چاپ این برگه

پشت پرده سخنرانی های داغ در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد کیست؟

گروه سیاسی – دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ماه های اخیر شاهد سخنرانی افراد مختلفی بوده است.

به گزارش بویرنیوز، سال 93 را باید سال داغی برای سخنرانی های شخصیت های سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدانیم و نکته جالب در این باره این که دانشگاه علوم پزشکی محل برگزاری عمده این سخنرانی ها بوده است.

روز گذشته برخی از روحانیون کهگیلویه و بویراحمد اما به این شیوه و دعوت از افرادی بشدت اعتراض کردند و نسبت به تکرار این موضوع هشدار جدی دادند.

به گزارش بویرنیوز، همواره این سخنرانی ها بازتاب های متعددی از سوی مسئولان و شخصیت های مختلف سیاسی استان و حتی کشور را در پی داشته است.

اما آنچه در این مقاله مد نظر است این که  نفس این جلسات در واقع عینیت بخشی به مطالبه مهم رهبر انقلاب از دانشجویان و دانشگاهها برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها می باشد.

نیازی به توضیح نیست که وجود چنین فضایی می تواند دانشگاه را از حالت رخوت و بی روحی نجات داده و نشاط را به جامعه دانشگاهی بازگرداند.

دانشجو نیاز دارد تا در این جلسات و در چارچوب های نظام، سخنان جریانات مختلف سیاسی داخل را بشنود، سوال بپرسد و بشنود و یاد بگیرد که تحمل تفکر مخالف خود را هم داشته باشد.

کرسی های آزاد اندیشی چیزی جز تمرین عملی دموکراسی و یادگرفتن زندگی با دیگران در سایه اختلاف نظر نیست و برگزاری چنین جلساتی یعنی آنکه دانشگاه و دانشجو زنده است.

ایراد گرفتن به اشخاص یعنی سیاسی نگری

چرا روحانیت معظم استان، از ورود جناب فروزنده معاون احمدی نژاد دل نگران نشدند، نمی شد به آنها خرده گرفت که این فرد معاون دولتی است که رئیس جمهورش مشایی را که علیرغم میل رهبری بود در مسند قرار داد و یا دزدهای متعددی توسط اعضای همین دولت اتفاق افتاد و هشدار می دادند که از کسانی که باعث دست درازی به بیت المال بودند هم باید جلوگیری کرد.

آیا صرف انتقاد از سخنرانی مرعشی و منتجب نیا، سیاسی و جناحی بودن اظهارات روحانیت محترم را تداعی نمی کند!

روحانیت معظم و سایر فعالان سیاسی همان طور که از آمدن سلیمی نمین و فروزنده خوشحال می شوند باید از حضور مرعشی و منتجب نیا نیز استقبال کنند تا بیماری مزمن تکصدایی در کشور ایجاد نشود.

جرات ریاست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این موضوع ستودنی است و کارنامه ایشان در عمل به مطالبه رهبری برای ایجاد فضای بانشاط در دانشگاهها قابل قبول است.

امید است با تکرار این رویه، به روزی برسیم که دانشگاه همانی بشود که رهبر معظم انقلاب از مسئولان مطالبه کرده اند.