شنبه 5 اسفند 1391 - 0:07

افشاگری بویر نیوز از پشت پرده روابط نمایندگان و مدیران استان کهگیلویه و بویر احمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: در آستانه 12 اسفند سالروز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و بزودی نمایندگان این دوره یک سال از چهار سال خود را سپری می کنند.

غلام محمد زارعی منتخب مردم بویراحمد و دنا البته دیروز در جلسه شورای اداری پرده از واقعیتی عجیبی برداشت.

زارعی با انتقاد از برخی مدیران که وقعی به مکاتبات مردمی با نمایندگان مجلس نمی گذارند، افزود: این به دور از احترام به اصل مردم‌سالاری دینی است چرا که مردم از همه ما انتظاراتی دارند و انتظار آن‌ها از نمایندگان این است که نقطه اتصال آن‌ها با مدیران باشند.

وی ارتباط مردمی مدیران را در خلق حماسه‌ها مهم خواند و گفت: اگر مدیران مردم‌گریزی کنند روزی فرا می‌رسد که دیگر از حماسه‌ها خبری نخواهد بود و این نوعی خیانت به نظام و انقلاب و کشور و مردم است.

این گفته ها از زبان غلام محمد زارعی قابل توجه است از آنجا که ایشان معمولا سعی می کنند مسائل  اختلافات خود با مسئولان را وارد تابوی رسانه نکنند و باید پرسید که چه شده که زارعی مجبور به گفتن چنین جملاتی شده است.

البته بقیه نمایندگان استان نیز از این موضع گیری ها مستثنی نبوده اند و علی محمد بزرگواری را شاید بتوان طراح این مسائل در سطح استان دانست و تاجگردون هم بیشتر مدیران را در شان مردم نمی داند.

نمایندگان استان تغییر نیکزاد را یک فرصت برای پیاده کردن تفکر مدیریتی خود می دیدند که هر چند این امر تا حدی محقق شده اما این همه خواسته نمایندگان نیست اما آیا واقعا مدیران همانگونه هستند که نمایندگان توصیفشان می کنند و یا مسئله چیز دیگری است.

برخی از مدیران که نخواستند نامشان فاش شود نامه هایی به بویر نیوز نشان دادند که در نوع خود جالب است.

مثلا یکی از نمایندگان به مدیر یکی از سازمان ها این گونه نوشته که فلان آقا را حتما در حوزه مدیرتی خود به کار بگیر و یا آقای….را از مدیریت و یا معاونت بردار!

برخی مدیران ضمن گلایه از نمایندگان می گفتند برخی از افراد سفارش شده برای مدیریت اساسا نه از نظر تحصیلی و نه سابقه کاری مناسب نبودند و انجام این کار می توانست به آبروی خود ما لطمه بزند.

یکی دیگر از مدیران کنونی کهگیلویه و بویراحمد که ترسی هم از افشای نام خود ندارد در تماس با بویر نیوز از نگرش نمایندگان اظهار تعجب و گلایه کرد و  گفت : اگر قرار است عملکرد یک مدیر پای خودش نوشته شود پس نمایندگان عزیز که قطعا دغدغه حل مشکلات مردم را دارند، اجازه دهند مدیران کار خود را انجام دهند و نمایندگان فقط وظیفه نظارتی خود را انجام دهند و هر روز فشار و درخواست های غیر منطقی گره ای باز نمی کند.

وی افزود : نمایندگان از مدیران گزارش عملکرد بخواهند و در امورات سازمان های مختلف دخالت نکنند.

به گزارش بویر نیوز، غلام محمد زارعی به ادعای خودش بیش از 7000 نامه برای پیگیری مشکلات مردم به سازمان ها و ادرات مختلف نوشته است، اگر به فرض چنین آماری درست باشد قطعا باید مدیرانی باشند تا این خواسته ها را اجابت کنند که با توجه به فضای موجود ممکن نیست چرا که بیشتر درخواست ها بحث اشتغال و گره های مالی می باشد.

وقتی دولت هنوز مجوزی برای استخدام نداده است سازمان ها و ادارات چگونه باید مردم را استخدام کنند؟؟؟!!!

نمایندگان البته تا حدی با انتقاد افکار جمعی مواجه هستند که برخی جاها نگرش قومیتی داشته و این می تواند آفت بزرگی در سر راه نمایندگی آنها باشد.

اشتباه استراتژیک نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد را شاید بتوان چانه زنی در کهگیلویه و بویراحمد برای استیفای حقوق مردم دانست، در حالی که این چانه زنی باید در تهران و وزارت خانه ها انجام می شد.

