چاپ این برگه

نتیجه نظرسنجی بویرنیوز در خصوص رضایت از عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمدی در موضوع استیضاح وزرای کار و راه(+چند نکته)

گروه اجتماعی- حدود 2200 نفر در نظرسنجی بویرنیوز در خصوص عملکرد نمایندگان منتسب به کهگیلویه و بویراحمد در موضوع استیضاح وزرای کار و راه شرکت کردند.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی و غلام رضا تاجگردون نمایندگان بویراحمد و گچساران از نظر مردمی در جایگاه های نخست ایستادند و عدل هاشمی پور و محمد علی وکیلی با آرای ناچیز و با اختلاف زیاد، از دو نماینده گچساران و بویراحمد، در رتبه های بعد قرار گرفتند.

در خصوص این نظر سنجی و نتایج آن چند نکته ای قابل توجه است:

* غلامرضا تاجگردون یکی از موافقان استیضاح بود، وی با وقوع حادثه پرواز تهران به یاسوج توانست عده زیادی را نیز با خود همراه کند و حتی وزیر رفاه را به آستانه خداحافظی از وزارت نزدیک کند.

برخی ها اقدام به استیضاح توسط وی و چند نماینده را بازی برای گماشتن مهره در وزارت رفاه اعلام می کردند، برخی نیز مقاصد سیاسی و باج خواهی را دلیل این استیضاح بیان میکنند.

به هر ترتیب همراه کردن تقریباً نیمی از مجلس برای استیضاح وزیر رفاه توسط تاجگردون خود نشان از توان و جایگاه وی در مجلس می دهد و از طرفی سخنان او در مجلس در موضوع استیضاح بسیار مورد اقبال واقع شد.

* زارعی نماینده بویراحمد و دنا در موضوع استیضاح بعنوان مخالف یا موافق صحبت نکرد، موضوعی که دستاویز نارضایتی مردم از او شد و انتقادات بیشماری را به سمت او روانه کرد.

برخی از مردم بویراحمد و دنا این سکوت را غیر منطقی بیان کردند و حداقل انتظار را سخنرانی بر علیه وزرای کار و رفاه می دانستند.

برخی نیز از موضع نماینده بویراحمد راضی هستند، آنها می گویند موضوع و هدف استیضاح نه حادثه یاسوج بود و نه مشکلات عدیده این استان، استیضاح برای مقاصد خاص عده ای خاص بود و اگر زارع صحبت میکرد گویی در دام بازیگری تعدادی نماینده افتاده بود که حادثه سقوط پرواز یاسوج را پیراهن عثمانی کردند برای دستیابی به اغراض پشت پرده شان!

* عدل هاشمی از همان ابتدا در موافقت با استیضاح وزرا سخن گفت و در ادامه در فرصتی که از سوی وکیلی به وی داده شد به سخنرانی بر علیه وزیر راه و شهرسازی پرداخت.

مردم اقدام وی در خصوص موافقت با اسیضاح را مثبت و خوب می دانند اما از طرفی استفاده غیر بهینه از فرصتی که به او داده شد و عدم توانایی برای بیان منطقی و مؤثر خواسته ها و انتظارات مردم را ناراضی هستند و به همین خاطر نمره قابل قبولی به عملکرد او ندادند.

* محمد علی وکیلی؛ نماینده کهگیلویه و بویراحمدی استان تهران نیز یکی از موافقان استیضاح بود و از همان ابتدا در فضی مجازی بارها از لزوم استیضاح و عذرخواهی وزرای کار و راه گفت و اینکه مطالبه گر حق مردم استان خواهد بود.

وی که جزو منتقدان اصلی وزرای کار و راه بود در موضوع استیضاح نیز به وضوح رای خود را بیان کرد و قرار شد در قامت موافق استیضاح وزیر راه سخن بگوید.

البته این موضوع محقق نشد، لیست امید مجلس که وکیلی به واسطه آن به مجلس راه یافت در خصوص استیضاح هر دو وزیر به مخالفت با استیضاح رای داد و با توجه به تصمیم فراکسیون امید، دکتر وکیلی نیز سخنرانی نکرد.

اگرچه سخنان اولیه وکیلی در خصوص استیضاح، مطالبه گری حق مردم بسیار مورد اقبال بود اما در ادامه ترجیح نظر فراکسیون امید و امتناع از سخنرانی به جایگاه وی نزد مردم لطمه زیادی وارد کرد.

به گزارش بویرنیوز، به نظر می رسد بیان خواسته ها و پیگیری مطالبات مردمی به دور از جوسازی و باج خواهی مهم ترین خواسته مردم از نمایندگان بوده است.