چاپ این برگه

کرونا نیرو‌های شرکتی دانشگاه یاسوج را زمین‌گیر کرد!

تعداد زیادی از نیروهای شرکتی دانشگاه یاسوج از ابتدای محدودیت های ناشی از کرونا و تعطیلی این مرکز آموزشی حقوقی دریافت نکرده اند.

به گزارش بویرنیوز، دو ماهی هست دانشگاه های کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً تعطیل شده اند و فضاهای آموزشی و خوابگاه های دانشگاه ها در تعطیلی به سر میبرند و آنطور که مسئولان وزارت بهداشت گفته اند این ترم حضوری نخواهد شد.

همین مسأله باعث شده این روزها پرسنل دانشگاهی دانشگاه دولتی یاسوج همچون سایر دانشگاه ها اگرچه ملزم به حضور تعدادی از ساعات در دانشگاه هستند اما به واسطه شرایط کرونا مراجعتی ندارند.

در این میان به واسطه تعطیل شدن فعالیت های آموزشی و خوابگاه ها و سلف سرویس ها، حدود ۶۰ نیروی شرکتی دانشگاه یاسوج که فعال در این بخش ها بودند نیز فعلأ بالاجبار خانه نشین شده اند.

متاسفانه دانشگاه یاسوج در این شرایط کمکی به این افراد نکرده و به جای دستگیری از نیروهای انسانی خود بعنوان مهمترین داشته های هر سازمان، این افراد را برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار ارجاع داده است.

و این درحالیست که سایر کادر دانشگاه و به ویژه اساتید دانشگاه هم حضوری ندارد، البته که تفاوت در میان مشاغل دانشگاه و اهمیت آنها هست اما به هر ترتیب دانشگاه یک مجموعه علمی و فرهنگی است و اساس آن تفاوت قائل نشدن برای مجموعه نیروهای خود است و امیدواریم مسئولان دانشگاه حمایت خود را از این افراد که همه دارای مشکلات هستند دریغ نکند.