جمعه 23 بهمن 1394 - 5:14

بی تدبیری در معرفی گزینه اصلاح طلبان بویراحمد؛ اجحاف بزرگ در حق بهرامی!

در واقع با این عمل انجام شده و عجولانه، افرادی که اکنون برای رای سیدباقر و بدون اطلاع وی برنامه چینی می کنند

گروه سیاسی – شامگاه چهارشنبه در نشستی که مجمع اصلاح طلبان کهگیلویه و بویراحمد داشتند، محمد بهرامی به عنوان گزینه نهایی اصلاح طلبان شهرستان های بویراحمد و دنا معرفی شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این انتخاب به دلیل امید به تائید صلاحیت سیدباقر باعث شد تا پیران اصلاحات به ناگه دور و بر خود را خالی ببیننند و شاهد هجمه ها و انتقادات گسترده در کنار استعفاها و بیانیه های دیگر اصلاح طلبان باشند.

انتقادات عموما دو محور را در بر داشت؛ اول اینکه هنوز امید به تائید صلاحیت سیدباقر موسوی وجود دارد و دوم نیز سابقه سیاسی مورد تشکیک بهرامی در اعتراضات عنوان شد.

قبل از بحث درباره این انتخاب ابتدا باید ماهیت این اقدام را مورد نقد قرار داد که می توان به صراحت گفت، مجمع اصلاح طلبان کمال بی تدبیری را به خرج داد و بازی برد – برد را برای خود به باخت – باخت رقم زد که مصادیق  آنرا در ادامه واکاوی می کنیم:

1 – اشتباه اول مجمع اصلاح طلبان و مهمترین اشتباه آنان شتابزدگی در برگزاری چنین متینگی بود چرا که تنها چند روز دیگر به مشخص شدن نتایج قطعی تائید صلاحیت ها بیشتر نمانده بود و پس از اعلام لیست قطعی کاندیداها امکان تصمیم گیری کاملا مهیا تر بود زیرا در صورت عدم تائید صلاحیت سیدباقر دیگر کسی نمی توانست این موضوع را پیراهن عثمان کند تا به گزینه نهایی بتازد و اصلاح طلبان باید بر اساس چارچوب های حزبی تصمیم بزرگان را بپذیرند و در غیر اینصورت فعالیت حزبی معنا نخواهد داشت.

2 – در صورتی که پس از ردصلاحیت قطعی سیدباقر این شورا تصمیم گیری می کرد، قطعا شرطی به نام “در صورت تائید صلاحیت موسوی به نفع کنار بکشید” وجود نخواهد داشت و این موضوع نیز راه بهانه جویی را بر مخالفان این تصمیم می بست.

index

3 – باخت – باخت این اقدام را از این جهت باید دانست که در وهله اول انشقاق در جبهه اصلاحات ایجاد شد و هر کس ساز خود را می زند و از طرفی گزینه مورد وثوق مورد آماج حملات و انتقاد و تخریب ها قرار گرفت در حالیکه در صورت کلی پس از اینچنین جلساتی معمولا موج مثبت به سود کاندیداهای معرفی شده ایجاد می شود که چنین نشد و چنددستگی نتیجه این اقدام عجولانه بود.

4 – از طرفی باید این اقدام را ظلم به سیدباقر موسوی دانست. سیدباقر نه فقط بخاطر اینکه اصلاح طلب است، بلکه بخاطر عملکرد و رزومه اش مورد علاقه مردم است و قطعا بیش از آنکه وی مدیون جریان اصلاخ طلبی باشد، جریان اصلاحات مدیون وی است که محبوبیت نسبی این جریان در وقت حاضر مدیون سیدباقر موسوی است.

اما در شرایط فعلی و در صورت عدم تائید صلاحتیت سیدباقر، اگر وی با این تصمیم همراهی کند قطعا دل برخی از طرفداران جناحی – قومیتی خود را خواهد آزرد و اگر این تصمیم را نپذیرد بازهم همین اتفاق به علاوه اتهام عدم تمکین به نظر اصلاحات برایش رقم می خورد.

در واقع با این عمل انجام شده و عجولانه، افرادی که اکنون برای رای سیدباقر و بدون اطلاع وی برنامه چینی می کنند، موسوی را در وضعیت نامطلوبی قرار داده اند، در حالی که اساسا تعیین تکلیف این موضوع تنها بر دوش سید باقر موسوی است و بس!

اما درباره گزینه منتخب و مطالب مطرح شده درباره وی نیز چند نکته لازم به یادآوری است:

1 – مهمترین انتقادی که از بهرامی توسط اصلاح طلبان مخالف وی می شود اینست که وی سابقه اصلاح طلبی ندارد و حتی در زمین اصولگرایان بوده است.

 اینکه بهرامی سابقه اصلاح طلبی ندارد یا خیر در این مجال نمی گنجد اما معمولا اثبات شده است مردم کهگیلویه و بویراحمد هنگام رای دادن کمتر توجه به نگرش سیاسی افراد دارند چرا که مردمی که با رای بالا سیدباقر موسوی را برگزیدند با رای بالایی نیز هدایت خواه را به مجلس فرستادند و نمی شود گفت که مردم حزب باد هستند چرا که انتخاب عامه مردم متاثر از شخصیت و کاریزمای کاندیداها، سوابق عملکردی وی و تا حدودی نیز مباحث قومی و البته بنا به نیازها و اقتضائات روز است.

در واقع هم بزرگان اصلاح طلب و هم اصلاح طلبان آزرده از این انتخاب نیک می دانند که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد اگر امروز نام سیدباقر را صدا می زنند و زارعی و هدایت خواه و بهرامی هم هر کدام بنحوی تلاش دارند تا دل یاران وی را بدست آورند، نه بخاطر اصلاح طلب بودن سیدباقر موسوی است بلکه بخاطر عملکرد وی بوده است که نام نیکی از وی برجای مانده است.

با این تفاسیر اگر مردم به هدایت خواه رای بدهند باید نتیجه آنرا را نه به زارعی دانست، اگر زارعی مجددا رای بیاورد نیز باید رضایت از عملکرد وی را مهمترین دلیل رای آوری وی عنوان کرد و اگر بهرامی و یا سایر کاندیداها هر کدام بتواند چراغ سبز بهارستان را بگیرند قطعا باید دلیل آنرا در نارضایتی مردم از زارعی و هدایت خواه و توجه به سوابق فرد منتخب جستجو کرد.

2 – از سوی دیگر باید بی تدبیری مجمع اصلاح طلبان را در معرفی زودهنگام کاندیداها ظلم در حق بهرامی دانست چرا که علیرغم کارنامه و سابقه عملکردی قابل دفاع اش، وی در آشفته بازار اصلاح طلبی و اصولگرایی قربانی شد و بجای اینکه وی بتواند از اقدامات گذشته و برنامه های آینده اش بگوید و از شرایط پیش آمده بیشترین بهره را ببرد، باید ناظر دعواهای سیاسیی باشد که حتی در صورت موفقیت در این جدل ها نیز باز سودی عایدش نمی شود.

یقینا اگر مردم وی را بخواهند به عملکردش رای می دهند نه به چپ و راست بودنش که همانگونه که توضیح داده شد مردم کهگیلویه و بویراحمد کمتر دل در گرو خط بازی های سیاسی دارند که انتخابات شورای شهر گذشته یاسوج نیز موید این ادعاست.

3 – وقتی بهرامی در زمان شهرداری و در اوج فشارها از مجسمه آریوبرزن دفاع کرد، وقتی شهردار جوان تیم شهرداری یاسوج را با عنوان غول کش معرفی کرد و وقتی نام زیبا و ماندگار پایتخت طبیعت را برای مرکز استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد برگزید کسی به اینکه وی اصولگراست یا اصلاح طلب، کاری نداشت و همگان زبان به تمجید از عملکردش می گشودند.

اما اکنون گویی عده ای نه بخاطر بهرامی و اصلاحات بلکه بخاطر موضوعات دیگری، نام وی را عنوان کردند تا امروز جریان اصلاح طلبی در شهرستان های بویراحمد و دنا همچون بیماری در کما باشد که مرگ و زندگی اش نامعلوم است و قطعا از این جریان تنها کسی که سود می برد، جریان رقیب است. و نتیجه همان می شود که کهگیلویه سالهاست گرفتار آن است!

