چاپ این برگه

افشاگری بویر نیوز از پشت پرده روابط نمایندگان و مدیران استان کهگیلویه و بویر احمد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: در آستانه 12 اسفند سالروز انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و بزودی نمایندگان این دوره یک سال از چهار سال خود را سپری می کنند.

غلام محمد زارعی منتخب مردم بویراحمد و دنا البته دیروز در جلسه شورای اداری پرده از واقعیتی عجیبی برداشت.

زارعی با انتقاد از برخی مدیران که وقعی به مکاتبات مردمی با نمایندگان مجلس نمی گذارند، افزود: این به دور از احترام به اصل مردم‌سالاری دینی است چرا که مردم از همه ما انتظاراتی دارند و انتظار آن‌ها از نمایندگان این است که نقطه اتصال آن‌ها با مدیران باشند.

وی ارتباط مردمی مدیران را در خلق حماسه‌ها مهم خواند و گفت: اگر مدیران مردم‌گریزی کنند روزی فرا می‌رسد که دیگر از حماسه‌ها خبری نخواهد بود و این نوعی خیانت به نظام و انقلاب و کشور و مردم است.

این گفته ها از زبان غلام محمد زارعی قابل توجه است از آنجا که ایشان معمولا سعی می کنند مسائل  اختلافات خود با مسئولان را وارد تابوی رسانه نکنند و باید پرسید که چه شده که زارعی مجبور به گفتن چنین جملاتی شده است.

البته بقیه نمایندگان استان نیز از این موضع گیری ها مستثنی نبوده اند و علی محمد بزرگواری را شاید بتوان طراح این مسائل در سطح استان دانست و تاجگردون هم بیشتر مدیران را در شان مردم نمی داند.

نمایندگان استان تغییر نیکزاد را یک فرصت برای پیاده کردن تفکر مدیریتی خود می دیدند که هر چند این امر تا حدی محقق شده اما این همه خواسته نمایندگان نیست اما آیا واقعا مدیران همانگونه هستند که نمایندگان توصیفشان می کنند و یا مسئله چیز دیگری است.

برخی از مدیران که نخواستند نامشان فاش شود نامه هایی به بویر نیوز نشان دادند که در نوع خود جالب است.

مثلا یکی از نمایندگان به مدیر یکی از سازمان ها این گونه نوشته که فلان آقا را حتما در حوزه مدیرتی خود به کار بگیر و یا آقای….را از مدیریت و یا معاونت بردار!

برخی مدیران ضمن گلایه از نمایندگان می گفتند برخی از افراد سفارش شده برای مدیریت اساسا نه از نظر تحصیلی و نه سابقه کاری مناسب نبودند و انجام این کار می توانست به آبروی خود ما لطمه بزند.

یکی دیگر از مدیران کنونی کهگیلویه و بویراحمد که ترسی هم از افشای نام خود ندارد در تماس با بویر نیوز از نگرش نمایندگان اظهار تعجب و گلایه کرد و  گفت : اگر قرار است عملکرد یک مدیر پای خودش نوشته شود پس نمایندگان عزیز که قطعا دغدغه حل مشکلات مردم را دارند، اجازه دهند مدیران کار خود را انجام دهند و نمایندگان فقط وظیفه نظارتی خود را انجام دهند و هر روز فشار و درخواست های غیر منطقی گره ای باز نمی کند.

وی افزود : نمایندگان از مدیران گزارش عملکرد بخواهند و در امورات سازمان های مختلف دخالت نکنند.

به گزارش بویر نیوز، غلام محمد زارعی به ادعای خودش بیش از 7000 نامه برای پیگیری مشکلات مردم به سازمان ها و ادرات مختلف نوشته است، اگر به فرض چنین آماری درست باشد قطعا باید مدیرانی باشند تا این خواسته ها را اجابت کنند که با توجه به فضای موجود ممکن نیست چرا که بیشتر درخواست ها بحث اشتغال و گره های مالی می باشد.

وقتی دولت هنوز مجوزی برای استخدام نداده است سازمان ها و ادارات چگونه باید مردم را استخدام کنند؟؟؟!!!

نمایندگان البته تا حدی با انتقاد افکار جمعی مواجه هستند که برخی جاها نگرش قومیتی داشته و این می تواند آفت بزرگی در سر راه نمایندگی آنها باشد.

اشتباه استراتژیک نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد را شاید بتوان چانه زنی در کهگیلویه و بویراحمد برای استیفای حقوق مردم دانست، در حالی که این چانه زنی باید در تهران و وزارت خانه ها انجام می شد.

دو نماینده بویراحمد و کهگیلویه در حمایت از دولت احمدی نژاد شاخص و سرآمد هستند و جای سوال است که چه سودی از این حمایت بی چون و چرا از دولت احمدی نژاد تاکنون عاید استان شده است!

آنچه هویداست این که حتی طرح های مهر ماندگار که باید تا پایان دولت تمام شود نیز به نتیجه نمی رسد و پروژ های کلان هیچ پیشرفتی نداشته و بن بست صنعتی کهگیلویه و بویراحمد دچار هیچ تغییری نشده است.

بسیاری از سازمان های اثر گذار که جناب بزرگواری مدیران آنها را به ناکارآمدی متهم کرده بود تغییر کرده اند اما تغییری در شرایط مردم ایجاد نشده است و شاید بتوان نتیجه گرفت که مشکل نه از مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد است.

نمایندگان باید به علم به ظرفیت ادارات از آنها توقع داشته باشند و انرژی خود را بیشتر با چانه زنی در تهران صرف نمایند و بجای پرداختن به مسائل مربوط به حوزه مدیریت، بیشتر به فکر اقداماتی باشند که بتواند مشکلات مردم را در سطح کلی تری حل نماید و متاسفانه آفت همیشکی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد پرداختن به مسائل فردی است.

لازم به ذکر است پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز فایل صوتی و کپی نامه های دریافتی خود را در اختیار دارد تا در صورت لزوم در اختیار افکار عمومی بگذارد.

همچنین پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز آمادگی دارد تا طبق روال گذشته توضیحات نمایندگان را در خصوص مسائل مطرح شده منتشر نماید.