پنجشنبه 10 تیر 1395 - 22:25

“آزادی قدس مقدمه ظهور است”

محمدی

 

چه بسیار زیبا وعده ای می دهد آیه شریفه: “و نرید أن نمن على الذین استضعفوا فى الأرض و نجعلهم أئمّة و نجعلهم الوارثین”، معنا: اراده ما بر این است که بر ستمدیدگان نعمت بخشیم و آنان را پیشوایان و وارثان روى زمین قرار دهیم.

ارتباط معنایی بسیار زیبایی میان مستضعفان و آینده زمین وجود دارد. جمهوری اسلامی بوجود آمد تا محفل گاه پابرهنگان عالم باشد، همان پا برهنگان و کوخ نشینانی که موی آنها به هزاران کاخ نشین می ارزید.

قدس ریشه در قرآن دارد، قدس اندوخته و میراث گرانبهای پیامبران و ائمه ماست، قدس منتهای عرفان علماست. از این باب منظری جدید به رویمان گشوده می شود. وعده ای که خدا می فرماید تحقق آن مسلم است و شکی در ان نیست. بنیانی مرصوص که همه ساله در ذهن ها پدیدار می گرد تا روز موعود را در پی بدارد.

تدبیر گرانبهای امام خمینی(ره) برای نامگذاری چنین روزی از دو منظر قابل تدبیر است. اولا برپایی چنین روزی در ماه مبارک رمضان و دوما پیوند ناگسستنی آن با روز جمعه روز موعود.

ابتدا در ذهن این نکته تبادر می شود که آزادی قدس آزادی رنج هاست و مقدمه آزادی رنج ها خودسازی است، بنابراین می طلبد ما که داعیه آزادی قدس را داریم تمام توان و جسممان به جهاد باشد تا تحقق آن میسور باشد. مگر نه روزه داری جهاد است و این جهاد خود نوعی جهاد است، پس جهاد درونی مقدمه آزادی قدس است.

در بحث دوم ارتباط لاینفک قدس و انتظار است. قدس در انتظار در هم تنیده شده است تا بر ما وزنه این معین گردد و آن این است که قدس مقدمه انتظار است. اگر ما منتظر قائم هستیم پس باید قدس وار بجنگیم و غاصبان را بیرون برآنیم و بر آنان مدارا ننماییم.

از این بخش چنین بر می آید که جهاد درونی مقدمه آزادی قدس است و آزادی قدس مقدمه ظهور است.

دست اندازی های اسراییل در سالیان متمادی اشغال این سرزمین مقدس که جای جایش محفل گاه پیغمبران الهی بوده است، مشخص می دارد که آنان در فکر فاسد خود در پی ایجاد خاورمیانه ای جدید هستند. همان خاورمیانه ای که تحت سیطره صهیونیسم خائن باشد.

غفلت مسلمانان از این غده سرطانی و پرداختن به بازی جنگ های داخلی خود معظلی بزرگ است که این بازیگر منطقه(سگ نگهبان آمریکا در منطقه) در پی آن بوده است و جزو آرزوی دیرینه اش بوده است اما نمی داند که عراق و سوریه بهانه است ما قدس را هدف گرفته ایم. خون برادران شیعه ایرانی، عراقی، سوری، افغانی، پاکستانی در هم تنیده می شود و درخت گرانبهایی پدیدار می گردد که ثمره این درخت دودمان آنها را به باد خواهد داد. آری این ثمره همان آرزوی شهادت دیرینه ایست که هر مسلمان و هر شیعه و سنی در پی آن است.

آنچه در جهان بینی مسلمانان لازم است اتحادیست که هر کدام اگر سطل آبی به روی اسراییل بریزنند این لکه ننگ روزگار از گرد جهان به در خواهد رفت.

امید است مردم همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر همپای با سراسر جهان در چنین روزی با مجد و عظمت به میدان آیند تا لرزه ای دیگر بر کاخ پوشالی اسراییل خائن و جنایتکار بیندازند.

محمدی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=196172
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما