چهارشنبه 18 آذر 1394 - 10:34

مراودات شبانه بابك زنجاني و سعيد مرتضوي

 درحالي كه جلسات متهم بزرگ نفتي يكي پس از ديگري برگزار مي‌شود يك نماينده مجلس از مراودات شبانه او با سعيد مرتضوي خبر داد
به گزارش بویرنیوز، نوزدهمين جلسه دادگاه بابك زنجاني نيز برگزار شد. جلسه‌اي كه در آن به اتهامات متهم رديف دوم رسيدگي مي شد. كسي كه به اعتقاد قاضي صلواتي پاي بابك زنجاني را به شركت نفت باز كرده است. در اين حال يكي از نمايندگان عضو كميسيون انرژي درباره تخلفات بابك زنجاني به ايلنا خبر داد كه شكي در ارتباط ميان بابك زنجاني و سعيد مرتضوي وجود ندارد.

او با اشاره تخلف‌های بابک زنجانی در سازمان تامین اجتماعی در دوران مدیریت سعید مرتضوی، اعلام کرد: در مورد اینکه میان بابک زنجانی و سعید مرتضوی و وابستگان وی ارتباط‌هایی بوده، شکی نیست، البته باتوجه به این‌که بنده شخصاً در حوزه تخلفات نفتی بابک زنجانی متمرکز بودم، نمی‌توانم همه جزئیات تخلفات صورت‌ گرفته از سوی زنجانی در سازمان تامین اجتماعی در دوران سعید مرتضوی را بگویم٬ اما می‌توانم تایید کنم که تخلف‌هایی صورت گرفته است.»

نماینده مردم بروجن در مجلس همكاري نامتعارف اقتصادي ميان آنها را نيز تاييد كرده است: در حال حاضر نه قادر به تایید صحبت‌های زنجانی هستم و نه می‌توانم این سخنان را تکذیب کنم٬ اما به طور کلی انجام بده‌بستان‌های خلاف قانون، مراودات شبانه و همکاری اقتصادی نامتعارف میان زنجانی و مرتضوی غیرقابل انکار است.

اما در همين حال وزيردادگستري معتقد است كه بايد از مجازات زودهنگام بابك زنجاني خودداري كرد. پورمحمدی با اشاره به دادگاه بابک زنجانی گفته: «اینکه ما به دنبال صدور حکم مجرمیت برای وی باشیم و بخواهیم زود‌تر به مجازات برسد؛ یک شکست برای ماست. ما ابتدا باید به دنبال پول‌های کشور باشیم و آن‌ها را به بیت‌المال بازگردانیم و بعد از آن به دنبال به مجازات رسیدن وی باشیم.»

به علاوه سلطاني نماينده مردم بروجن معتقد است كه ارتباط مرتضوي و سلطاني بي‌منفعت نبوده است: از آن‌جا که سعید مرتضوی آن‌چنان اهل قانون و رعایت ضوابط اداری و قانونی نیست، فکر می‌کنم بابک زنجانی به کاهدان نزده باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=172116
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما