جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 20:37

کرونا نیرو‌های شرکتی دانشگاه یاسوج را زمین‌گیر کرد!

تعداد زیادی از نیروهای شرکتی دانشگاه یاسوج از ابتدای محدودیت های ناشی از کرونا و تعطیلی این مرکز آموزشی حقوقی دریافت نکرده اند.

به گزارش بویرنیوز، دو ماهی هست دانشگاه های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً تعطیل شده اند و فضاهای آموزشی و خوابگاه های دانشگاه ها در تعطیلی به سر میبرند و آنطور که مسئولان وزارت بهداشت گفته اند این ترم حضوری نخواهد شد.

همین مسأله باعث شده این روزها پرسنل دانشگاهی دانشگاه دولتی یاسوج همچون سایر دانشگاه ها اگرچه ملزم به حضور تعدادی از ساعات در دانشگاه هستند اما به واسطه شرایط کرونا مراجعتی ندارند.

در این میان به واسطه تعطیل شدن فعالیت های آموزشی و خوابگاه ها و سلف سرویس ها، حدود ۶۰ نیروی شرکتی دانشگاه یاسوج که فعال در این بخش ها بودند نیز فعلأ بالاجبار خانه نشین شده اند.

متاسفانه دانشگاه یاسوج در این شرایط کمکی به این افراد نکرده و به جای دستگیری از نیروهای انسانی خود بعنوان مهمترین داشته های هر سازمان، این افراد را برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار ارجاع داده است.

و این درحالیست که سایر کادر دانشگاه و به ویژه اساتید دانشگاه هم حضوری ندارد، البته که تفاوت در میان مشاغل دانشگاه و اهمیت آنها هست اما به هر ترتیب دانشگاه یک مجموعه علمی و فرهنگی است و اساس آن تفاوت قائل نشدن برای مجموعه نیروهای خود است و امیدواریم مسئولان دانشگاه حمایت خود را از این افراد که همه دارای مشکلات هستند دریغ نکند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318999
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. هیچکس گفت:

    امیدواریم مدیریت دانشگاه از این ازمون سربلند بیرون بیان و بابی برای انتقادات در این موضوع بخصوص در اینده باز نشه…ازمون عدالت

  2. علی گفت:

    متاسفانه واقعیت داره ولی عجیب اینکه یه نفر از تیروهای شرکتی که کارش فقط خدمه منزل رییس است بیکار نشده. و معاون مالی دانشگاه به جای حل مشکل این بندگان خدا از اساتید و کارمندان میخواهد که آنها کمک مالی کنند.کمک کار خوبی است اما اگر رییس دانشگاه و معاونانش فقط حق مسیولیتشان را بدهند زندگی این نیروهای شرکتی تامین میشود.

  3. کشاورز شوشتی گفت:

    کل دانشگاه خوابه کی بیدارش کنه

  4. X گفت:

    آخ تا روز قیومت
    دانشگاه خودش پول داره که می خوان از اساتید کمک بگیرن
    دانشگاه پول خوابگاهها را از دانشجو‌گرفته- سلف تعطیل و…… اینا همش سوده برای دانشگاه جالبه که هیچ پروژه عمرانی هم انجام ندادند
    رشد بودجه هم که داشتند
    حالا چرا کاسه گدایی گرفتن پول جمع کنن برای نیروهای شرکتی…..
    دانشگاه یاسوج تا به حال چنین شرایطی نداشت

  5. استاد-دانشجو گفت:

    واقعا قباهت داره اقای معاون مالی اخراج میکنی بعد میگی هیات علمی شما بیاید پول جمع کنید برای کمک به این بنده خداها مگه این دوستان گدا هستند اقای معاون مالی این دوستان انسانهایی شریف هستند که شما و رییستان این بلا را سرشون اوردید در این موقعیت کنونی که همه نیاز به کمک دارند ایا شما از خداوند شرم نمیکنید

  6. حسن گفت:

    همه ما در این شرایط سخت و دشوار قرار داریم. با این سیاست دانشگاه این بندگان خدا از سخت و دشوار به نابودی کشیده میشوند. اینها طبقات آسیب پذیرترند و خدا رو خوش نمیاد که هر که بامش کم برفش کمتر.

  7. اگربگوییم نیروهای خدماتی وزحمتکش دانشگاه یاسوج به اندازه اجر به اجر ان مجموعه ازاوایل تاکنون درهمه اوضا وشرایط باجان ودل پابه پای استاد ودانشجوش شبانه روز وبی هیچ چشم داشت انچنانی تلاش کردند اگر مقامی کسب شده اگر ارامشی بوده اگر توسعه ی بوده وبی شک منصفانه قضاوت بشه وجود نیروهای به اصطلاح شرکتی نقش افرین بوده ااااماچه فایده…. دراین چند سال اتی ازلحاظ جسمانی خیلی از انهادچار نقص عضو شدند ….یابه واسطه سیاست های مدیران فامیلی ازواحدتخصصی خودشان به کارهای ابدارچی ونظافتچی گماشته شدند وقوم وخویشانشان را جایگزین کردند…..وحالا زن وبچه هایشان با مدیریت ضعیف جناب عریان به مرز نابودی رسیدند مسولان خواب نازگوارای وجودتان

دیدگاه شما