چاپ این برگه

استقبال سرد دانشجویان از سخنرانی هدایتخواه در دانشگاه آزاد (+تصاویر)

ستار هدایتخواه پیش از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ ۱۶ آذر با موضوع جنبش دانشجویی و استکبارستیزی، روز دانشجو را یادآور حضور آگاهانه و‌ مسؤولانه دانشجویان در عرصه سیاسی دانست و گفت: مهم‌ترین پیام روز دانشجو آگاه، حساس و بیدار بودن دانشجویان به مسایل سیاسی خود در سطح ملی و منطقه‌ای و اینکه جهت‌گیری آنها در این حضور آگاهانه، مبارزه با ظلم و ستیز باشد.

به گزارش «بویر نیوز»، نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روح ۱۶ روح استکبارستیزی است، بیان کرد: کسی نمی‌تواند خودش را مسلمان بداند اما در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور نداشته باشد که حضور آگاهانه در عرصه‌های سیاسی ضرورت یک مسلمان است.

وی به سه شرط برای اثرگذاری و مفید بودن حضور در عرصه‌های سیاسی همه مردم خصوصا قشر دانشجو اشاره کرد و گفت: بصیرت، معرفت و آگاهی، تقواپیشگی و رعایت بایدها و نبایدهای الهی و ولایت‌مداری سه شرط تاثیرگذاری و مفید بودن حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است.

هدایتخواه با بیان اینکه ۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی است، گفت: این روز مهم بیانگر روحیه ظلم ستیزی ملت ایران و قشر دانشجو است.

فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برخی جریان‌های سیاسی در دو دهه اخیر سعی می‌کنند که ۱۶ آذر را از مسیر استکبار‌ستیزی خارج کنند و برخی سخنرانان این روز که به راحتی مجوز سخنرانی برای آنها صادر شده نیز به توجیه رفتارهای استعمارگری آمریکا می‌پردازند و جاده صاف‌کن استکبار هستند و از سران فتنه حمایت در راستای اهداف استکباری حمایت می‌کنند که نوعی انحراف و خیانت به خون شهدا خصوصا شهدای ۱۶ آذر سال ۳۲ است.

هدایتخواه با بیان اینکه استکبارستیزی مبنای عقلی، دینی و سیاسی دارد، گفت: مهمترین ویژگی‌های استکبار شامل ظلم، ستم سلطه‌گری، قلدری و زورگویی است و به همین دلیل همیشه ملت ایران به ویژه قشر دانشجو که دارای فطرت بیداری است با استکبار مخالفت کرده و نسبت به آن تنفر دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: مبارزه با ظلم و ظالمان لازمه مسلمانی است و براساس آیات و روایات متعدد و مبنای دینی نه باید ظلم کرد و نه زیر بار ظلم رفت و آن را پذیرفت.

وی با بیان اینکه در کشوری هستیم که انقلاب کرده و برای این انقلاب بهای سنگینی پرداخته، بیان کرد: هدف انقلاب مبارزه با قدرت‌های استکباری بوده و در قانون اساسی نیز تاکید شده که سلطه‌گر و سلطه پذیر نباشیم و از ملت‌های مظلوم نیز دفاع کنیم.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شعار نه غزه نه لبنان که توسط عده‌ای در فتنه ۸۸ گفته شد شیطانی بوده و بعد از فتنه هم برخی به دنبال آزاد کردن سران فتنه هستند.

هدایت‌خواه افزود: موضع‌گیری ایران در برابر استکبار یک نوع استراتژی برگرفته از نظام و انقلاب است و حرکت انقلابی ملت ایران دارای مبنای مبارزه با استکبار بوده است.

وی با اشاره به اظهارنظرهای برخی در مورد کنار گذاشتن شعار مرگ بر آمریکا گفت: این امر با مبانی عقلی، دینی و شرعی و قانون اساسی سازگار نیست.

هدایتخواه عزت ملت ایران را مرهون و به برکت استکبارستیزی و انقلابی‌گری ملت ایران دانست و افزود: به همین دلیل اکنون ایران در منطقه و جهان به خوبی نقش آفرینی کرده و قدرت اول منطقه است.

این فعال سیاسی در پایان با بیان اینکه حضور همراه با معرفت و بصیرت در عرصه‌های سیاسی، مراقبت از توطئه‌های استکبار و مقابله با طرح‌ها و نقشه‌های استکبار پیام روز ۱۶ آذر است، خاطرنشان کرد: تحریف‌کنندگان پیام روز دانشجو خائنین به خون شهدا به ویژه شهدای دانشجو هستند.

32323-1
32323-2
32323-3
32323-4