىن عبادت کن

  7. محسن گفت:

    آخه الان سمت تو چيه كه حرف مي زني؟ عضو شوراي شهر؟ شهردار؟ استاندار؟ نماينده مجلس؟ رئيس ميرات فرهنگي يا ارشاد؟

  8. سراب گفت:

    بوىر چرا سانسور مىکنى؟

  9. محمدازدهدشت گفت:

    دکترتووقتی چه هنوزبیدارپور را داری هیچ غم ومشکلی نداری تورا به خدا دیگر کافیست .

  10. استاد گفت:

    از کوزه همان تراود که در اوست….. خد خیرتون بده مگه انتظار دارین هدایت خواه صحبتی علمی یا یک تز اقتصادی بده… اوج هنرش دیگه همین صحبتای بی اهمیت و غیر کاربردیه و بی محتواست….

    • نظری گفت:

      حرفای پوپولیستی دیگه کهنه شده. مردم خوب میفهمند. تبلیغات جزئ لاینفک جامعه زنده وپویا است. ما که شبانه روز از تلویزیون، رادیو، روابط عمومی ادرارات، نمیدونم زمین و آسمان بمباران دینی میشیم. اگر اثر نمیکنه اشکال از اونایی که خودشون میگن اما عمل نمیکنن. اشکال از اونایی است که دین را دستاویز قدرت و سرمایه و سیاست می کنند تا در قدرت بمانند. وگرنه اگر ما پیرو علی باشیم و در دست برادرمان که تقاضای بیت المال غیر شرعی می کند آتش گداخته بزاریم که این همه فقیر نخواهیم داشت.

  11. برادر گفت:

    آقاي هدايت خواه به افراد دور ورش اينقدر داده وخودش هم اينقدر داره كه ديگه نياز مالي ندارن بنده خدا اين تبليغات مال اشخاصي كه خودت وارد كار اقتصاديشون كردي واز محلهاي آنچناني تامينشان كردي برو ديگه فصل تو تمام شد

  12. دانشجوی عمران گفت:

    سلام بر هم استانی های غیور
    دوستان هیچ دوره ای از تاریخ را شاهد نیستیم که کسی با ادبیان ناصحیح و لومپنیزم قادر به اعمال تأثیر بر توده های بیدار ملت باشد.
    پس سزا نیست که نابجا و ناآگاهانه پرده دری کرده و اجازه هر گونه لفاظی راجع به هرکسی را به خودمان بدهیم.
    ما لرها ثابت کرده ایم که هر وقت خواسته باشیم کاری را به درستی انجام دهیم سرآمد شده ایم. نمونه تاریخی این موضوع آریو برزن و نمونه های مذهبی و میهنی اش هم الی ماشاالله دور وبرمان است(اگر خواستید نمونه اش را یک سری به گلزار شهدای شهرمان بزنید).
    پس بیایید این موضوع انتقادات را که در اصل افتضاحات است به درستی بر مسند واقعی اش بنشانیم. زتا باشد که دوباره هم سرآمد خوبان شویم.
    یاعلی

  13. رضا گفت:

    فقر استان ما فقر فرهنگ وفقر فکریست ولذا امثال دکتر باید جهت برچیدن این فقر حضور داشته باشند منطقی تصمیم بگیرید ونظر دهید دکتر ذخیره ارزشی و فرهنگیست

  14. سعید گفت:

    تو رو خدا دست از سرمون بردار .فکر می کنی تبلیغ دیگه ای بزنن مردم می افتن دنبال اون کار و از زیر فشار اقتصادی خارج میشن.به فکر نون باش که خربزه آبه.

  15. شایان 57 گفت:

    چرا شما اظهار نظر میکنی اقتصاد در کشور حرف اول میزنه جناب شکست خورده

  16. خانتلا گفت:

    آخ من جونم سی ککای نقدعلی که هیچ توقعی وه عالم مادی نیاره

  17. نگین گفت:

    سلام اااااااااااااااااااااااااااستاد.دیدی چی شد

  18. علی گفت:

    جناب دکتر – یکی از عوامل بی دینی فقر مادی است روایت داریم اگر در خانه ای فقر وارد شود دین خارج می شود .

  19. بی طرف گفت:

    سلام بر دوستان منتقدان و بزرگان فکر و اندیشه
    در ادامه خدمت دوستان عرض کنم متاسفانه ناموس پرستی کم کم از دیار ما در حال رخت بستن است . دین و اعتقادات واقعی در حال کمرنگ شدن است . مادیات در حال ایجاد امپراطوری قوی در جامعه شده . اونهایی که اعتراض به وضع مالی خود دارند هیچ ایمانی به خدای یکتا و خدایی که پس از هر بن بستی ظاهر میشود ندارند.چرا که خداوند میفرماید من از خود انسان به انسان نزدیکترم پس اگر از خدا بخواهیم اوست ارحم الراحمین مطمئن باشید که آنچه نصیب ما میشود ثمره رفتار و اعمال و میزان ایمان ماست.تنها به خدا توکل کنید.چیزی که آقای دکتر گفته یه رهنمود دینی و بجاست.نه یک مساله سیاسی.مطمئنا همه ما به این نکته اعتقاد راسخ داریم که فساد و بی دینی عقل و خرد ما را مورد هدف قرار داده است است.الله مع المومنین والسلام

دیدگاه شما