یکشنبه 23 فروردین 1394 - 11:36

راهکار مدیرکل بهزیستی برای پدیده تکدی گری

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌ها مراکز نگهداری متکدیان را در سطح شهرهای استان ایجاد کنند.

به گزارش بویر نیوز، سید علی رضا موسوی امجد در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه شهرداری متولی جمع آوری متکدیان است، اظهار داشت: شهرداری‌ها ابتدا باید متکدیان را جمع آوری کنند تا سازمان بهزیستی پس از آن به شناسایی جامعه هدف خود از میان آنها بپردازد.

وی افزود: در میان این متکدیان موجود در استان ممکن است کودکان کار، سرپرستان خانوار، معلول، اتباع بیگانه و… نیز وجود داشته باشد که تا ابتدا توسط شهرداری جمع آوری و ساماندهی نشوند بهزیستی نمی تواند به شناسایی جامعه هدف خود از میان آنها بپردازد.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قانون شهرداری را متولی جمع آوری متکدیان قرار داده است، خاطر‌نشان کرد: شهرداری‌ها نیز باید مراکزی برای ساماندهی، جمع آوری و نگهداری این متکدیان در اختیار داشته باشند.

موسوی امجد تصریح کرد: بهزیستی از طریق این مراکز نگهداری به شناسایی جامعه معلول خود اعم از معلولین، کودکان کار و… می پردازد که اگر مراکز نگهداری متکدیان در استان ایجاد شود بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد می تواند پس از شناسایی جامعه هدف خود آنها را ساماندهی و یا به مراکز نگهداری سازمان بهزیستی می‌فرستد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا مراکز نگهداری متکدیان در استان توسط شهرداری ها ایجاد شده است، بیان کرد: اخیرا شهرداری یاسوج، مرکزی در این زمینه ایجاد کرده است که شهرداری ها باید چنین مراکزی را ایجاد کنند و به جمع آوری متکدیان در آن بپردازند، چرا که در قانون بهزیستی متولی متکدیان و جمع آوری آنها نیست.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اورژانس اجتماعی با شماره 123 آماده خدمت رسانی در موارد مختلف از جمله کودک‌آزاری، همسرآزاری و… است، افزود: در مورد متکدیان اورژانس اجتماعی نیز تنها از طریق مراکز نگهداری که توسط شهرداری‌ها ایجاد شده باشد به شناسایی جامعه هدف می‌پردازد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=146559
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آشنا گفت:

    ساماندهی متکدیان با محوریت شهرداری ، یکی از کمیته هایی است که شورایعالی اداری کشور شرح وظایف هریک از دستگاهها را در این راستا مشخص نموده و فرمانداری بویراحمد این موضوع را بصورت جدی در دوران استانداری مهندس نیکزاد پیگیری و اقدام نمود ( سوابق در فرمانداری موجود است ) که الان به فراموشی سپرده شده لذا این موضوع راهکار نیست وظیفه ای است که مدیران فراموش کرده و باید در این زمینه اهتمام داشته باشند . ممنون

دیدگاه شما