سه شنبه 12 اسفند 1393 - 0:29

طعنه عکاس سرشناس کهگیلویه و بویراحمدی به نمایندگان استان (+تصاویر دردآور)

یک جورهایی دوست داشتیم شما در این سه روز در کنار عکس ها می ماندید و سد راه عبور بی تفاوت سایر نماینده ها از کنار عکس ها می شدید و پیرامون تک تک عکس ها و از حقی که این سرزمین به گردن ایران زمین دارد سخن می گفتید.

پس از برگزاری نمایشگاه عکس محرومیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی حسن غفاری یکی از عکاسانی که عکس های وی در این نمایشگاه اوج محرومیت استان را به نمایندگان مجلس نشان داد در نامه ای سرگشاده به سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نکاتی را یادآور شد .

به گزارش بویرنیوز، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام ودرود به نمایندگان محترم استان مان کهگیلویه و بویراحمد

همان طور که می دانید تصاویری از مردم محروم استان و زندگی محقرانه ای که دارند, به مدت سه روزمیهمان دیوارهای خانه ملت بوده است. هدف از برگزاری اینچنین نمایشگاه هایی نشان دادن وضع موجود مردمی است که شما برای راهیابی به مجلس بارها در خانه هایشان را زدید، در مجالس ترحیمشان شرکت کردید و برای بهتر کردن زندگی شان وعده ها دادید.

یا اینطور بگوییم همان مردمی که ازسه سال پیش تاکنون عکس و شعارهای انتخاباتی شما را آویزان به در و دیوار خانه هایشان دارند و حالا عکس های آنهاست که سه روز بر در و دیوار خانه شما مجلسیان نصب گردیده است. خوبی عکس هم به همین است که وقتی پاهای مردمی چنان در گل و لای محرومیت فرو می رود که توان حرکت کردن نداشته باشند, عکس هایشان می تواند به دور از محدودیت های تلخ زندگی های نابرابر به پرواز درآیند و اینجا و آنجا مهمان چشمان گاه صبور و تیزبین و گاه کم حوصله و فراموشکار گردند.

نمایندگان محترم با اینهمه دیدن این تصاویر برای شما تازگی نداشت. شما خود زاده این محرومیت هستید و با آن آشنایید. راستش را بخواهید در تمام زمان اجرای این پروژه که با همت انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس، استانداری استان ،اداره کل میراث فرهنگی استان وبه مدد وعده های شما شکل گرفت, نگرانیمان این بود که نکند این اتفاق به یک سرگرمی سیاسی تبدیل شود و یا به جای اینکه اصل مساله محرومیت مردم استان مان مورد توجه قرار گیرد, شرایط بهره برداری برای گروه ویا افراد خاصی را با شعار دفاع از محرومان بوجود آورد.

به همین خاطر امیدواریم بعد از اینکه شما با حضور رئیس مجلس در کنار عکس های موکلین محرومتان عکس هایی انداختید که در سایت های استان منتشر گردید, در گوش ایشان درباره اصل موضوع محرومیت مردم استان نیز سخن هایی گفته باشید.

یک جورهایی دوست داشتیم شما در این سه روز در کنار عکس ها می ماندید و سد راه عبور بی تفاوت سایر نماینده ها از کنار عکس ها می شدید و پیرامون تک تک عکس ها و از حقی که این سرزمین به گردن ایران زمین دارد سخن می گفتید.

ریاست کمیسیون های متعدد مجلس را به پای عکس ها می کشاندید که بگویید سرچشمه آبادی ایران از این سرزمین است، خطابه های غرا از تریبون مجلس می خواندید و دولتی ها را به دیدن عکسها دعوت می کردید تا  شرایطی بوجود آید برای ساماندهی و زندگی بهتر موکلین تان.

اتفاقا جناب آقای بزرگواری! آن چماق لریت را اینجا اگر امتحان می کردی شاید کسی به روی خودش نمی آورد.، جناب اقای زارع برغیرت لریت بیفزای و جناب آقای تاجگردون باور کنید نمی خواستیم که عکس ها شرایط تمسخر سایر نماینده ها را برایتان بوجود آورده باشد.

حسن غفاری

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 OLYMPUS DIGITAL CAMERA 20 Soroush Javadian Soroush Javadian 23 24 25

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141556
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اگه نمایشگاه مظلومیت و محرومیت برادران ………….. می بود همه صف می کشیدند و طرح دو فوریت می دادند

    • ارباب رجوع روستایی گفت:

      بدینوسیله از کلیه کارمندان ادارات و ارگانهای دولتی ،سازمانها ، شرکت ها و نهادها که به جای رسیدگی به امورات اداری همین پیرمرد و پیرزن ها پشت کامپیوتر نشسته و همه سایت های خبری را زیر و رو می کنندو کامنت پشت کامنت می گذارند کمال تشکر را دارم. این مردم هر روز ار روستای دور افتاده خود با پوشه ای پر از کاغذبازی های مرسوم به شهر آمده و از کارمندان دیالوگ های زیر را میشنوند و دست خالی به روستا برمی گردند:

      مهندس فلانی امروز نیسش یه هفته ای مرخصیه بره هفته هفته ده بیو –
      -معاون بهمانی رفته تهران ماموریت ،هر وقت خاسی بیی زنگ بزن بینی اومیه یه نه
      -رئیس نیسش رفته بازدید بعدش جلسه داره من استانداری صب هم وقتش پره پسبا هم خو پنج شنبه یه غیر از بری هفته ده بیی؟
      -سیستم کامپیوتریمو قطع وابیه امروز ده بنظرم نوابو صبا بیو – کوچو گفتی ،روستای فلان ،باشه هفته ده یه حیونی بکش یه کباب ولمی درس کن با بچیل بیم تقاضاته کارشناسی کنیم!

  2. دوست گفت:

    حسن غفاری یک تنه داره کار همه مدیران فرهنگی استان را انجام میدهد. براش فرقی نداره اصول گرا سر کار باشه یا اصلاح طلب یا اعتدال گرا. هر جا بتونه و از دستش بربیاد محرومیت استان را فریاد میزنه. این کار غفاری اگه از پیگیریهای استاندار و نماینده بیشتر نباشه کمتر نیست. اهل غرور و تکبر و منم منم هم نیست و خاکی خاکیه…
    پاینده باشی استاد حسن غفاری….

  3. پرسش گفت:

    گفتی که بامداد مراد تو می دهم
    —— زان روز می شمارم و صد بامداد رفت..
    درود بر حسن غفاری

  4. هموطن گفت:

    سلام آقای غفاری . و دستت درد نکنه اگه آقایون به خود بیایند

  5. محمد گفت:

    چشم دولت بی تدبیر و ناامید روشن – طرف قول داده بود صد روزه درستش کنه چطور شد – با چنین محرومیتی با فرهنگ هاشمی های ….نمی خونه — پیش کی داد بزنیم

    • علی گفت:

      باذزدی چند صد هزار میلیاردی دولت قبلی هیچی درست بشو نیست بلکه وضع بدتر هم خواهدشد همون کسی که می خواست نفت بر سر سفرها بیاره…….

  6. رضوی گفت:

    چه زیبا بود و حزن انگیز
    خدایا چاه نفت است زیر پای ما
    روان ابی ست دریاهای این استان
    عروسی بکر
    که او آرایشی از هفت قلم دارد
    ولی رویش به نامحرم
    و فامیل عروس هم اینچنین آواره و بدبخت و مظلومند

  7. منصف گفت:

    افرین بر غفاری عزیز نمایندگان و مسئولین ببینند

  8. بویراحمد گفت:

    الحق و انصاف کار بزرگی انجام دادند. درود بر همه دست ا ندر کاران این برنامه ، صد درود بر حسن غفاری. خدا یار ونگهدارتان

  9. ناشناس گفت:

    احسنت بر حسن غفاری و بویر نیوز

  10. همشهری گفت:

    احسنت به غفاری

  11. بی طرف گفت:

    در این مکانها اگر امکانات نیست صفا وصمیمیت وانچه ما نداریم روح وروان وصله رحم وجود دارد

  12. موسوی گفت:

    واقعا” عالی بود هنرمند

  13. حسینعلی یزدان دوست بویراحمدی گفت:

    باسلام .درود بر حسن غفاری عکاس وهنرمند دردمند و دارای احساس مسئولیت در قبال مردم شریف وغیور محروم استان بحق مطالب وتصاویر جانسوز ودر دناک که حکایت از مظلومیت توده محروم استان وبی تفاوتی نمایندگان مردم در مجلس را دارد لذا این اقدام انقلابی این هنرمند فهیم و دلسوز مورد حمایت همه نخبگان استان ودوستداران فرهنگ غیرت ومردانگی در استان خواهد بود

  14. کارشناس بین المللی گفت:

    با تشکر بابت عکسهای زیبا؛این محرومیتها فقط در استان ما نیست در کل کشور وحتی در استان تهران هم مناطق محروم وجود دارد.در سیستان وهرمزگان جاهایی هست که همین بلوط را هم ندارند.تا خودمون عوض نشویم وتن به کار ندهیم چیزی عوض نخواهد شد 50 تا دولت عوض شود با این دیدی که ما داریم چیزی تغییر نخواهد کرد.

  15. سهیلا گفت:

    احسنت به همت بلندتان

  16. مهندس گفت:

    این عکسا مال کدوم منطقه س اشاره نکردی

  17. نورافشان گفت:

    هنرمند قهرمان خوب درخشیدی ولی کو گوش شنوا

  18. ناشناس گفت:

    غفاری جان کو گوش شنوا……….

  19. دختر بویراحمدی گفت:

    خسته نباشی جوانمرد.کاش ای کاش صدا مظلومیت این مردم رو مسئولین به گوش دولت می رساندند. بخدا این مردم از کشورها عربی که کامی.ن کامی.ن محموله براشون میبرن مظلومتر هستن.

  20. کر بویر احمدی گفت:

    اگه در تمام کارهایمان خدا را در نظر بگیریم ونیتمان رضای خداوند باشد نه از برای ریا ودروغ شاهد هیچ گونه محرومیتی نخواهیم بود

  21. ناشناس گفت:

    چقد تاسف آوره عکس آخر

  22. رالی گفت:

    نمی شود این حقیقت رانادیده گرفت که مردم درگذشته حتی یک ظرف پلاستیکی نداشتندولی الحمدولله الان خانه ای نیست که چند دبه لاستیکی نداشته باشد.

  23. پاتاوه گفت:

    درودبرمردشریف وتلاشگروباپشتکار وفهیم ودانا وتوانای هم استانی هنرمندگرانقدرجناب اقای غفاری.الحق والانصاف به اندازه همه مسولان زحمت نمایش محرومیت استان به کشوراپیاده نمودند.باارزوی موفقیت برای ایشان وقوم لرومردم استانمان

  24. هم ولایتی گفت:

    قبل هر کس باید جناب سید مسعود حسینی نظاره گر این تصاویر گویا باشند . چرا که در دوره استانداری ایشان یکی از افتخارتش حذف واژه ی محرومیت از استان بود و حضرت ایشان با ارائه آمار و ارقام های آنچنانی مدعی بودند که استان را از محرومیت خارج کرده اند. تا کی خود زنی آنهم خود زنی آگاهانه .بدون شک با ارائه آمار و اطلاعات نادرست آنهم فقط برای حفظ موقعیت و منزلت هرگز شاهد توسعه و تحول در این دیار عقب نگهداشته نخواهیم بود. این تصاویر باید همه مسئولین این استان را تکانی دهد .کهگیلویه و بویراحمد استان فقیری نیست و ما ئیم که به جهت بی تدبیری و کم کاری آنرا فقیر نگهداشته ایم . الحق که باید به آقای غفاری دست مریزاد گفت.

  25. زارعيان گفت:

    بسيار عالي بود.
    با ارسال عكس هاي درختان زاگرس ،زاگ وب را در فرواخوان عكس درخت زاگرس ياري فرماييد.

  26. دوست گفت:

    اختلاس پشت اختلاس همان یقه بسته های پر ادعا

  27. ناشناس گفت:

    دولت تدبیر و امید مثل اینکه به دنبال تبلیغات خود هست تا محرومیت مردم! ولی خوشم میاد فقط دولت حرف و وعدهای پوچ است

  28. يزدانخواه گفت:

    با کمال تشکر از اقای غفاری….متاسفانه اقایون گوششون به این حرفا بدهکار نیس

  29. تش چاله گفت:

    درود بر غفاری امیدواریم عکسهایبیشتری ازاین دیار محروم بگیردوبه گوش همه مسولین بالابرساند

  30. چیتاب گفت:

    عالی بود وشایسته تقدیر ، گرچه نمایندگان از مشکلات اطلاع دارند اما مهم این که فراموشکارند و شاید دنبال منافع گروهی و…

  31. حسن گفت:

    ما زیاران رسم یاری داشتیم@خود غلط می بود آنچه میپنداشتیم.

  32. ناشناس گفت:

    واقعاً عالی بود. ممنون آقای حسن غفاری 

دیدگاه شما