جمعه 14 فروردین 1394 - 20:01

واکنش تند بزرگواری به بیانیه لوزان: عربستان و اسرائیل راضی‌تر از همه!

وی گفت: در این میان تنها کسانی که بیش از همه دستاورد داشتند اسرائیل و عربستان بودند.

نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: از همه خوشحال‌تر و راضی‌تر پس از بیانیه لوزان عربستان و اسرائیل هستند.
خبرگزاری فارس: نقطه قوت بیانیه لوزان شناخت ایران به عنوان قدرت هسته‌ای است/ عربستان و اسرائیل راضی‌تر از همه
 به گزارش بویر نیوز، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری با اشاره به بیانیه لوزان اظهار کرد: باید از تیم هسته‌ای کشورمان به خاطر روزها و ساعت‌هایی که صرف مذاکره کردند تشکر کنیم که واقعا کار خسته کننده‌ای داشتند.

وی گفت: البته باید از تیم‌های قبلی هم قدردانی کرد که ایستادگی آن‌ها موجب شد تا طرف‌های مقابل عقب‌نشینی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نقطه قوت بیانیه لوزان این بود که آن‌ها ما را به عنوان یک قدرت هسته‌ای شناختند.

وی تنها دستاورد ایران در مذاکرات را همین موضوع دانست و گفت: اما در مقابل یکی دو امتیاز کوچک که گرفتیم ده‌ها امتیاز بزرگ را به طرف مقابل دادیم.

این نماینده مردم در مجلس گفت: این که تعداد سانتریفوژهای ما از 19 هزار به 6 هزار تقلیل پیدا کند و یا این که فرودی ما بی‌خاصیت شود و ده‌ها مورد دیگر از این دست امتیازات همه امتیازات بزرگی بود که دادیم و چیز زیادی نگرفتیم.

بزرگواری افزود: وضعیت تحریم‌ها بهتر که نشد بدتر هم شد و سایه تحریم‌های سنگین‌تر به بهانه‌های مختلف بر سر کشور سنگینی خواهد کرد.

وی گفت: در این میان تنها کسانی که بیش از همه دستاورد داشتند اسرائیل و عربستان بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره هلهله‌ای که برخی در کشور به راه انداخته‌اند، تصریح کرد: اگر رجوعی به افکار عمومی کرده باشید آن‌چنان خوشحالی نمی‌بینید.

وی افزود: اما مشخص است که چه کسانی و با چه اهدافی هلهله سیاسی راه انداخته‌اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=145516
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سید گفت:

    ارواح علیگدا خو مجلس نیبینی تو وامثال رسایی که فقط به فکر منافع خودتان هستید تو چه دانی که هسته ای یعنی چه بدبختی مملکت همینه وگر نه مملکت پر است از ظریفها

    • ازاد گفت:

      سید تو این موضوع اظهار نظر نکن تا ابروی استان حفظ بشه

    • ناشناس گفت:

      پس معلوم است که این توافق برای ملت ایران خیلی خوب است چون اگه خوب نبود حاج اقا خوشحال میشد هر چی برای ملت خوب باشه و ملت بپسندند حاج اقا مخالف ان است

      • رهیده گفت:

        سید جون هنوز توافق اجرا نشده که تحریم شکسته بشه معلومه از هیچی خبر نداری لااقل برو متن توافق رو بخون

  2. مهدی گفت:

    اگر حاج اقا جبهه پایداری خوشحال بودند و اینگونه بر افروخته نمیشدند جای شک داشت؛ حاج اقا دوران شماها افراطی ها تمام شده، ان شالله در انتخابات آتی نماینده های معتدل و همسو با دولت رای خواهند اورد و شما و رسایی و کوچک زاذه و امثالهم به تاریخ ننگین هشت ساله احمدی نژاد می پیوندید

  3. علی گفت:

    همه همه همه خوشحالن ..چه حقیرندمردانی ک فقط ب فکرجیب خودشونن و فقر ،فحشا وبدبختی این ملت رونمیبینن…

  4. ناشناس گفت:

    البته چرا اظهار نظر نکنه .مثل مردم تو فشاره؟ شکم پر .درامد خوب و…..

  5. یاسوجی گفت:

    حاج آقا نتیجه 8 سال مذاکره در دولت های احمدی نژاد چه بوده است؟

  6. 8 گفت:

    تخصص نداری چرا حرف  می زنی ملت لیچار بارت  کنند

  7. آزاد گفت:

    آقای بزرگواری جدن اینجا رو بیخیال شو، آقا سکوت هم گزینه خوبی هست همیشه که نباید اظهار نظر کرد، بیخیال شو قربونش……

  8. کریم گفت:

    بایدخداقوت به تیم هسته ای گفت ایول گل کاشتین بگیدخسته نباشید سنگ تموم گذاشتید

  9. ناشناس گفت:

    تورو خدا ببینید کی نماینده مجلس قانونگذار ماست.

  10. یاسوجی گفت:

    میگم پس چماقت کجاس خخ

  11. ناشناس گفت:

    کو چماقش په؟؟؟
    خخخخخخخ

  12. حامد گفت:

    کاخ سفید در پایان مذاکرات لوزان، فکت شیتی حاوی جزئیات تفاهمات به دست آمده در سوئیس، منتشر کرد. این فکت شیت تفسیر آمریکا از آن چیزی است که در لوزان به دست آمده است. فکت شیتی که از سوی ایران منتشر شده را اینجا بخوانید.

    بندهای این فکت شیت در ادامه آمده است:

    غنی‌سازی

    – تعداد سانتریفیوژهای ایران از ۱۹۰۰۰ کنونی به ۶۱۰۴ دستگاه میرسد، که در ۱۰ سال آینده تنها ۵۰۶۰ عدد از آن‌ها اورانیوم غنی‌سازی خواهد کرد. تمامی سانتریفیوژها از نوع IR-۱ خواهد بود.

    – ایران موافقت کرده دستکم به مدت ۱۵ سال، بالای ۳.۶۷درصد غنی‌سازی نکند.

    – ایران موافقت کرده است که به مدت دستکم ۱۵ سال، ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را از مقدار ۱۰۰۰۰ کلیوگرم کنونی، به ۳۰۰ کیلوگرم کاهش دهد.

    – تمامی سانتریفیوژهای اضافی ایران تحت نظارت آژانس ذخیره شده و تنها برای جایگزینی سانتریفیوژهای فعال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    – ایران موافقت کرده است که تا ۱۵ سال هیچ تأسیسات غنی‌سازی تازه‌ای نسازد.

    – زمابندی گریز ایران (زمانی که طول می‌کشد ایران مواد غنی‌شده کافی برای یک سلاح داشته باشد) در حال حاضر بین ۲ تا ۳ ماه ارزیابی می‌شود. این زمانبندی ذیل این چارچوب، برای دستکم ۱۰ سال، به دستکم یک سال افزایش می‌یابد.

    ایران تأسیسات خود در فردو را تبدیل می‌کند، به نحوی که دیگر برای غنی‌سازی اورانیوم به کار نرود

    – ایران موافقت کرده تا به مدت دستکم ۱۵ سال در تأسیسات فردو غنی‌سازی اورانیوم انجام ندهد.

    – ایران موافقت کرده تا تأسیسات فردو را به نحوی تبدیل کند که تنها برای اهداف صلح‌آمیز به کار گرفته شود (به مرکز تحقیقات هسته‌ای، فیزیک، فناوری)

    – ایران موافقت کرده تا دستکم به مدت ۱۵ سال در فردو تحقیقات و توسعه مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم انجام ندهد.

    – ایران به مدت دستکم ۱۵ سال هیچ مواد شکافت‌پذیری در فردو نخواهد داشت.

    – تقریبا دو سوم سانتریفیوژها و زیرساخت‌های فردو حذف خواهد شد. سانتریفیوژهای باقی‌مانده نیز اورانیوم غنی نخواهد کرد. تمامی سانتریفیوژها و زیرساخت‌های مربوطه تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد.