با این حال بنظر می رسد نتیجه این انتخاب زودهنگام انشقاق در میان اصلاح طلبان و سیبل کردن بهرامی در مقابل آماج حملات و تخریب ها بوده است که باید مجمع اصلاح طلبان برای جلوگیری از این روند هر چه سریعتر فکری بکند که در غیر اینصورت سایر رقبا از این فرصت تاریخی بی بهره نخواهند ماند.

خلاصه کلام اینکه بهرامی فردی با سابقه در عرصه اجرایی است و نشان داده می تواند مدیر اجرایی خوبی باشد و مردم نظر به سوابق و برنامه هایش باید وی را مورد آزمون قرار دهند اما اینکه وی یا هر کاندیدای دیگری بخواهد از سبد آرا سیدباقر به پیروزی برسد، با نظر چند نفر تحت عناوین اصلاح طلب و … میسر نمی شود بلکه باید سیدباقر موسوی جهان آباد، خودش اعلام کند که در صورت نیامدنش چه کسی شایستگی ارتزاق از اندوخته اش را دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=181553
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر گفت:

    هر کسی  که  گزینه کاند ید نهایی اصلاح  معرفی بشه  بدون شک مخا لفتهایی خواهد بود

  2. ناشناس گفت:

    اکر اینو   لیدرشن من تربه وش  نیکنه 

  3. شیرین بیان گفت:

    بهرامی گزینه اصلاح طلبان نیست 

  4. غضنفر گفت:

    بویر مطمن باش بازنده انتخابات زارعی وهدایت خواه وپیرروز انتخابات بهرامی

  5. اصلاحات گفت:

    این بزرگوارانی که نشسته اند و این جلسه را برگزار کرده اند از بزرگان اصلاحات بوده اند و قطعآ با صلاح دید سید باقر همچین کاری کرده اند ..و انشاالله در چند روز آینده خود سید باقر شیر اصلاحات بویراحمد خواهد آمد و به کوری چشم حسودان و تفرقه افکنان  با آرا بالا دکتر بهرامی را تا بهارستان همراهی خواهد کرد
    زنده باد اصلاحات 
    درود بر سید باقر موسوی 
    درود بر دکتر بهرامی

  6. محسن گفت:

    بهرامی  خواب دیده خیر باشد

  7. اصلاح طلب گفت:

    خدایی کی دمساز وامثال وی را بعنوان بزرگان اصلاح طلب قبول داره این انتخاب قومیتی بوده وبنده بعنوان یک اصلاح طلب هیچگاه این انتخاب را قبول ندارم وبه بهرامی رای نمیدهم چون رای به بهرامی یعنی پیروزی هدایتخواه

  8. امید گفت:

    درود بر سید باقر سلام بر بهرامی

  9. ناشناس گفت:

    اقای بهرامی فقط اقوامشو ایبینه هیچکس دیگه را نمیبینه تو شهرداری سوابقش موجوده

  10. امیری گفت:

    مطمئن باشید موسوی به تنها کسی که حمایت خواهد کرد زارعی هست وشک نداشته باشید زارعی برنده این تراژری خواهد شد که هدایتخواه طراحش بوده

  11. سعید گفت:

    اصلاح طلبی یعنی تمکین به خرد جمعی  وکسی ویاکسانی که به ثصمیم مجمع اصلاح طلبان در حمایت از دکتر بهرامی تمگین نکند قطعا اصلاح طلب نیست  ودر میدانی که رقیب دیرینه طراحی کرده بازی میکند وآب به آسیاب جریان رقیب میرید درود برموسوی سلام بر بهرامی 

  12. ناشناس گفت:

    غیر خدا رحم واصلاح طلبان کنه بااین شورای بی تدبیری

  13. اصلاح طلب گفت:

    هر کسی گزینه نهایی اصلاح طلبان از طرف شورای تصمیم گیری اصلاح طلبان استان انتخاب شود قابل احترام برای همه اصلاح طلبان استان می باشد منافع طلبی هیچ سنخیتی با اصلاح طلبی ندارد . اصلاح طلبی حاصل یه تفکر تدریجی در یه پروسه طولانی است و منفعت طلبی حاصل انتخاب بر اساس احساس سود بردن کوتاه مدت است

  14. یاسوج گفت:

