یکشنبه 26 اسفند 1397 - 20:43

آخرین وضعیت جوی/ هوا تا ۱۲ درجه سرد میشود/نقاطی که بارش دارند

بویرنیوز، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی،  طی یکشنبه شب و روز دوشنبه عبور جبهه سرد از شرق سواحل  دریای خزر و شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، سبب کاهش دما و وزش شدید باد در شرق  استان مازندران و استان گلستان به ویژه مناطق غربی آن خواهد شد.

همچنین با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده رگبار بارن، در پاره‌ای مناطق و ارتفاعات رگبار برف، مه غلیظ رخ خواهد داد.

لذا طی این مدت آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف و مه غلیظ سبب اختلال در تردد جاده های می‌شود.

استان های غربی و جنوب غری امروز و فردا شاهد بارش ها به صورت باران و برف در مناطق سردسیر خواهند بود.

فردا (۲۷ اسفند ماه) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی وجود دارد. بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برف‌گیر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

سامانه بارشی جدید در کشور، روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین از فردا یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش بین ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

در کهگیلویه و بویراحمد امروز بارش برف و باران و باد شدید عمده ترین وضعیت آب و هوایی بود، سامانه بارشی فردا از استان خارج میشود.

بارش های اخیر کهگیلویه و بویراحمد:
یکشنبه 26 اسفند
ماشمی زیلایی 35
یاسوج 24.6
باشت 17.5
دهدشت 16.4
گنجه ای 16
لنده 14.5
سی سخت 14
کریک 14
امامزاده جعفر 12.2
لیکک 12
دوگنبدان 6.1

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299256
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما