سه شنبه 7 آذر 1391 - 23:26

وقتی شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمدبه مشتریان خود اعتماد ندارد !

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز – برخی از آمارها حاکی از اینست که مصرف انرژی در ایران بیشتر از 5 برابر دنیاست و  این آمار در استان هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از ارقام است که نیاز به فرهنگ سازی و ارائه الگوی صحیح مصرف به مصرف کنندگان در بحث انرژی احساس بیش از پیش احساس می شود که از تاکیدات “مقام معظم رهبری” نیز می باشد.

 اما اخیرا شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ گویا نسبت به برخی از مشترکینی که کمتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف داشته اند، بدبین شده است و به آنها اعلام کرده است کنتور گازتان مشکل دارد و هر چه سریعتر باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید!

برخی از شهروندان که با بویر نیوز این مساله را مطرح کرده اند به خبرنگار ما دلایل کاهش مصرف گاز خود را ، عواملی همچون تعویض بخاری های فرسوده و جایگزینی بخاری های جدید با برچسب انرژی رده های A  و B ، استفاده از پرده های ضخیم تر، استفاده از شعله مناسب با توجه به درجه هوا و چند عامل دیگر عنوان کرده اند و اظهار داشته اند : این درست نیست که مشترکی کمتر مصرف کند، به تقلب و دستکاری کنتور متهم شود.

البته  شرکت گاز استان کهگیلویه  و بویراحمد امسال کمترین وقت و هزینه ای را برای تبلیغات پیرامون اصلاح الگوی مصرف و روش صحیح استفاده ، صرف نکرده است که این شبهه را ایجاد می کند که شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد دوست دارد مشترکینش به روال سابق زیاد مصرف کنند.

بویر نیوز منتظر پاسخ شرکت گاز نسبت به این سوال : اکنون که نسبت به دعوت مردم به درست مصرف کردن اقدامی در خور توجه صورت نگرفته است چرا با مشتریانی که خود این از فرهنگ صحیح مصرف برخوردار شده اند اینگونه برخورد می شود؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=16487
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. داریوش گفت:

    باور کنید شرکت گاز زیاد بی ربط صحبت نمی کند.من یکی از مشترکین پرمصرف هستم و تعداد زیادی از همکاران و همسایگان نسبت به دستکاری کنتور گاز اقدام نموده و در کاهش مصرف گاز کار خاصی نکرده اند فقط ………..پس یکطرفه به قاضی نرویم.

  2. بورتق گفت:

    بهتره شرکت گاز هم مثل همراه اول برای زیاد مصرف کردن جایزه بذاره تا مردم بیشتر مصرف کنن تازه بهشون انگ دستکاری کنتور و ……..هم زده نمیشه قابل توجه صیداللللللی

  3. ناشناس گفت:

    کاملا درسته بنده یکی از مشتریان میباشم که کرایه نشین از خانه استفاده مینمود مستاجر تسویه حساب از شرکت گاز گرفته وتحویل کرایه نشین بعدی دادم بعداز 25 روز جهت قرائت کنتور واعلام نمود که نسبت به سال گذشته مصرف کمتر میباشد کنتور برداشته که کنتور دستکاری شده ومشتری مجبور به پرداخت 150 هزار تومان جریمه وقیمت کنتور جدید را پرداخت کردیم انصافا نظر شرکت گاز درست نبوده

  4. خورجو گفت:

    …….. عدد کنتر من 800بود در اخر اسفند برای این که اول فروردین قیمت عوص میشد فیش زدن 250که مابقی در ماه بعد با قیمت گران تر محسوب بشه سفارش ……….

  5. كريمي گفت:

    فقط كافيست شركت گاز به صف نانوايي ها كه بعد از هدفمندي يارانه ها خلوت شده نيز نظري بيندازد…

  6. ناشناس گفت:

    به نام خدا
    شاید برخی از مشترکین تخلفی انجام دهند ولی قطعا همه اینگونه نیستند وسوای ترس از جریمه های شرکت گاز برای خودشان اعتقاداتی دارند مسئولین شرکت گار بجای تنگ نظری می توانند چنداقدام موثر انجام دهند
    1-استفاده از کنتورهای که امکان تخلف در انها کمتر باشد
    2-تشویق مشترکینی که با رعایت صرفه جویی تخلفی نیز انجام نداده اند
    ضمنا باید این موضوع نیز یاد اوری گردد هزینه ابونمانی که دریافت می گردد برابر مقررات مربوط به دو ماه می باشد در حالیکه شرکت گاز با کوتاه نمودن دوره قرائت عملا دریافت این پولبرای یک دورره زمانی یک ماهه است که غیرقانونی است قابل توجه سازمان تعزیرات حکومتی استان

  7. Ashk گفت:

    به کسی برنخوره ولی باور کنید بیش از 50-60%همسایه های ما کنتور هاشونو دستکاری میکنند و توجیه هم میکنن که به جریمه اش مییرزه!
    تنها راهش استفاده شرکت گاز از کنتورهای با ضریب امنیتی بالاست و نیز فرهنگ سازی برای مصرف بهینه.

دیدگاه شما