چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:43

پشت پرده سخنرانی های داغ در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد کیست؟

گروه سیاسی – دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ماه های اخیر شاهد سخنرانی افراد مختلفی بوده است.

به گزارش بویرنیوز، سال 93 را باید سال داغی برای سخنرانی های شخصیت های سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدانیم و نکته جالب در این باره این که دانشگاه علوم پزشکی محل برگزاری عمده این سخنرانی ها بوده است.

روز گذشته برخی از روحانیون کهگیلویه و بویراحمد اما به این شیوه و دعوت از افرادی بشدت اعتراض کردند و نسبت به تکرار این موضوع هشدار جدی دادند.

به گزارش بویرنیوز، همواره این سخنرانی ها بازتاب های متعددی از سوی مسئولان و شخصیت های مختلف سیاسی استان و حتی کشور را در پی داشته است.

اما آنچه در این مقاله مد نظر است این که  نفس این جلسات در واقع عینیت بخشی به مطالبه مهم رهبر انقلاب از دانشجویان و دانشگاهها برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها می باشد.

نیازی به توضیح نیست که وجود چنین فضایی می تواند دانشگاه را از حالت رخوت و بی روحی نجات داده و نشاط را به جامعه دانشگاهی بازگرداند.

دانشجو نیاز دارد تا در این جلسات و در چارچوب های نظام، سخنان جریانات مختلف سیاسی داخل را بشنود، سوال بپرسد و بشنود و یاد بگیرد که تحمل تفکر مخالف خود را هم داشته باشد.

کرسی های آزاد اندیشی چیزی جز تمرین عملی دموکراسی و یادگرفتن زندگی با دیگران در سایه اختلاف نظر نیست و برگزاری چنین جلساتی یعنی آنکه دانشگاه و دانشجو زنده است.

ایراد گرفتن به اشخاص یعنی سیاسی نگری

چرا روحانیت معظم استان، از ورود جناب فروزنده معاون احمدی نژاد دل نگران نشدند، نمی شد به آنها خرده گرفت که این فرد معاون دولتی است که رئیس جمهورش مشایی را که علیرغم میل رهبری بود در مسند قرار داد و یا دزدهای متعددی توسط اعضای همین دولت اتفاق افتاد و هشدار می دادند که از کسانی که باعث دست درازی به بیت المال بودند هم باید جلوگیری کرد.

آیا صرف انتقاد از سخنرانی مرعشی و منتجب نیا، سیاسی و جناحی بودن اظهارات روحانیت محترم را تداعی نمی کند!

روحانیت معظم و سایر فعالان سیاسی همان طور که از آمدن سلیمی نمین و فروزنده خوشحال می شوند باید از حضور مرعشی و منتجب نیا نیز استقبال کنند تا بیماری مزمن تکصدایی در کشور ایجاد نشود.

جرات ریاست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این موضوع ستودنی است و کارنامه ایشان در عمل به مطالبه رهبری برای ایجاد فضای بانشاط در دانشگاهها قابل قبول است.

امید است با تکرار این رویه، به روزی برسیم که دانشگاه همانی بشود که رهبر معظم انقلاب از مسئولان مطالبه کرده اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132486
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    لطفا قیاس نکنید .فتنه گر باید سرجایش میخکوب شو د.کسی که ننجموری اسلامی را خورده چرا هاو اجازه هر حرف مفتی را داد؟!

  2. عضو هیات علمی گفت:

    بالاخره یک مقاله مفید و مختصر در دفاع از عملکرد شجاعانه ریاست علوم پزشکی در ایجاد فضای نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه منتشر شد که لازم است از نویسنده این مطلب کمال تشکر را داشته باشیم. خداوکیلی اصلاح طلبان هم تا حالا نتونستن کمترین دفاعی از مظلومیت یک مدیر ارزشی و صاحب اندیشه داشته باشن باز هم ممنون.

    • ناشناس گفت:

      این  چندمین برنامه تشکلها بوده که  در اجرا به نحو احسن برگزارشد رییس دانشگاه هم یک عضو از تشکیلاتی هستند که فردی رابه دانشگاه دعوت میکنند عملکردایشان درهمه حوزه های مدیریتی احرایی علمی و فرهنگی جای تقدیردارد 

      • ناشناس گفت:

        یک عضو از تشکیلات نخیر جناب اشتباه نوشته اید ، دانشگاه کمیته فرهنگی دارد و دراین کمیته طبق آیین نامه عده ای از جمله رییس دانشگاه  و معاون فرهنگی ، نماینده دفتر نهاد دانشگاه و…. عضو آن هستند  

    • امان گفت:

      جناب هیئت علمی ضمن اینکه بامتن شما موافقم ولی یادآورشوم که در استان ما بجای اینکه افراد تفکر سیاسی داشته باشند بیشتر سیاست زده هستند تقریبا تازه دست چپ و راستشان را یاد گرفته اند اماادعای لیدر بودن دارند لذا از این جماعت  انتظاری از حمایت و دفاع و نشان دادن واکنش نباید داشته باشیم، کلا توی باغ نیستند چه اصولگرا چه اصلاح طلب 

  3. دانشگاهی گفت:

    ای کاش این مطالب بدون از غرض ورزی مورد توجه آقایون مورد نظر قرار بگیره در اونصورت یقینا از همه برنامه های اصولی و حساب شده دانشگاه علوم پزشکی حمایت می کنن و همه خواهان اینن که بقیه داشگاهها هم همینجور شفاف عمل کنن. و از همه تشکل ها حمایت کنن تا روشنگری مناسب صورت بگیره .

  4. مربی دانشگاه گفت:

    خیلی خیلی ممنون از نویسنده این یادداشت خداکند که همه اشخاص ذینفوذ و سیاسی و همه مدیران ارشد با چنین منطقی فعالیت کنند.  و از ایجاد فضای نقد و گفتگو هیچ هراسی نداشته باشن و دین اسلام را دین قلم و بیان معرفی کنند.

  5. رضا گفت:

    هفته قبل جلسه وحدت حوزه و دانشگاه بود. قرار بود که بین حوزه و دانشگاه وحدت برقرار شود. حالا با این که حوزوی ها علاقه ای به پذیرش درخواستهای مشروع صنف دانشگاهی مبنی بر یستمعون القول و یتبعون الاحسن ندارند چه امیدی به تفاهم و هم اندیشی و به هم نزدیک شدن است. در این جلسه وحدت تمام مدعوین در راستای خواسته و گرایشات سیاسی روحانیون حرف زدند و عملا شخصیتهای دانشگاهی مستقل جایگاهی نداشتند. حالا هم که علما تهدید کردن که اونایی که ما دوس نداریم و از نظر سیاسی مورد قبول ما نیستند نباید سخنرانی دعوت شوند. خوب بفرمایید روحانیت شده ارگان یک تشکل سیاسی و خلاص

  6. آریوبرزن بویراحمدی گفت:

    درود بر دکتر چمن و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که پس از هشت سال نشاط و امید رو به فضای دانشگاه برگردوندند.

  7. ناشناس گفت:

    نوشتن چنین مطالب بی طرفی قابل ستایش است

  8. احمد اورژانسی گفت:

    باید آستانه تحمل خودمان را بالا ببریم تا صدای اعتراضات کم شود ، یادتان نرود که ما قبل از انقلاب همه چیز از لحاظ اقتصادی و رفاه داشتیم و از کشورهای دیگر برای کار به مملکت ما می آمدند و مردم برای شکمشان انقلاب نکردند بلکه برای آزادی بیان و استبداد تک نظری قیام نمودند باید از دست اندرکاران دانشگاهی که در این مدت با دعوت از صاحب نظران به استان باب اظهار نظرهای گوناگون را گشودند و از مخالفان نظرات آنها که سعه صدر داشته و بدور از هرگونه جاروجنجال شنونده بودند همچنین باید قدردانی کرد و به عده ای فرصت طلب و ماهی گیران آبهای گل آلود اجازه نداد تا فصلی که برای اظهار کلیه نظرها گشوده شده با برچسب های من درآوردی و کوچه بازاری متشنج شود و مانند بعضی از استان ها سخنرا نی هایشان به درگیری و جنجال کشیده شود و باید به مردم استان خودمان افتخار کنیم که بدون تعصبات کور شنونده کلیه نظرات هستند و با تفکر خود و نه با القائات دیگران احسن را انتخاب می کنند .

  9. سجادحسینی گفت:

    نگارنده محترم واقعا اندیشه حضرتعالی و قیاس کردن منتجب نیا ومرعشی بافروزنده وسلیمی واقعاجایی بس تأمل دارد.چطور این قیاس را واقعا به همدیگرارتباط می دهید؟اقای حجت الاسلام منتجب نیا در حزبی مشغول به فعالیت می باشد که یکی از سران اصلی فتنه در ان حزب هستند.مطالبی راعنوان کردند در دانشگاه پیرامون مباحث مختلف.مطلب اول بحث اسید پاشی اصفهان که یکی از مهمترین مسائل روز کشوربوده رواین شیخ اصلاحات به بچه حزب الهی و بسیج ارتباط دادند که سند این حرف ایشون هم موجودهست.سوالی که مطرح میشود این است که اقای منتجب نیا شمابه عنوان یک طلبه وروحانی ایاواقعا علم ویقین نسبت به این موضوع دارید؟مگر نه این است که اظهارنظر کردن پیرامون اتفاقی یاباید علم ویقین باشید یاهم عین الیقین درمورد همان بحث..پس اگر واقعا علم ویقین دارید باکی نیست وهمه مطیع امر حضر تعالی خواهیم بود.لکن اگر ندارید باید دروهله اول درمحضر پروردگار ثانیا درمحضرمخاطبانی که به سخنان حضرتعالی گوش فرادادند وبقیه که در رسانه ها وسایت ها پیگیری کردند معذرت خواهی وتوبه کنید که نمی کنید.چون واقعا نوعی تهمت به قشر بسیج و ولایت زده اید.درمورد حضور مرعشی که از مسئولان چندین وچند ساله این نظام بوده اند باید چند سوال مطرح شود1-جناب اقای مرعشی چرا فقط مشکلات وضعف های این سی وشش سال  ازپیروزی انقلاب به بعد را فقط در طول هشت ساله دولت خدمت گذاردکترمحمود احمدی نژاد می دانید؟ایا دوران هشت ساله دولت سازندگی را از یاد برده اید که تورم مابه بیش از50 درصد رسید ودرهمان دوران یکی ازبدترین اقتصاد روکشورما داشت؟ایا دوران هشت ساله اصلاحات را ازیاد بر ده اید که کلیه تاسیسات هسته ای این کشور پلمپ شد ومسئولین وقت همان دولت در امنیت ملی کشور نوچه کشورهای غربی بالاخص امریکا بود ه اند.این منطق ایا بامنطق ومکتب امام خمینی ره ومقام معظم رهبری عینیت دارد؟چرا در طول این چند سال دهان باز نکر دید و در این مدت زبان گشودید؟ایا دولت احمدی نژاد خرابه ای تحویل شما دادن وشما الان درمدت کمتر ازدوسال اباد کردین؟واقعا در محضر پروردگار وملت ایران چه پاسخی جهت کارایی دولت جدید دارین؟چه اقدامات مثبتی جهت رفاه مردم برداشته شده است؟چرا اکثر پرو ژه های کشوربعد از دوران هشت ساله دولت خدمتگذار دست ازفعالیت کشیده اند؟چرا با این همه نشست های 1+5  که همه  مسئولین ما لبخند بر لب بیرون می ایند و فضای مذاکرات رامثبت اعلام می کنند باز تحریم های ظالمانه برعلیه ایران اسلامی کمتر که نشده حتی بیشتر هم شده است؟در پایان ذکر این نکته رو یاداور شویم که نان تهمت به دولت سابق یک روز هم به پایان خواهد رسید.زمانی هم  این نان اتهام به اتمام خواهد رسید که ببینین درعمل  هیچ اقدم مثبت وقابل ذکری جهت پیشرفت وتعالی این کشور برنداشته اید.و سلام علی من اتبع الهدی

    • ناشناس گفت:

      دوست عزیز چرا دروغ؟آقای منتجب نیا کی گفتند بسیج و ولایت ایشان فرمودند تندروی های عده ای
      از آقایان مارا به سمت اسلام طالبانی خواهد برد ایا بد گفته برای همه که ثابت شد 

      • حسینی گفت:

        دوست عزیز ارتباط دادن یه موضوع به هر قشر جامعه چه به قول خودتان افراطی ها وچه غیر افراطی این سوال را در ذهن همگان تداعی می کند که ایشان ایا واقعا یقینی نسبت به این موضوع دارند؟ثانیا ذکر این نکته را متذکر شویم که افراط در هرجناح وحزبی واقعا قبیح خواهد بود .((خیر الامور اوسطها ))یعنی شما اظهارنظرهای بدون اثبات را قبول دارید ولی همین که جایی صحبت شد می گویید که فلان شخص افراطی است؟افراط را در چه معنی می کنید؟ایا نقد منصفانه و جلوگیری از فعالیت اقایان فتنه گر افراط است؟ایا وطن فروشی دوستان شیخ اصلاحات و انتقاد کردن به این حرکت افراط است؟چرا حضرتعالی سخنان ونقد های ایشون واتهام کردن همه چالشها برعلیه دولت سابق افراط نیست؟

  10. ناشناس گفت:

    بویر دستت درد نکند از همه مدعیان علم و فرهنگ و سیاست گوی سبقت را ربودی  بالاخره یک نفر توانست یک نقد نصفانه بنویسد 

    • تمنایی گفت:

      احسنت ناشناس عزیز. نقد بویر نیوز بجا و درست بود این آقایون به اصطلاح لیدر این جناح کجایند ؟ فقط موقع  تقسیم به اصطلاح غنائم پیدایشان میشود. آخراینها پست و استخدام و قرارداد کارمندان  را به چشم غنائم میبینند و اگر درخواسنهای نابحقشان اجابت نشود دیگر هیچ چیز سرشان نمیشود

  11. lمانی گفت:

    اقایان سید سجاد حسینی و …..بنده نه سیاست می دانم و نه سخنوری ولی مشکلات اقتصادی و گرانی و بدبختی خودم و مردم را لمس میکنم اخبار دزدیها را میفهمم.بیکاری جوانان را که اعتیاد انها را در در پی دارد شاهدم.فساد اخلاقی را که اظهرمن الشمس ست/حالا هی شما از اسمان و ریسمان کردن این مشکلات را حل نمیفرمایید. مگر اینکه مملکت برای همه ایرانیان باشد و همه حق بیان نظرات حق کار حق مدیریت و حق استفاده از تریبونهای عمومی را داشته باشند و لا غیر

  12. علی گفت:

    بویر از شما گله مندیم چون جدیدا انتقادات سازنده به بعضی دستگاهها از جمله علوم پزشکی را خط میکشی ؟؟؟؟//

  13. مربی دانشگاه گفت:

    واقعا بعضی دستگاهها از جمله علوم پزشکی که بهترینشون هست در همه زمینه ها عالی عمل  می کنند کاش همه دستگاهها  مثل علوم پزشکی عمل می کردند اصلا خداوکیلی کلاس کارشون خیلی بالاتر از دستگاهای استانی و دانشگاههای دیگر هست.

دیدگاه شما