سه شنبه 16 آذر 1395 - 11:22

استقبال سرد دانشجویان از سخنرانی هدایتخواه در دانشگاه آزاد (+تصاویر)

ستار هدایتخواه پیش از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ ۱۶ آذر با موضوع جنبش دانشجویی و استکبارستیزی، روز دانشجو را یادآور حضور آگاهانه و‌ مسؤولانه دانشجویان در عرصه سیاسی دانست و گفت: مهم‌ترین پیام روز دانشجو آگاه، حساس و بیدار بودن دانشجویان به مسایل سیاسی خود در سطح ملی و منطقه‌ای و اینکه جهت‌گیری آنها در این حضور آگاهانه، مبارزه با ظلم و ستیز باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روح ۱۶ روح استکبارستیزی است، بیان کرد: کسی نمی‌تواند خودش را مسلمان بداند اما در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور نداشته باشد که حضور آگاهانه در عرصه‌های سیاسی ضرورت یک مسلمان است.

وی به سه شرط برای اثرگذاری و مفید بودن حضور در عرصه‌های سیاسی همه مردم خصوصا قشر دانشجو اشاره کرد و گفت: بصیرت، معرفت و آگاهی، تقواپیشگی و رعایت بایدها و نبایدهای الهی و ولایت‌مداری سه شرط تاثیرگذاری و مفید بودن حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

هدایتخواه با بیان اینکه ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی است، گفت: این روز مهم بیانگر روحیه ظلم ستیزی ملت ایران و قشر دانشجو است.

فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی جریان‌های سیاسی در دو دهه اخیر سعی می‌کنند که ۱۶ آذر را از مسیر استکبار‌ستیزی خارج کنند و برخی سخنرانان این روز که به راحتی مجوز سخنرانی برای آنها صادر شده نیز به توجیه رفتارهای استعمارگری آمریکا می‌پردازند و جاده صاف‌کن استکبار هستند و از سران فتنه حمایت در راستای اهداف استکباری حمایت می‌کنند که نوعی انحراف و خیانت به خون شهدا خصوصا شهدای ۱۶ آذر سال ۳۲ است.

هدایتخواه با بیان اینکه استکبارستیزی مبنای عقلی، دینی و سیاسی دارد، گفت: مهمترین ویژگی‌های استکبار شامل ظلم، ستم سلطه‌گری، قلدری و زورگویی است و به همین دلیل همیشه ملت ایران به ویژه قشر دانشجو که دارای فطرت بیداری است با استکبار مخالفت کرده و نسبت به آن تنفر دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: مبارزه با ظلم و ظالمان لازمه مسلمانی است و براساس آیات و روایات متعدد و مبنای دینی نه باید ظلم کرد و نه زیر بار ظلم رفت و آن را پذیرفت.

وی با بیان اینکه در کشوری هستیم که انقلاب کرده و برای این انقلاب بهای سنگینی پرداخته، بیان کرد: هدف انقلاب مبارزه با قدرت‌های استکباری بوده و در قانون اساسی نیز تاکید شده که سلطه‌گر و سلطه پذیر نباشیم و از ملت‌های مظلوم نیز دفاع کنیم.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شعار نه غزه نه لبنان که توسط عده‌ای در فتنه ۸۸ گفته شد شیطانی بوده و بعد از فتنه هم برخی به دنبال آزاد کردن سران فتنه هستند.

هدایت‌خواه افزود: موضع‌گیری ایران در برابر استکبار یک نوع استراتژی برگرفته از نظام و انقلاب است و حرکت انقلابی ملت ایران دارای مبنای مبارزه با استکبار بوده است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای برخی در مورد کنار گذاشتن شعار مرگ بر آمریکا گفت: این امر با مبانی عقلی، دینی و شرعی و قانون اساسی سازگار نیست.

هدایتخواه عزت ملت ایران را مرهون و به برکت استکبارستیزی و انقلابی‌گری ملت ایران دانست و افزود: به همین دلیل اکنون ایران در منطقه و جهان به خوبی نقش آفرینی کرده و قدرت اول منطقه است.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه حضور همراه با معرفت و بصیرت در عرصه‌های سیاسی، مراقبت از توطئه‌های استکبار و مقابله با طرح‌ها و نقشه‌های استکبار پیام روز ۱۶ آذر است، خاطرنشان کرد: تحریف‌کنندگان پیام روز دانشجو خائنین به خون شهدا به ویژه شهدای دانشجو هستند.

32323-1
32323-2
32323-3
32323-4
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=209256
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دکتر خدا پشت پناهت باشه .انشالله موفق باشی

  2. ناشناس گفت:

    آشنا 

  3. روماسبی-قهرمند گفت:

    دگه سوختی
    .عمرت تموم شد .بای اقای فوق لیسانس.

  4. دانشجو گفت:

    روز دانشجو مبارک.
    استاد عزیز خسته نباشی

  5. فردين گفت:

    همون چند تا دانشجو مه حضور دارن همش سرگرم موبايل هستن

  6. ريسي گفت:

    زنده باشي استاد عزيز 

  7. اصولگرا گفت:

    چه جمعیتی 

  8. ممدو گفت:

    عجب رویی ایشان دکتر نیستند چرا لقب دکتر بکار میبرید حیف دانشجو یی که هنوز نمیدونه دکتر به چه کسی میگن

  9. ناشناس گفت:

    شما حتما چشماتون مشکل داشته ک اون جمعیت رو میگین سرد .ی سر برید چشم پزشکی.در ضمن با توجه ب اینکه جناب ال بویه ساعت 9شب موافقت میکنن و ساعت ده صبح جلسه برگزار میشه جمعیت فوق العاده بود البته ما عادت نداریم مثل بقیه دوستان ادم از تو خیابون جمع کنیم بیاریم هر کی اومده دلی بوده..بازم میگم داداش ی سر برو چشم پزشکی.

دیدگاه شما