چاپ این برگه

انتقاد شديد هدايت خواه از فضاي مالي شهر ياسوج

ستار هدایت خواه در گفتگوی ، با انتقاد از فضای مادی گرایی شهریاسوج در پی تبلیغات سودهای بانکی و تعدد بیلبوردهای اختصاص یافته به این امر اظهار داشت: یکی از مشخصات شهر اسلامی فضای تبلیغاتی آن شهر است و فضای تبلیغی شهر باید به گونه ای باشد که آحاد مردم با دیدن آن به ارزش های دینی و دنیوی تشویق شوند.

 

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز داشت: واقعیت تلخ این است که با دیدن فضای تبلیغی شهر،  فضایی مادی گرایانه و دنیاگرایانه متصور می شود که صرفاً به مسائل ظاهری توجه داشته و در آن ها ترغیبی به مسائل معنوی و ارزشی وجود ندارد.

 

وی از دلایل عمده این کار را دید صرفاً اقتصادی متولیان امور تبلیغاتی شهر دانست و افزود: تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی مانند شهرداری رسالت فرهنگی دارند و آن ها موظف اند فضای عمومی شهر را به گونه ای ساماندهی کنند که آحاد جامعه هم از لحاظ روانی احساس امنیت کنند و هم از لحاظ روحی به مسائل دینی گرایش پیدا کنند که متأسفانه این فضای مادی و تبلیغات از لحاظ روحی و روانی بر مردم تأثیر منفی دارد.

 

هدایت خواه اظهار داشت: این تبلیغات باعث ایجاد حس رقابت مالی می شود و با ادامه یافتن این روند طبیعی است که جامعه به سوی مسائل مادی خواهد رفت و خطر غفلت از مسائل دینی وجود خواهد داشت.

 

وی گرایش مردم به سوی مادی گرایی و تشویق به این کار را یکی از مصادیق تهاجم فرهنگی دانست و تصریح کرد: فضای تبلیغاتی برای شهری که اهالی آن صد در صد شیعه هستند و شهدای زیادی را به انقلاب و نظام تقدیم کرده اند، مناسب نیست.

 

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: رسانه ها می توانند با خواستن توضیح قانع کننده از مسئولان در ساماندهی تبلیغات در سطح شهر یاسوج و استان نقش مهم و مؤثری داشته باشند.

چهار فصل