شنبه 2 بهمن 1395 - 20:20

از بلوکه شدن حساب ۴۰۰ سهامدار شرکت‌های پیمانکاری کهگیلویه و بویراحمد توسط دولت تا رتبه بسیار ضعیف استان در جذب اسناد خزانه

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به مطالبات ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد از دولت گفت: این در حالی بوده که برای یک بدهی کمتر از ۱۰۰ یا ۵۰ میلیارد تومانی، حساب بیش از ۴۰۰ نفر از سهامداران شرکت‌های پیمانکاری استان بلوکه شده است.

گروه اقتصادی- رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با اشاره به مطالبات ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد از دولت گفت: این در حالی بوده که برای یک بدهی کمتر از ۱۰۰ یا ۵۰ میلیارد تومانی، حساب بیش از ۴۰۰ نفر از سهامداران شرکت‌های پیمانکاری استان بلوکه شده است.

ضعف استان در جذب اسناد خزانه

به گزارش بویرنیوز، کیانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اسناد خزانه بسیار ضعیف عمل کرده‌ است، گفت: از مجموع 67 میلیارد تومانی که باید تاکنون جذب می‌کردیم تنها حدود 23 میلیارد تومان جذب شده که این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان این سئوال که چه اتفاقی رخ داده که مسئولان ما تا دقیقه آخر منتظر هستند ببیند آیا نقدینگی تخصیص می‌یابد؟، تصریح کرد: همه ما واقف هستم که دولت به جز از طریق اسناد خزانه، پولی ندارد بابت طرح‌های عمرانی پرداخت کند.

139502091044343127594454

کیانی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، هر دستگاه اجرایی استان چندین میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه داشته که نتوانسته جذب کند، عنوان کرد: این موضوع بیانگر این است که یا دستگاه‌های اجرایی اهمیتی به جذب اسناد خزانه نمی‌دهند و یا اینکه به اندازه کافی مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند که کار خود را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: دولت چندین هزار میلیارد دیگر اسناد خزانه با وصول یکساله در روزهای آینده اختصاص می‌دهد و طبیعی است که ما باید سهم استان را از این منابع بگیریم.

حساب بیش از 400 نفر از سهامداران شرکت‌های پیمانکاری استان بلوکه شده و ماشین آلات آنها مصادر شده

جبار کیانی با بیان اینکه متولی اصلی شرایط برون رفت از رکود و توسعه استان در حوزه زیرساخت‌ها بخش پیمانکاری استان است، اظهار داشت: بنا به اظهارات مدیرکل اقتصادی و دارایی، بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد حدود 600 میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

وی افزود: این در حالی است که برای کمتر از یک رقم 100 یا 50 میلیارد تومانی، حساب بیش از 400 نفر از سهامداران شرکت‌های پیمانکاری استان بلوکه شده و ماشین آلات آنها مصادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: این نمایشگاه روز دوشنبه با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،  معدن و تجارت ایران افتتاح می‌شود.

توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد در عمان عرضه می شود

کیانی تصریح کرد: در این نمایشگاه 24 متر غرفه در اختیار اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته که در این غرفه‌ها محصولات استان را معرفی می‌کنیم.

وی بیان کرد: بخشی از محصولات استان که قابل انتقال است در این نمایشگاه عرضه شده و سایر محصولات و ظرفیت‌های استان در قابل بروشور، کاتالوگ، فیلم، اسلاید، سی‌دی و کتابچه معرفی می‌شود.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف شامل گردشگری، کشاورزی و آب، صنعت و معدن و صنایع دانش بنیان همه ظرفیت‌های استان در روزهای آینده در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عظیم گفت:

    سلام خدایا این آقای کیانی رو برای جامعه پیمانکاری حفظ کنه.که زبان گویای این صنف مظلوم هستن.

  2. داود گفت:

    جناب کیانی متشکریم حکم جلب ماراهم گرفتنه .بیچاره شدیم با این پیمانکاری دراین دو سه سال اخیر

دیدگاه شما