دوشنبه 29 آبان 1396 - 21:20

زنگ خطر جدی برای کهگیلویه و بویراحمد/افزایش نگران کننده تصادفات در استان(+تصاویر +18)

گروه حوادث- اگر اهل فضای مجازی باشید قطعاً این روزها خبرهای گوناگونی از حوادث رانندگی در سطح شهرها و معابر کهگیلویه و بویراحمد را شنیده و یا دیده اید.

به گزارش بویرنیوز، این روزها هر صفحه مجازی و یا سایتی را باز میکنیم دست کم خبری تلخ از یک حادثه رانندگی در معابر داخلی و راه های مواصلاتی استان از دیدگانمان می گذرد.

بویرنیوز در چند نوبت به موضوع اهمیت توجه بیش از پیش به مقوله تصادفات اخیر در استان و همچنین لزوم توجه بیشتر هم مسئولان و هم مردم پرداخت(۴ کشته و ۹ مصدوم طی دو تصادف رانندگی در جاده های یاسوج/مشکل از جاده و ماشین است یا فرهنگ رانندگی ما(+عکس))(تصادف مرگبار در مرکز شهر یاسوج(+عکس)و…

)

گویا قصه نامیمون تصادفات جرحی و فوتی استان تمامی ندارد و روزی نیست که بدون وقوع تصادف چه از نوع جرحی با چند زخمی و چه فوتی سپری شود!

برای چندمین بار لازم است نکاتی هم برای توجه مسئولان و هم مردم قید شود:

* ضروری است شورای ترافیک سریعا تشکیل و با دستور کار افزایش تصادفات به بررسی عملیاتی موضوع بپردازد

* خط کشی اصولی معابر، نصب تابلوهای راهنما، رفع نقاط حادثه خیز به ویژه مکان هایی که مکرراً تصادفاتی را شاهدیم از جمله بلوار بویراحمد در شهر یاسوج، سرعت گیرهای استاندارد با جانمایی درست و اصولی به طور جد در دستور کار باشد

* نصب دوربین های ثبت تخلفات به ویژه در چهار راه ها و مسیرهایی که شرایط برای سرعت و سبقت بیجا فراهم است

* برنامه های ویژه آموزشی با محوریت رسانه ها و صدا و سیما در ساعات پر بازدید

* برخورد جدی با رانندگانی که تخلفات چند باره و یا تخلفات حادثه خیز داشته اند

البته همه ماجرا به مسئولین بر نمی گردد، بخش زیادی از بروز و گسترش تصادفات به عوامل انسانی بر میگردد.

رانندگانی که در حین رانندگی هم می نوشند، هم تلفن می زنند و جدیدا پبامک می زنند و در دنیای مجازی هم فعالند بدون شک تمرکز کمتری به مسیر دارند و متاسفانه همین عدم هوشیاری و توجه به جلو گام اول بروز سوانح و تصادفات را رقم می زند.

قوانین راهنمایی و رانندگی نه یک اهرم فشار و سختگیری بلکه اصولی برای حفظ جان با ارزش مردم است، توجه به این قوانین و رعایت آنها از سوی تک تک رانندگان بدون شک در وهله اول احترام به جان خود و دیگران و سلامت عزیزانشان است.

بسیاری از هموطنان و هم استانی های ما سالانه در همین تصادفات داغدار چند عزیز خود می شوند، بسیاری از آنها برای همیشه به یک ضایعه جسمی دچار شده و خانه نشین می شوند و در بهترین حالت ماجرا، هدر روی وقت، بودجه و سرمایه ای که میتوانست برای آینده ای بهتر هزینه شود بر باد می رود.

به گزارش بویرنیوز، تصادفات اخیر باید زنگ خطری جدی باشد هم برای مسئولان و هم مردم، از یک طرف مسئولان باید وظایف و مسئولیت های خود در بحث ایمن سازی معابر و جاده ها و اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند و از سوی دیگر مردم باید رعایت قوانین و احترام به جان خود و همنوعان و رعایت جوانب احتیاط را همواره به عنوان یک الزام مد نظر داشته باشند.

در ادامه برخی تصاویر از تصادفات اخیر کهگیلویه و بویراحمد آمده است:

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=260486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما