شنبه 2 بهمن 1395 - 16:55

وضعیت هوای کشور در سه روز آینده/ پیش بینی افزایش بارش ها در کهگیلویه و بویر احمد

فردا بارش برف و باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی، همچنین رگبار و رعدوبرق در هرمزگان، بوشهر و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «بویر نیوز»، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی در سه روز آینده به سبب وجود جریانات مرطوب جنوبی و گذر متناوب امواج تراز میانی جوب در جنوب شرق، شرق و جنوب کشور رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در بخش‌هایی از شمال شرق، زاگرس مرکزی و جنوبی بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها در نیمه غربی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، تنگه هرمز و سواحل غربی دریایی عمان است.

روز یکشنبه بر میزان بارش‌ها در جنوب، زاگرس جنوبی و مرکزی و برخی مناطق شرق کشور افزوده می‌شود ضمن آنکه در این روز شدت بارش‌ها در فارس، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران و روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان خواهد بود.

امروز در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی نیز بارش پراکنده وجود دارد که این وضعیت به تناوب تا ظهر یکشنبه ادامه دارد.

از بعداز ظهر یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور بارش‌ها به شرق سواحل خزر گسترش می‌یابد و در برخی مناطق دامنه‌های البرز و سواحل غربی دریای خزر با وزش باد شدید همراه خواهد شد.

روز یکشنبه‌ بارش برف و باران و وزش باد در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و رگبار و رعدوبرق در هرمزگان، بوشهر و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌ها در این روز در نیمه شرقی هرمزگان، برخی نقاط استان‌های کرمان‌، فارس‌، نیمه شمالی خراسان جنوبی، خراسان شمالی و رضوی و استان‌های ساحلی خزر است.

روز دوشنبه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر تداوم یافته و گستره آن مناطقی از شمال شرق کشور را در برخواهد گرفت. در این روز ضمن کاهش قابل توجه دما در شمال شرق کشور هوای سرد به مناطق مرکزی و شرقی کشور نیز کشیده می‌شود.

در سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با وزش باد خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و صفر درجه خواهد بود.

روز آینده اردبیل با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و  تبریز با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 23 دی‌ماه امسال 50.1 میلی‌متر ثبت شد؛ میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 124.9 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 40.1 درصد بارش سال گذشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=213929
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما