چاپ این برگه

طعنه عکاس سرشناس کهگیلویه و بویراحمدی به نمایندگان استان (+تصاویر دردآور)

پس از برگزاری نمایشگاه عکس محرومیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی حسن غفاری یکی از عکاسانی که عکس های وی در این نمایشگاه اوج محرومیت استان را به نمایندگان مجلس نشان داد در نامه ای سرگشاده به سه نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نکاتی را یادآور شد .

به گزارش بویرنیوز، متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام ودرود به نمایندگان محترم استان مان کهگیلویه و بویراحمد

همان طور که می دانید تصاویری از مردم محروم استان و زندگی محقرانه ای که دارند, به مدت سه روزمیهمان دیوارهای خانه ملت بوده است. هدف از برگزاری اینچنین نمایشگاه هایی نشان دادن وضع موجود مردمی است که شما برای راهیابی به مجلس بارها در خانه هایشان را زدید، در مجالس ترحیمشان شرکت کردید و برای بهتر کردن زندگی شان وعده ها دادید.

یا اینطور بگوییم همان مردمی که ازسه سال پیش تاکنون عکس و شعارهای انتخاباتی شما را آویزان به در و دیوار خانه هایشان دارند و حالا عکس های آنهاست که سه روز بر در و دیوار خانه شما مجلسیان نصب گردیده است. خوبی عکس هم به همین است که وقتی پاهای مردمی چنان در گل و لای محرومیت فرو می رود که توان حرکت کردن نداشته باشند, عکس هایشان می تواند به دور از محدودیت های تلخ زندگی های نابرابر به پرواز درآیند و اینجا و آنجا مهمان چشمان گاه صبور و تیزبین و گاه کم حوصله و فراموشکار گردند.

نمایندگان محترم با اینهمه دیدن این تصاویر برای شما تازگی نداشت. شما خود زاده این محرومیت هستید و با آن آشنایید. راستش را بخواهید در تمام زمان اجرای این پروژه که با همت انجمن عکاسان انقلاب ودفاع مقدس، استانداری استان ،اداره کل میراث فرهنگی استان وبه مدد وعده های شما شکل گرفت, نگرانیمان این بود که نکند این اتفاق به یک سرگرمی سیاسی تبدیل شود و یا به جای اینکه اصل مساله محرومیت مردم استان مان مورد توجه قرار گیرد, شرایط بهره برداری برای گروه ویا افراد خاصی را با شعار دفاع از محرومان بوجود آورد.

به همین خاطر امیدواریم بعد از اینکه شما با حضور رئیس مجلس در کنار عکس های موکلین محرومتان عکس هایی انداختید که در سایت های استان منتشر گردید, در گوش ایشان درباره اصل موضوع محرومیت مردم استان نیز سخن هایی گفته باشید.

یک جورهایی دوست داشتیم شما در این سه روز در کنار عکس ها می ماندید و سد راه عبور بی تفاوت سایر نماینده ها از کنار عکس ها می شدید و پیرامون تک تک عکس ها و از حقی که این سرزمین به گردن ایران زمین دارد سخن می گفتید.

ریاست کمیسیون های متعدد مجلس را به پای عکس ها می کشاندید که بگویید سرچشمه آبادی ایران از این سرزمین است، خطابه های غرا از تریبون مجلس می خواندید و دولتی ها را به دیدن عکسها دعوت می کردید تا  شرایطی بوجود آید برای ساماندهی و زندگی بهتر موکلین تان.

اتفاقا جناب آقای بزرگواری! آن چماق لریت را اینجا اگر امتحان می کردی شاید کسی به روی خودش نمی آورد.، جناب اقای زارع برغیرت لریت بیفزای و جناب آقای تاجگردون باور کنید نمی خواستیم که عکس ها شرایط تمسخر سایر نماینده ها را برایتان بوجود آورده باشد.

حسن غفاری

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 OLYMPUS DIGITAL CAMERA 20 Soroush Javadian Soroush Javadian 23 24 25