شنبه 4 فروردین 1397 - 13:26

واکنش خادمی، وکیلی، موحد و بزرگواری به اظهارات توهین آمیز یک نماینده در خصوص لرها

گروه سیاسی- سخنرانی نوروزی؛ نماینده رباط کریم و بهارستان و ایراد سخنانی در خصوص قوم لر، واکنش مسئولان و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد را در پی داشت.

به گزارش بویرنیوز، دکتر موسی خادمی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد و فعلی لرستان، وکیلی نماینده مردم تهران، موحد و بزرگواری نمایندگان ادوار پیشین کهگیلویه د پیام هایی ضمن محکوم کردن سخنان نماینده رباط کریم، خواستار برخورد قانونی با وی شدند.

دکتر سید موسی خادمی؛ استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد و فعلی لرستان:

محمد علی وکیلی نماینده کهگیلویه و بویراحمدی مردم تهران:

 

حاج محمد موحد، نماینده اسبق شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده:

بسم الله الرحمن الرحیم

انتشار کلیپ توهین آمیز نماینده مردم شریف رباط کریم و بهارستان موجب تاسف و تعجب هر ایرانی بود . از آنجا که این نماینده محترم روحانی و در لباس مقدس روحانیت هست جدای از اینکه سخنان سخیف ایشان توهین به قوم نجیب ، ریشه دار و غیرتمند لر هست در واقع حرمت نگاه نداشتن جایگاه رفیع نمایندگی مردم بزرگوار ایران و روحانیت را هم تداعی می کند . اینجانب ضمن محکوم نمودن این سخنان توهین آمیز و تفرقه افکنانه ، از هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم بالاخص وکلای محترم قوم لر در مجلس خواستارم از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پیگیر حرکت این نماینده باشند .

سید محمد موحد

حجت الاسلام بزرگواری؛ نماینده سابق کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده: 

جناب نوروزی در کسوت روحانیت و آزاده بودن و نمایندگی مردم محترم رباط کریم دانسته یا ندانسته بی شعوری خودش را ثابت کرد که به شعور آریایی ترین قوم ایرانی توهین نمود و در واقع به ندای درونی اربابش شیطان لبیک گفت تا آتش اختلاف قومیت را بر انگیزد باید هر چه سریعتر توبه کند و معذرت خواهی نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274185
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. لرزبان گفت:

    واقعا متاسفم برای چنین افرادی که لباس مقدس روحانیت رو هم به گند کشوندن باید با این جاندار که خودش مصداق واقعی یک موجود بیشعور هست برخورد بشه تا کس دیگه ای جرات نکنه به قوم بزرگ لر توهین کنه ،لرهایی که در تمامی عرصه های علمی ،حماسه ای بزرگی خودشونو رو به همه اثبات کرده اند

  2. ناشناس گفت:

    دم بزرگواري داغغغغغ

  3. پاسره گفت:

    امام صادق از قول امیر المومنین – علیهما السلام – نقل کرده اند که:انسان در پشت زبانش مخفی است پس (هرگاه خواستی سخن بگویی) اول او را با عقل بسنج ، اگر برای خدا بود و در راه خدا بود پس سخن بگو و اگر غیر از آن بود (بدان) سکوت کردن از سخن گفتن بهتر است .(1)
    نتیجه: هر کس سخنی گفت، بایستی آن را با عقل الهی سنجید اگر صحیح بود ، نشانه درایت او و اگر نبود ، نشانه عدم درک صحیح او است و حقیقت خود را برای ما روشن ساخته است.
    متاسفانه اقای نوروزی درکی از معارف اسلامی ندارد و ایشان با این سخن چهره ی بی خردخود را به مردم معرفی کرده است.

  4. ناهید گفت:

    هرچه بگندد نمکش میزنند.
    وای به روزی که بگندد نمک

  5. Ali & Mohammad گفت:

    بنده از مخالفين آقاي بزرگواري هستم اما شير مادرش حلالش با اين اظهار نظر بي تعارفش!

  6. محسن گفت:

    سلام علیکم
    اینجانب به عنوان یک لر ، ضمن تقبیح سخنان سخیف این آقای نماینده ، واهانت به قوم شریف وبا اصالت ومحترم لر ، از همه هموطنان لر استدعا دارم توهین نکنند .
    به تعبیر صریح قرآن که فرموده : ” …اذا خاطبهم جاهلون قالوا سلاما…” خطا وجهالت را با خطا وجهالت پاسخ ندهید ، قطعا این صحبت از روی عناد و لجاجت نبوده ، لذا سعی شود با بزرگواری و کرامت و پیگیری با متانت
    از راه قانونی پیگیری شود . همانطور که وقتی در آن برنامه فتیله بی از اقوام شریف توهین شد ، وتامدت ها با مسببان آن برخو د شد ، با این موضوع هم برخورد شود ، که کسی نتواند به کسی یا قومی اهانت کند .
    درود بر قوم شریف ونجیب وبا غیرت لر.

  7. ناشناس گفت:

    درود بر حاج اقا بزرگواری. دوس داشتیم الان مجلس میبودی تا …

دیدگاه شما