دو نماینده بویراحمد و کهگیلویه در حمایت از دولت احمدی نژاد شاخص و سرآمد هستند و جای سوال است که چه سودی از این حمایت بی چون و چرا از دولت احمدی نژاد تاکنون عاید استان شده است!

آنچه هویداست این که حتی طرح های مهر ماندگار که باید تا پایان دولت تمام شود نیز به نتیجه نمی رسد و پروژ های کلان هیچ پیشرفتی نداشته و بن بست صنعتی کهگیلویه و بویراحمد دچار هیچ تغییری نشده است.

بسیاری از سازمان های اثر گذار که جناب بزرگواری مدیران آنها را به ناکارآمدی متهم کرده بود تغییر کرده اند اما تغییری در شرایط مردم ایجاد نشده است و شاید بتوان نتیجه گرفت که مشکل نه از مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد است.

نمایندگان باید به علم به ظرفیت ادارات از آنها توقع داشته باشند و انرژی خود را بیشتر با چانه زنی در تهران صرف نمایند و بجای پرداختن به مسائل مربوط به حوزه مدیریت، بیشتر به فکر اقداماتی باشند که بتواند مشکلات مردم را در سطح کلی تری حل نماید و متاسفانه آفت همیشکی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد پرداختن به مسائل فردی است.

لازم به ذکر است پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز فایل صوتی و کپی نامه های دریافتی خود را در اختیار دارد تا در صورت لزوم در اختیار افکار عمومی بگذارد.

همچنین پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز آمادگی دارد تا طبق روال گذشته توضیحات نمایندگان را در خصوص مسائل مطرح شده منتشر نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=23733
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد محمود گفت:

    مش غضنفر می که از قبول من به آقای زارعی و اون 2 نفر دیگر بفرمایید
    که 99 در صد اقدامان شما در راستای قوم و قبیله است
    میگه نه از غضو بپرسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • راه و شهرسازي به گل نشسته گفت:

      با سلام.مخاطب سخن من وزير راه و شهرسازي استاندار و شخص نمايندگان استان ك.ب هست.در برابر كلام الله مجيد فرداي قيامت بخاطر حمايت از مديري مثل بيدار پور بايد پاسخگو باشيد.در واقع خيانت است هر كه بخواد بر ماندن ايشان پافشاري كند

  2. از خودت در آوردی؟!! گفت:

    شکی در ضعف شدید نماینده های استان و لیدرپروری آنها نیست.
    ولی تو هم خالی میبندی!
    نامه کجا بود؟!!
    اگه راست میگی نامه ها رو بذار.
    ……………….؟ میخوای بگی مظلومه؟!!
    این نماینده به این ضعفیفی! که تو استان کسی بش توجه نمیکنه و هیج قدرتی نداره چطور قراره در تهران تاثیر گذار باشه؟؟!!

  3. رهگذر گفت:

    نمایندگان بویر احمد و دنا و کهگیلویه یه کم از تاجگردون یاد بگیرند

  4. بويراحمدي گفت:

    اقاي زارع شما كه از مدرك تحصيلي حرف ميزنيد مدرك تحصيلي خودتان چقدر معتبر است كه چند تا دوره اموزشي گذانده ايد و اسمش رو فوق ليسانس ميزاريد

  5. ناشناس گفت:

    شما تازه این مسائل فهمیده اید
    این گرگ سالهاست که باگله آشناست

  6. زارعي گفت:

    آقاي زارغي حدود ده ماهه كه در مجلسه اگر 7000 نامه نوشته كي وقت كرده به امورات مجلس و وظيفه نمايندگي برسه .دوم وقتي ميدونه كسي به نامه هاش توجهي نميكنه چرا عرض خود ميبرد و زحمت براي ديگران . سوما ايشان و آقاي بزرگواري و سايت شما كه قبلا ميگفتيد مشكل صنعت مديريتشه . خدا راشكر كه به واقعيت موضوع واقف شديد . حالاهم همون يه كم رمقي كه صنعت استان داشت داره از دست ميره

  7. در جواب به زارعی گفت:

    مشکلاتی را که مدیر قبلی در طول شش سال ایجاد کرده زمان زیادی برای حل ان نیاز تا جایی که ما می دونیم وضعیت رو به بهبهود از روی قصد حرف نزن

  8. شکیب گفت:

    اقای…. اگر در عزل ونصب های….. دخالت نمی کردی اگر فریب تعدادی ازمدیران ناتوان را که هنر واستمرار مدیریت خود را در دعوت از شما به صرف ناهار یا شام با هزینه بیتالمال ونمک گیر کردن شما خلاصه کرده اند نه پاسخگویی به مراجعین وخدمت به مردم اگر فامیل نسبی وسببی را بر واجدین شرایط ترجیح نمیدادیواگر…….الان وضع رضایت مندی وخدمت رسانی اسف بار ازار دهنده نبود؟؟؟؟؟

  9. مدير دلسوز گفت:

    آقاي زارع فكر مي كني شاهكار كردي نامه نوشتي يافكر ميكني با نامه نوشتن مشكل مردم حل شد لطفا بگو چه كاري را در طول يك سال گذشته انجام دادي

  10. اردوغان گفت:

    اقای مدیر؟اگردرخواست کاریابکارگرفتن نیروازطریق ازمون است هشت سال گذشته رابررسی کنیدببینیدچندتااز انها ازطریق ازمون استخدام شده اند. تازه اونهایی هم امتحان دادند پسرخاله دخترخاله ،عمه،برادر،زن برادر،خواهرزن،وفامیلهای ریشه ای امابه ظاهرپنهانی مدیر،حراست،اموراداری،معاون وهرکس دیگری که پست وقدرت داشته می باشند.

  11. علی گفت:

    کار هرکس نیست خرمن کوفتن/آقای زارعی رفتی تهران وفهمیدی که توتهران دیگه فاتحه خونی کارساز نیست وچندمدته شروع کردی به مقصر کردن همه به غیرازخودت پس فاعتبروا یا اولی الابصار

  12. گوش شنوا گفت:

    سلام
    اگه این عدد یعنی 7000 نامه درست باشه و خود آقای زارع و راننده اش ، شخص ذینفع ، مدیر مربوطه که نامه خطاب به ایشان بوده ومعاونین ، دفتر و دبیرخانه اداره فقط و فقط در سر جمع دو ساعت برای این نامه های بی فایده وقت تلف کرده باشند یعنی840000= 120*7000 یعنی 840000 دقیقه وقت افراد فوق برای مکاتبات بی اثر تلف شده و شبانه روز (24ساعت) را در نظر بگیریم حدود 583 شبانه روز برای 7000 نامه فرصت سوزی کرده اید و اگر همین مدت را شما به برنامه ریزی ، همفکری و کار کارشناسی و جلسه مفید برگزار کرده بودید مشکل ه70000 هزار نفر به صورت اساسی و ریشه ای قابل حل بود…

  13. یاک گفت:

    دوستان چرا با این دیدگاه باید نگاه کرد ؟ یعنی مسئولان و مدیران ما تنها وقتی آدمهای خوبی هستند که ما رو ببرند سر کار ؟ اگر فامیلهای شما نزدیکانشون رو سر کار نبرند آیا خود شما نمی گید بی عرضه اند؟
    دوستان : مگر همون قوم و خویش های مدیران و مسئولان و حراستها و معاونها ایرانی نیستند؟ اونها هم ایرانی هستند و حق کار دارند . در حقیقت همه ما حق کار داریم حتی همان قوم و خویشها.

  14. قلندر گفت:

    بگذاريد آقاي زارع اين چهار سال هم بنويسه تا دستخطش خوب شه ، چارتا فاتحه خونه هم من تهران بره بينم شايد يچي منش درومه

  15. اسماعیل گفت:

    دلم میخوادبدونم آقای زارعی چند بار درطول یکسال چشمش به بهارستان خورده شما که که باثبت نام دو دوره گذشته معروف شدید هدفتون ازرفتن به مجلس چی بود

  16. بویراحمدی گفت:

    بویر نیوز دوره ی تو هم ورسر ایا…

    • سردبیر گفت:

      زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست ؛ هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود / صحنه پیوسته بجاست ؛ خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  17. کشاورز گفت:

    بزرگواری و زارعی عامل تخریب و تضعیف سازمان جهاد کشاورزی استان

    فقط و فقط باید گفت و نوشت شبه نمایندگان برایتان متاسفم. با این انتخابتان آبروی جهادگران تحصیلکرد ، مدیر و متقی استان را بردید. خوزستانیها به ما میخندند.

  18. علی گفت:

    ما ی عادته بدی داریم ..هرکس برامون ÷ارتی بازی کرد میگیم خوبه و هرکس هم نکنه میگیم بد..دربی لیاقتی بعضی از مسعولین شکی نیست.مردم ما برحسب خیشاوندی رای میدن ÷س هرجه سرشون میاد تقصیره خودشونه

  19. یاس گفت:

    اینا همش حرفه..مرد میخاد تا عرضه کار کردن داشته باشه

دیدگاه شما