    ایران برای ۱۰ سال، تنها در تأسیسات نطنز و با تنها ۵۰۶۰ سانتریفیوژ نسل اول (IR-۱) اورانیوم غنی‌سازی می‌کند.

    – ایران موافقت کرده تا برای ۱۰ سال، تنها با استفاده از سانتریفیوژهای نسل اول خود (IR-۱) در نطنز غنی‌سازی کرده و تمامی سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برمی‌دارد.

    – ایران ۱۰۰۰ سانتریفیوژ IR-۲M خود را که در حال حاضر در نطنز نصب شده، برداشته و به مدت ۱۰ سال آن‌ها را در انبار تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار می‌دهد.

    – ایران برای دستکم ۱۰ سال از مدل‌های IR-۲، IR-۴، IR-۵، IR-۶ یا IR-۸ برای تولید اورانیوم غنی‌شده استفاده نمی‌کند. ایران بر اساس یک زمانبندی و مولفه‌هایی که با ۱+۵ مورد توافق قرار می‌گیرد، با سانتریفیوژهای پیشرفته خود، فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خواهد داشت.

    – برای ۱۰ سال، غنی‌سازی و تحقیقات و توسعه غنی‌سازی محدود خواهد بود، تا از زمان گریز یک ساله اطمینان حاصل شود. پس از ۱۰ سال، ایران به طرح غنی‌سازی و تحقیقات و توسعه غنی‌سازی که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده و مطابق با برنامه اقدام مشترک جامع و ذیل پروتکل الحاقی مقید خواهد بود،‌ که منجر به محدودیت‌های مشخص بر ظرفیت غنی‌سازی می‌شود.

    بازرسی و شفافیت

    آژانس بین‌المللی به تأسیسات هسته‌ای ایران، از جمله به تأسیسات غنی‌سازی این کشور در نطنز و تأسیسات غنی‌سازی پیشین آن در «فوردو» دسترسی منظم خواهد داشت و در این راستا از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فناوری‌های نظارتی استفاده خواهد کرد.‎

    – بازرس‌ها به زنجیره تأمین که پشتیبان برنامه هسته‌ای ایران است، دسترسی خواهند داشت. سازوکارهای بازرسی و شفافیت‌ جدید با نظارت دقیق بر اجزا و مواد هسته‌ای ایران از انحراف این برنامه به سمت برنامه‌ای مخفیانه جلوگیری خواهد کرد. بازرس‌ها به زنجیره تأمین که پشتیبان برنامه هسته‌ای ایران است، دسترسی خواهند داشت. سازوکارهای بازرسی و شفافیت‌ جدید با نظارت دقیق بر اجزا و مواد هسته‌ای ایران از انحراف این برنامه به سمت برنامه‌ای مخفیانه جلوگیری خواهد کرد.‎

    – بازرس‌ها به معاون اورانیوم دسترسی خواهند داشت و در کارخانه‌های اورانیوم که ایران به مدت ۲۵ سال اقدام به تولید کیک زرد کرده پایش مستمر انجام خواهد داد.‎

    – بازرس‌ها از روتورهای سانتریفیوژ ایران نظارت مستمر به عمل خواهند آورد و تأسیسات تولید و ذخیره اورانیوم ایران را برای ۲۰ سال در معرض نظارت قرار خواهند داد. پایگاه ساخت سانتریفیوژ ایران متوقف شده و تحت نظارت مستمر قرار خواهد گرفت.‎

    – تمامی سانتریفیوژها و زیرساخت‌های برداشته شده از فوردو و نطنز تحت نظارت مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهند گرفت.‎

    – یک کانال تدارکاتی انحصاری به منظور نظارت و تأیید تک تک موارد مربوط به تأمین، فروش و انتقال مواد و فناوری‌های هسته‌ای و مواد دارای استفاده‌های دوگانه به ایران ایجاد خواهد شد.‎

    – ایران با اجرای پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موافقت کرده که به آژانس امکان اطلاعات و دسترسی بیشتر به برنامه هسته‌ای ایران، هم در تأسیسات اعلام شده و هم در تأسیسات اعلام‌نشده فراهم می‌آورد.‎

    – ایران ملزم خواهد بود به آژانس دسترسی‌های لازم برای تحقیق درباره تأسیسات مشکوک این کشور یا تحقیق درباره ادعاهای وجود تأسیسات غنی‌سازی پنهان، تأسیسات تبدیل (اورانیوم)، تأسیسات تولید سانتریفیوژ یا تأسیسات تولید کیک زرد در هر نقطه از آن کشور فراهم کند.‎

    – ایران موافقت کرده کد اصلاحی ۳.۱ که مستلزم اطلاع‌رسانی زودهنگام درباره ساخت تأسیسات جدید است را اجرا کند.‎

    تحریم‌ها

    – ایران در صورتی که به صورتی قابل راستی‌آزمایی به تعهدات خود پایبند باشد، تخفیف تحریمی دریافت خواهد کرد.

    – آمریکا و اتحادیه اروپا زمانیکه آژانس تائید کند ایران تمام گام‌های کلیدی مرتبط با هسته‌ای را برداشته، تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را تعلیق خواهند کرد. در هر زمان که ایران به تعهدات خود عمل نکند، این تحریم‌ها فورا به جای خود باز می‌گردند.

    – معماری تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای ایالات متحده در بخش اعظم دوره توافق حفظ شده و امکان بازگشت فوری آن‌ها درصورت بروز مورد جدی عدم-کارایی را فراهم می‌کند.

    – تمامی قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت سازمان ملل مرتبط با مسئله هسته‌ای ایران همزمان با تکمیل اقدامات مرتبط با هسته‌ای که نگرانی‌های کلیدی (غنی‌سازی، فردو، اراک، ابعاد احتمالی نظامی و شفافیت) را پاسخ دهد، برداشته می‌شود. ‎

    – با این حال، مجوزهای اصلی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل (آن‌هایی که مربوط به انتقال فعالیت‌ها و فناوری‌های حساس است)، با یک قطعنامه‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل که برنامه اقدام مشترک جامع را تائید می‌کند، بار دیگر برقرار می‌شوند. این (قطعنامه) همچنین کانال اکتساب فوق‌الذکر را ایجاد می‌کند، که یک تمهید شفاف‌سازی کلیدی به شمار می‌آید. در این قطعنامه، محدودیت‌های مهم بر تسلیحات متعارف و موشک‌های بالستیک و همچنین مجوزهایی که اجازه بازرسی محموله‌ها و بلوکه دارایی‌ها را می‌دهد، وجود خواهد داشت.

    – یک روند حل مناقشه تعریف می‌شود که تمامی طرف‌های برنامه اقدام مشترک جامع را قادر می‌سازد برای حل اختلاف نظرها در مورد اجرای برنامه اقدام مشترک جامع، تلاش کنند.

    – در صورتی که یک مسئله عدم-کارایی قابل توجه را نتوان از طریق آن روند حل کرد، آنوقت تمامی تحریم‌های پیشین سازمان ملل می‌توانند بار دیگر اعمال شوند.

    – ذیل توافق، تحریم‌های ایالات متحده مرتبط با مسئله تروریسم، نقض حقوق بشر و موشک‌های بالستیک پابرجا خواهند بود.

    زمابندی

    – به مدت ۱۰ سال، ایران ظرفیت غنی‌سازی و تحقیق و توسعه خود را محدود می‌کند، که این امر زمان گریز دستکم یک ساله را تضمین می‌کند. فراتر از آن، ایران به طرح‌های غنی‌سازی بلندمدت و تحقیق و توسعه غنی‌سازی که با ۱+۵ به اشتراک گذاشته شده، مقید خواهد بود.

    – به مدت ۱۵ سال، ایران عناصر اضافی برنامه خود را محدود خواهد کرد. به عنوان نمونه، ایران تأسیسات غنی‌سازی جدید یا رآکتورهای آب سنگین نساخته و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را محدود کرده و فرآیندهای پیشرفته شفافیت را می‌پذیرد.