    به یاری خدا اصلاحات پیروز است .فقط دکتر بهرامی

  15. احمدی گفت:

    بویر خسته نشدی اینقدر بهرامی رو برضدش تیتر میزنی؟چرا از روزی که به عنوان کاندید اصلاحات معرفی شده این رویه رو پی گرفتی.بسه خواهشا.جوانان بویراحمد یک دل و یک صدا بعد از سید باقر فقط دکتر بهرامی

  16. اصلاحات گفت:

    بویر نیوز خوب سی بهرامی تبلیغ ایکنی
    راسش بگو چقد وت دایه خخخخخخخ

  17. ناشناس گفت:

    فکرکنم اصلاح طلبان روبااین انتخاب شوربختی گرفته

  18. ناشناس گفت:

    ای اصلاح طلبان واقعی بویراحمد .کاری ندارم خروجی شوراکی باشه ولی بررسی کنیدکه این گزینه ومهندسی ان به نفع کی تموم خواهدشد

  19. ناشناس گفت:

    من طرفدار سرسخت موسوی هستم ولی اگه از بهرامی حمایت کرد دیگه هیچوقت بهش رای نمیدم .چون هم مردم هم خودش میدونه بهرامی یه اصولگرایه به تمام معنایه 

  20. بویرااحمد گفت:

    بهرامی من تربه وش نیکنه

  21. ناشناس گفت:

    فقط بلدین مغرضانه حرف بزنین زارع تنها نماینده یود که بیشترین ارا را برا ورود به مجلس داشت

  22. شرف آباد گفت:

    اصلاحات با معرفی بهرامی گور خودشو کند، به نظر من اگر به بهانه اتحاد بویراحمد از سرحد تا زیلایی از هدایتخواه حمایت میکردن احتمال بقاشون بیشتر بود. 

  23. مهدوی گفت:

    بهرامی با این تصمیم ۳تا ۴۰۰۰ آراش بیشتر میشه. فقط

  24. محمدی گفت:

    یعنی سید رضا و بقیه اعضا بدون اطلاع سید باقر این کارو کردن؟ کار بسیتر ناپسندی بوده. آخه مگه قحط الرجاله؟

  25. قدرت گفت:

    آقایون اصلاح طلبی که از آقای بهرامی حمایت کردید در جریان باشید که درسته که شما آن را حمایت میکنید ولی ما مردم غیرتمند بویراحمد همچین اشتباهی نمیکنیم واقعا برای همه شما متاسفیم

  26. قدرت گفت:

    چند نفری از اصلاح طلبان که از بهرامی حمایت کرده اند تنها هستند
    . پس بفکر پبروزی نباشید . کاندید این دوره باز هم حاج زارعی هست . جهت اطلاع خیال پردازان

  27. قدرت گفت:

    سید باقر بزرگ اگه بفهمه چنین نماینده هایی در بویر احمد داشته هیچ وقت ثبت نام هم نمیکرد . اگه همه اصلاح طلبان آقای بهرامی را حمایت میکنن پس چرا ما آن را حمایت نمیکنیم . این خبر جز کذب چیز دیگه ای نیست ..**********درود بر حاج زارعی

  28. مجیدی گفت:

    بسیار انتخاب بجا و مناسبی بود از هر لحاظی
    ما اصلاح طلبان از ایشون حمایت میکنیم

  29. بویراحمدی گفت:

    دلم برای اصلاح طلبهای بویراحمدازجمله خودبنده میسوزدکه امثال رضاتوفیقی دراصلاحات کهگیلویه چنان دودستگی ایجادنمود که هیچگاه لاهوتی ومنطقیان نتوانستندبر سر یک سفره بنشینندوافرادی همچون بزرگواری براحتی آب خوردن کرسی مجلس راتصاحب نمودند والان این آقای محترم داره همون بلا را بر سر اصلاحات بویراحمد ودنا می آورد اصلاحاتی های عزیزبویراحمدتا دیرنشده به خود بیاییدکه اصولگرایان محترم براحتی گوی سبقت را خواهندربود

  30. ناشناس گفت:

    درود بر سید باقر سلام بر بهرامی

  31. اسماعیل گفت:

    پیروز میدان عمل زارع

دیدگاه شما