چهارشنبه 8 فروردین 1397 - 14:58

نتیجه نظرسنجی بویرنیوز در خصوص رضایت از عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدی در موضوع استیضاح وزرای کار و راه(+چند نکته)

گروه اجتماعی- حدود 2200 نفر در نظرسنجی بویرنیوز در خصوص عملکرد نمایندگان منتسب به کهگیلویه و بویراحمد در موضوع استیضاح وزرای کار و راه شرکت کردند.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی و غلام رضا تاجگردون نمایندگان بویراحمد و گچساران از نظر مردمی در جایگاه های نخست ایستادند و عدل هاشمی پور و محمد علی وکیلی با آرای ناچیز و با اختلاف زیاد، از دو نماینده گچساران و بویراحمد، در رتبه های بعد قرار گرفتند.

در خصوص این نظر سنجی و نتایج آن چند نکته ای قابل توجه است:

* غلامرضا تاجگردون یکی از موافقان استیضاح بود، وی با وقوع حادثه پرواز تهران به یاسوج توانست عده زیادی را نیز با خود همراه کند و حتی وزیر رفاه را به آستانه خداحافظی از وزارت نزدیک کند.

برخی ها اقدام به استیضاح توسط وی و چند نماینده را بازی برای گماشتن مهره در وزارت رفاه اعلام می کردند، برخی نیز مقاصد سیاسی و باج خواهی را دلیل این استیضاح بیان میکنند.

به هر ترتیب همراه کردن تقریباً نیمی از مجلس برای استیضاح وزیر رفاه توسط تاجگردون خود نشان از توان و جایگاه وی در مجلس می دهد و از طرفی سخنان او در مجلس در موضوع استیضاح بسیار مورد اقبال واقع شد.

* زارعی نماینده بویراحمد و دنا در موضوع استیضاح بعنوان مخالف یا موافق صحبت نکرد، موضوعی که دستاویز نارضایتی مردم از او شد و انتقادات بیشماری را به سمت او روانه کرد.

برخی از مردم بویراحمد و دنا این سکوت را غیر منطقی بیان کردند و حداقل انتظار را سخنرانی بر علیه وزرای کار و رفاه می دانستند.

برخی نیز از موضع نماینده بویراحمد راضی هستند، آنها می گویند موضوع و هدف استیضاح نه حادثه یاسوج بود و نه مشکلات عدیده این استان، استیضاح برای مقاصد خاص عده ای خاص بود و اگر زارع صحبت میکرد گویی در دام بازیگری تعدادی نماینده افتاده بود که حادثه سقوط پرواز یاسوج را پیراهن عثمانی کردند برای دستیابی به اغراض پشت پرده شان!

* عدل هاشمی از همان ابتدا در موافقت با استیضاح وزرا سخن گفت و در ادامه در فرصتی که از سوی وکیلی به وی داده شد به سخنرانی بر علیه وزیر راه و شهرسازی پرداخت.

مردم اقدام وی در خصوص موافقت با اسیضاح را مثبت و خوب می دانند اما از طرفی استفاده غیر بهینه از فرصتی که به او داده شد و عدم توانایی برای بیان منطقی و مؤثر خواسته ها و انتظارات مردم را ناراضی هستند و به همین خاطر نمره قابل قبولی به عملکرد او ندادند.

* محمد علی وکیلی؛ نماینده کهگیلویه و بویراحمدی استان تهران نیز یکی از موافقان استیضاح بود و از همان ابتدا در فضی مجازی بارها از لزوم استیضاح و عذرخواهی وزرای کار و راه گفت و اینکه مطالبه گر حق مردم استان خواهد بود.

وی که جزو منتقدان اصلی وزرای کار و راه بود در موضوع استیضاح نیز به وضوح رای خود را بیان کرد و قرار شد در قامت موافق استیضاح وزیر راه سخن بگوید.

البته این موضوع محقق نشد، لیست امید مجلس که وکیلی به واسطه آن به مجلس راه یافت در خصوص استیضاح هر دو وزیر به مخالفت با استیضاح رای داد و با توجه به تصمیم فراکسیون امید، دکتر وکیلی نیز سخنرانی نکرد.

اگرچه سخنان اولیه وکیلی در خصوص استیضاح، مطالبه گری حق مردم بسیار مورد اقبال بود اما در ادامه ترجیح نظر فراکسیون امید و امتناع از سخنرانی به جایگاه وی نزد مردم لطمه زیادی وارد کرد.

به گزارش بویرنیوز، به نظر می رسد بیان خواسته ها و پیگیری مطالبات مردمی به دور از جوسازی و باج خواهی مهم ترین خواسته مردم از نمایندگان بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274315
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سیاسی گفت:

    دقیقا

  2. برفلی گفت:

    نتیجه نظر سنجی اشتباه است

  3. احمد گفت:

    سلام وخسته نباشید خدمت شما بنده رای به دکترتاجگردون ندادم اما یکی از بهترین نمایدگان چند سال استان هستند خیلی هم خوب حرف زدند برا استیضاح ویکی ازضعیف ترین نمایدگان هم زارعی بود

  4. آب وفاضلاب گفت:

    درود بر زارعی، عزیزان تند نرید بعضی در بحث استیضاح دنبال اهداف خاصی بودن…در این میان فقط حاج زارع صادق ورو راست بود