    – تمهیدات مهم بازرسی و شفاف‌سازی پس از ۱۵ سال نیز ادامه خواهد داشت. پایبندی ایران به پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی انمی، از جمله دسترسی قابل توجه و تعهدات شفاف‌سازی، دائمی خواهد بود. بازرسی‌های قدرتمند زنجیره تأمین اورانیوم ایران برای دستکم ۲۵ سال، ادامه خواهد داشت.

    – حتی پس از دوره سخت‌ترین محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران، ایران همچنان عضوی از پیمان منع گسترش هسته‌ای است، که ایران را از توسعه و دستیابی به تسلیحات هسته‌ای منع کرده و اعمال پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر این برنامه را ضروری می‌کند.

  13. خنده خلو گفت:

    خدا بگم چیکارت کنه سید بازم جک گفتی ههههههه

  14. علی گفت:

    حاج اقا شکر کن تحریم چماق هم برداشته میشه.

  15. ناشناس گفت:

    حاج آقای ولایت مدار اینکار بعد از 14 روز پیام رهبری یادت رفته یا دیدن حقایق سخته راستی حاج آقا بااین وضعیت که تحریم چماق برداشته بشه دله دزدی هم زیاد میشه ههههههعه

  16. واقعگرا گفت:

    یکی نی بگو کی گپ وتو ایخو که بزنی ،به حال مردم کهگیلویه باید تاسف خورد با وجود چندین آدم روشنفکر  و حسابی باید بزرگواری نماینده شو بو تاسف تاسف تاسف

  17. سید فاطمی گفت:

    بزرگ واری تورا خدا بی خیال شو ! تو مال این نظر دهی نیستی 
    تو جز بازماندگان احمدی نژادی که باید سریعا سوار وانت بشی و به اونا برسی !

  18. علی گفت:

    سید بیخیال

  19. فرزاد گفت:

    حاجی اگر این اظهار نظرهای جنابعالی نبود تا الان اون آقایونی که توی دولت و مجلس دستشون بجایی میرسه یخورده هم بفکر پیشرفت این استان میفتادند و حداقلش استانمون پیشرفت می کرد . تورو بجون هرکی که دوسش داری هیچی نگو

  20. ح.ح گفت:

    اسرائیل و عربستان با توافق لوزان به شدت مخالف اند چون منافع اونا در منزوی بودن ایران در دنیا هست …. .

  21. رضوی گفت:

    حاج اقا بهتر است شما هم مثل اقای هدایت خواه صبر می کردید تا مقام معظم رهبری پیام دهد بعد اظهار نظر می کردی تا خودت را بعدا ضایع نمی کردید!!
    قطعا بعد از پیام رهبری خواهی فهیمید همان عربستان و اسراییل ازهمه ناراحت تر هستند! و مشخص خواهد شد چقدر گیرنده هایت برعکس کار می کنند!
    عربستان برای نتیجه همین توافق به یمن حمله کرد که خود را در مقابل شیعه پبروز  و قهرمان نشان داده باشد!!

  22. .... گفت:

    خدایا کی ای یکسال توم ایبو……

  23. علي گفت:

    حاجي ظريف رو جماقي كن …..اقاي بزركواري ميدوني تو شهر فساد و فقر بيداد ميكنه نه
    نميدوني …زنده باد ظريف. …

  24. علی گفت:

    ولش کنید بیچاره را اینکه از خودش چیزی بلد نیست بیچاره

  25. محمد گفت:

    خدایی سکوت اختیار کنی محترمانه تر است بیشتراز این افراطگرایی نکن

  26. محسن گفت:

    واقعا اگر کمی سواد انگلیسی و علمی داشته باشین و متن بیانیه رو ترجمه کنید،متوجه میشین که تیم “غیور” مذاکره کننده،فقط کلید کشور رو تحویلشون ندادن! وگرنه همه چیزو دادن دست آمریکا!  بدون تعصب و فارغ از هر جناحی،لطفا متن لاتین و متنی که موگرینی قرائت کرد رو ترجمه کنید و با چیزی که ظریف به عنوان ترجمه همون متن قرائت کرد مقایسه کنید!

  27. ناشناس گفت:

    پیام تبریک خانواده چند شهید هسته‌ای به ظریف:

    خانواده ی شهدای هسته‌ای به مناسبت موفقیت مذاکرات هسته‌ای پیام تبریکی را به وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف نوشتند. ذیل این نامه قدردانی را همسر شهید شهریاری، همسر شهید علی‌محمدی، همسر شهید رضایی نژاد و همسر شهید قشقایی امضا کرده‌اند.
    ا

  28. ناشناس گفت:

    اگر دین ندارید ولی ازاده باشید مخالفت شما با ایشان جای خود دارد اما دلیل نمی شود که ببینید مملکت به باد میرود وشما حرف خودتان را بزنید امضای این تبریک نامه نیاز به بررسی دارد چون همکاران شهیدان هسته ای باید دید کجا هستند……

  29. میر گفت:

    بزرگواری دقت کن ….

  30. سجاد گفت:

    حاج آقا شوخی  نکه 

  31. s.s گفت:

    تو و رسايي و كوچك زاده و بقيه دوستانتون چه نفعي تو مجلس از دست ميدين كه اينقدر نگرانيد، مطمئن باش آخرين باريه كه چشتون مجلسو ميبينه.

  32. احمدشرمن ولی جاسم صباح گفت:

    بزرگواری دیگه بس کن تراخداجنابعالی یکسال دیگه بیشترنداری

  33. شادی گفت:

    سلام آدمای باسواد و متخصص و علامه ی دهر که اصلن افراطی نیستین و تا حالا چماق ندیدین لطفا یه سوال ساده رو جواب بدین!اگه قرار باشه هسته ای رو توسعه ندیم تا غنی سازی بالای۸۵که حداقل کاربردش تولید داروهایی که الان انحصاری چن کشورن اینهمه خرجش کنیم که چی بشه؟هسته ای صرفا تولید برق نیست!مخصوصا واسه کشوری مث ایران که با نیروگاه های خورشیدیم به راحتی برقشو میتونه تامین کنه.مشکل اینجاست که بعضیا فک میکنن رابطه ی خفت بار با آمریکا فساد و نامدیریتی اقتصادی رو حل میکنه و ایرانو از انزوا در میاره اما ایران لوزان۲موشیه که اختیارش دست سگای آمریکایی اسرائیله.ایرانی که انقد ضعیفه تنها تعاملی هم که میتونه با دنیا داشته باشه مستعمرگی إ چون چیزی برای ارائه نداره.در عجبم از مردمی که یا لیتنی کنت معک میخونن واسه امام حسینی که تو تحریم آب بود و انقد میترسن از تحریمایی که اگه باعث فشار شده همش از بی عرضگی خودمونه که همه حرفیم و عملی در کار نیست…آقای بزرگواری ببخشید که تعصبات جناحی حرف های منطقی شما رو افراطی نشون میده بعضیا هنوز نمیدونن وقتی بحث منافع کشور و عزت ملی در میونه جناح بی معنیه

  34. مندنی گفت:

    حاج آقا راست میگه شماها نمدانید احسن بر حاج آقا وامثال حاج آقا

  35. علی مردانی گفت:

    طبیعی است که نتوانیم الزام اجرایی برای آن قائل شویم، منتهی برای اینکه وعده‌ها و تعهدات طرفین عملیاتی و اجرایی شود باید «توازن امکانپذیری بازگشت به شرایط قبل» برای دوطرف وجود داشته باشد، یعنی هر طرف در هر مرحله‌ای از اجرای توافق، شاهد عدم پایبندی به تعهدات شدند، امکان بازگشت‌پذیری برای آن‌ها وجود داشته باشد و وقتی چنین چیزی در توافق مطرح شود، آن موقع الزام بیشتری پیدا می‌کند.

    نقوی حسینی با تاکید بر اینکه ما باید به واقعیت‌ها بپردازیم، گفت: ما که نمی‌خواهیم شعار دهیم، نه کسی رجزخوانی کند و نه کسی باید تخریب کند، بلکه باید به واقعیت‌ها بپردازیم.

