یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 - 2:26

شکست محسوس نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات ریاست جمهوری!

گروه سیاسی – با پایان یافتن انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی قاطع دکتر حسن روحانی، رای رئیس جمهور دوازدهم در کهگیلویه و بویراحمد جای تحلیل و بررسی دارد.

به گزارش «بویر نیوز»، کل آرای حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۶۱۷۶۱ رأی بود که از این تعداد ۱۸۳۶۴۱ معادل ۵۰.۷۶ درصد را متعلق به حسن روحانی است.

این رای شکننده و رقابت نزدیک در استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اختلاف چشمگیر رقابت در سراسر کشور، قطعا متوجه عملکرد مدیران دولتی در استان است و عملکرد ستاد روحانی را نیز زیر سوال می برد که هر دوی این موضوعات مجال ویژه ای برای نقد و بررسی می طلبد که چرا رئیس جمهور مستقر برای انتخاب مجدد در استان چنین رایی کسب کرد.

اما نکته جالب تر رای رئیس جمهور در شهرستان های زادگاه نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد است که آرا برخلاف رای خود نمایندگان بود!

در بویراحمد زادگاه زارعی نماینده این شهرستان، روحانی ۴۶.۵ درصد آرا در مقابل ۵۳.۵ درصد رئیسی را کسب کرد، که در مقاسیه با نتیجه کلی انتخابات تفاوت چشمگیری دارد و اگرچه مردم بویراحمد پیشتر از جریان پایداری هم نماینده به مجلس فرستاده اند اما نماینده صالاح طلب از نوع مجلس ششم هم داشته اند و این به معنای تاثیر رفتارهای سیاسون بر دیدگاه سیاسی جامعه تلقی می شود.

در باشت نیز که زادگاه تاج گردون است، روحانی ۴۸ درصد آرا در مقابل ۵۲ درصد رئیسی کسب کرد در حالی که تاج گردون اصلاح طلب بقول خودش، حتی آمادگی خود را برای به جهنم رفتن با روحانی اعلام کرده بود اما حاضر نشده بود با رئیسی به بهشت برود!

اما در کهگیلویه قضیه کاملا متفاوت است؛ در زادگاه عدل هاشمی پور که از حامیان رئیسی بود، وی به مراتب شکست سنگین تری خورد و علاوه بر شکست در کل انتخابات، روحانی ۵۴ درصد و رئیسی ۴۶ درصد آرا را کسب کرد. (ذکر این نکته شاید در این مقاله نگنجد اما جای مطرح کردنش همینجاست و آنهم اینکه در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تمامی منتخبین شورای شهر اصلاح طلب بودند، و با نظر به این اختلاف رای روحانی و رئیسی جای این سوال پیش می آید که چرا در فرستادن نماینده ای اصلاح طلب به مجلس تاکنون ناکام مانده اند که چهره های سیاسی اصلاح طلب کهگیلویه باید این سوال را از خود بپرسند)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=233383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    متاسفانه ما باید اول خودمون تغییر کنیم .

  2. ناشناس گفت:

    از نمایندگان محترم بپرسید؟؟؟؟؟؟؟

  3. فریبرز گفت:

    چوب تصمیم گیران سیاسی واستاندار و مدیرانی. که خودشونو به خواب زدن رو مردم باید بخورند
    مدیران استان ما کدوم کار مهم و تاثیرگذار رو برا استان انجام دادن!

  4. بویراحمد گفت:

    نه به نمایندگان

  5. اصلاحطلب بویر گفت:

    اگر سخنان سید باقر نبود شک نکنید که درصد رییسی بیشتر میشد.بویر به احترام موسوی رای داد.

  6. سعید گفت:

    تایید صلاحیت نشدند و به اجماع نرسیدن در معرفی یک کاندید خاص

  7. مرتضوی گفت:

    در گچساران نسبت چطور بود؟

  8. ناشناس گفت:

    درگچساران هم روحانی اول شد

  9. م گفت:

    رئیس جمهور ومخصوصا اقای تاج گردون عملکردشون عالی بوده تا الان . مشکل مردم خودمون هستن که عقلشون رو به کار نمیندازن و چشمون فقط و فقط به دویست و پنجاه تومن لفظی رقبا بود شک نکنید که همه ارائ اقای رئیسی تو استانمون فقط به همین دلیل بوده

    • محمدی گفت:

      برادر بزرگوار به شعور مردم فهیم استان توهین نفرمایید اگر راست می گویید پس نظرتون در مورد رای شهرستان کهکیلویه چیست لطفاً کمی با تامل نظر دهید.

  10. ناشناس گفت:

    وقتي معاون فرماندار بوير احمد به رييسي راي ميدهد بايد آرائ اينجوري باشه

  11. منصف خان گفت:

    آقای زارع باز مجدد با توجه به موج حرکت کرد و حتی جناب رئیسی و اصولگرایان را هم حاضر نشد نقد کنه

  12. یک لر بویراحمدی گفت:

    مردم شعور دارند و خودشون انتخاب میکنن

  13. صدرا گفت:

    تبریک به سردار هاشمی !!!!!! دیگه از حالا پیگیر پتروشیمی باش. بچه ها میان سریع السیر راش میندازن.

  14. M barzkar گفت:

    چون مردم فقیر وساده ما دل به اون یارانه و وعده سرخرمن رییسی بسته بودند.
    نشون دادیم از قافله عقب هستیم

دیدگاه شما