    • ناشناس گفت:

      برادر من به فرض که بعضی ها در استیضاح دنبال اهداف شخصی بودن ،ایا جناب حاج زارع زمان سقوط هواپیما،بعد از سقوط،قبل و بعد از استیضاح نمی تونست یه انتقاد کوچکی نسبت به عملکرد دو وزیر فوق انجام بده…..خواهشا حمایت کورکورانه از کسی نکنیم

  5. محمد گفت:

    درود بر حاج زارع

  6. موسی خرم گفت:

    من موافق زارعی نیستم اما بسیار هوشمندانه عمل کرد شاید من خودم موافق استیضاح بودم اما تاجگردون فقط برا مقاصد شخصی دست به استیضاح زد

  7. ناشناس گفت:

    نمیدونم بویر نتیجه نظر سنجی چگونه محاسبه کرده کمتر کسی از عملکرد زارع راضی هستش …..
    دقیقا مثل نظر سنجی برنامه نود شد

  8. سقاوه گفت:

    درود وخسته نباشيد به بوير نيوز سربلند وبا صداقت أفرين اين است رسالت خبرگزاري دقيق و شفاف وصريح و بدون اغماض

  9. علی گفت:

    کار زارعی بسیار پسندیده و با پیش بینی دقیق از آینده بود

  10. سعید گفت:

    سلام هواداران آقای زارع طبق معمول تقلب کردند
    ولی آرا آقای تاجگردون صحیح بود
    ما یاسوجیا مدیون تاجگردونیم چون دفاع و حرفاهای حوزه دنا ویاسوج هم برگردن ایشان افتاده
    همه بخوبی میدانیم بغیر از عده‌ای محدود ک جیره خوار آقای زارع هستند بقیه از عملکرد ایشان ناراضی هستند
    آرا تقلب بوده و در اینگونه نظرسنجی ها به ازای هر صد عدد رای مجازی هیجده هزارتومان پول می‌گیرند

  11. حمید گفت:

    خدمت شما فاضلاب عزیز عرض کنم که بازنده واقعی کسی جز زارعی نبود چون حتی یک کلمه در مورد حق مردم تا الان صحبت نکرد .اگر جناب دکتر تاجگردون مقاصدی داشت جناب زارعی هم مقاصدی داشت برای درامد زایی خودش که علیه وزیر راه صحبت نکرد با شرافت تر از همشون همون وکیلی بود

  12. سعید گفت:

    ما یاسوجیا دوتا عذر خواهی از بقیه نمایندگان بدهکاریم یکی مخالفت استیضاح دوم نظر همین نظر سنجی

  13. محمود چهره پرداز گفت:

    باسلام اقدام جناب آقای تاجگردون هدفمندودراستای زمینه سازی مجددحضوردرانتخابات آتی بوده علاوه براین احساس غروروبلندپروازی بیش ازحدایشان یک ریسک بزرگ انجام داد اگربراش میگرفت به یک قهرمان تبدیل میشد وهمه برنامه هاش ازگچساران تاتهران ردیف ردیف میشد غافل ازاینکه احتمال شکست ومهره سوخته شدن درانتظار اوست به قول فردوسی بلندی وبی باکی وپردلی به هم ناید این هرسه باعاقلی
    واماحاج زارعی باتوجه به خوانش زمینه واهداف شخصی شوم وپشت پرده استیضاح بهترین تصمیم رابرای مطالبه گری عمومی استان اتخاذکردتا ثابت کند همراه وهمگام بادولت ورئیس جمهور ودرکنارمردم وکیل ملت خواهدبود

  14. مصطفی گفت:

    درود بر حاج زارع مرد خستگی ناپذیر. یا زهرا

  15. مجتبی گفت:

    حاج زارعی مرد عمل

  16. ناشناس گفت:

    البته آقای حاج زارعی اگر موافق هم بود می توانست حداقل دلایل موافقتش را بیان کند

  17. گچساران گفت:

    درود بر زارعی مردم دار . کاش نماینده گچساران بود .نمیدونم یاسوجی ها بر چه اساس میگن تاجگردون کار کرده . ضربه ای که تاجگردون به جوانان گچساران زد هیچ کس نزد . سال 98 بهش نشان خواهیم داد

  18. ناشناس گفت:

    جناب تاجگردون این قدربانفوذ هست که نیازی به این ترفندها نداشته باشه

  19. امير علي گفت:

    درود حاج زارعي عزيز واقعا با اينكارش نشون داد كه در دام تاجگردون نميفته چون تاجگردون فقط دنبال راند بازي خودش هست واقعا بوير نيوز نشون داد كه دنبال حق هست نه ناحقي

  20. ناشناس گفت:

    نظر سنجی عین واقعیت است

  21. ک گفت:

    کار تاجگردون دقیقا ماکیاولیستی بودو فقط فریب افکار عمومی ولی در نهان بر عکس عمل میکند

  22. علی گفت:

    قطعا عملکرد دکتر تاجگردون کاملا شفاف و منطقی بود. شجاعت هر کاری را دارد

  23. ناشناس گفت:

    درود دقیقا نوشته های خودتون انعکاس سخنان مردم هست در مجموع از عملکرد نمایندگان راضی نیستیم

دیدگاه شما