چاپ این برگه

آخرین وضعیت جوی/ هوا تا ۱۲ درجه سرد میشود/نقاطی که بارش دارند

بویرنیوز، بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی،  طی یکشنبه شب و روز دوشنبه عبور جبهه سرد از شرق سواحل  دریای خزر و شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، سبب کاهش دما و وزش شدید باد در شرق  استان مازندران و استان گلستان به ویژه مناطق غربی آن خواهد شد.

همچنین با ادامه فعالیت سامانه بارشی در مناطق ذکر شده رگبار بارن، در پاره‌ای مناطق و ارتفاعات رگبار برف، مه غلیظ رخ خواهد داد.

لذا طی این مدت آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، کولاک برف و مه غلیظ سبب اختلال در تردد جاده های می‌شود.

استان های غربی و جنوب غری امروز و فردا شاهد بارش ها به صورت باران و برف در مناطق سردسیر خواهند بود.

فردا (۲۷ اسفند ماه) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی وجود دارد. بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برف‌گیر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

سامانه بارشی جدید در کشور، روز دوشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است و در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت. همچنین از فردا یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش بین ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

در کهگیلویه و بویراحمد امروز بارش برف و باران و باد شدید عمده ترین وضعیت آب و هوایی بود، سامانه بارشی فردا از استان خارج میشود.

بارش های اخیر کهگیلویه و بویراحمد:
یکشنبه 26 اسفند
ماشمی زیلایی 35
یاسوج 24.6
باشت 17.5
دهدشت 16.4
گنجه ای 16
لنده 14.5
سی سخت 14
کریک 14
امامزاده جعفر 12.2
لیکک 12
دوگنبدان 6.1