    وی با بیان اینکه در هر توافقی بده بستان وجود دارد، افزود: در توافق باید امتیازاتی بدهیم و امتیازاتی بگیریم، بنابراین هیچ توافقی انجام نمی‌شود که یک طرف فقط امتیاز بدهد و طرف مقابل هم فقط امتیاز بگیرد، ما در این مذاکرات و توافق بده بستان کردیم، امتیازاتی دادیم و امتیازاتی گرفتیم.

    نقوی حسینی تصریح کرد: این بیانیه فتح الفتوح نیست که به آن افتخار کنیم و بگوییم که یکبار در تاریخ ایران رخ داده، بلکه توافقی عادی است و اینطور نیست که بگوییم همه چیز را داده‌ایم و هیچ چیز نگرفته‌ایم، فتح الفتوح دانستن این بیانیه برخورد افراطی است و اینکه طوری وانمود کنیم که چیزی نگرفتیم، برخورد تفریطی است، لذا باید واقعیت‌ها را ببینیم.
    در واقعیت ما امتیازات بیشتری داده‌ایم و امتیازات کمتری گرفته‌ایم، بیشترین امتیازی که ما دادیم نقد است و امتیازاتی که گرفته‌ایم وعده و نسیه.

  36. هم استانی گفت:

    بیچاره مردم استان ما که به رفتن تو به مجلس آبروی خود را داده اند. از شما که زیادی آب لیوان احمدی نژادو به عنوان تبرک میخوردی بیش از این انتظاری نیست، فقط بیشتر از این آبروی مردم استانو نبر.

  37. چ----------------------------رام گفت:

    از ایشان سوال کنید املای آژانس -انرژی -هسته ای -سانتریفوژو……را بلد است این چنین کارشناسی می کند

  38. هوطن گفت:

    تو و نتانیاهو و شریعتمداری سازمخالفتون با هم کوک شده . خاک عالم بر سر ما که یکی مثل تو شده نماینده ما . تو در حدی نیستی که نظر بدی . یه چند روز از اظهار نظرهای آبکیت راحت بودیم . و معلوم شد این چندروز مذاکرات مجلس تعطیل بود نتیجه داد پس نتیجه میگیریم که همان بهتر که مجلس تعطیل باشه

  39. ناشناس گفت:

    سید تو را به جدت قسم به چیزی که سر در نمیاری اظهار نظر نکن هم برای خودت زشت است هم برای مردم استان آخه متاسفانه بویر احمد همراه کهگیلویه می آید ویک استان است

  40. محمد گفت:

    حضرات چاش داریت بنده ی خدانه. ایخاس یچی گفته بو . گناه دار. خدایی ولش کنید و ادم بیسواد و ای بیشتر نباید توقع داشته بیت

  41. امید گفت:

    درود بر امیر کبیر زمان جناب آقای دکتر ظریف.

  42. سعید گفت:

    حاجی بذا نسیم بیاد. ولمون کن تورو به جدت .

  43. زیبا گفت:

    ایکاش بارفتن این حاجی افراطی شاهد دهدشتی ایدال وبدوراز سیاسی کاری چماقی باشیم

  44. برق و باد گفت:

    حاج آقا سانتریفیوژ یعنی چه و کاربردش چیه؟ اصلا حرامه یا حلال!
    حاجا آقا برو به کار خودت برس تو را چکار به بحث هسته ای

  45. لر XXL خیلی بزرگ گفت:

    قران خوبه همشونه بیوم دم چماغ

  46. م .و گفت:

    خدایی اگه ازش سوال کنی سانتریفیوژ چیه نمیدونی فک میکنه تیر برقه خوردنیه . چیه؟

  47. ییبی گفت:

    وقتی از روز اول ساز دشمنی با تمام دنیا راسر دادیم وانقدر مرگ بر فلان وبهمان گفتیم تادر لوزان راهی بجز این نداشتیم اره این تنها واخرین راه بود با وجود همه کاستی هایش ……

دیدگاه شما