سه شنبه 18 آذر 1393 - 15:27

روز دانشجو در دانشگاههای کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟ (+حاشیه ها و تصاویر)

تعیین سخنرانان در دانشگاهها و اعلام برنامه ها و نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو از رسانه ها و اظهارنظر مسئولان درباره چگونگی این مراسم از اخبار مهم هفته گذشته بود.

گروه دانشگاه – نامگذاری روز ۱۶ آذر به نام دانشجو و از طرفی برخورد متفاوت دولت ها در سال های گذشته با آن به دلیل رنگ و بوی سیاسی این واقعه باعث شد تا برگزاری این مراسم همواره در کانون توجه قرار گیرد.

به گزارش «بویر نیوز»، اهمیت این موضوع باعث شد تا نگاهی گذرا به مراسم ۱۶ آذر امسال در دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم و چگونگی برگزاری آن را از لحاظ کمی و کیفی بررسی کنیم.

3

۱۳ آذرماه جاری به پیشواز روز دانشجو، نشست تشکل‌های سیاسی دانشگاه‌ها با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در محل استانداری برگزار شد و تقریبا برای اولین بار بود که دانشجویان با تفکر و عقاید متفاوت فرصت پیدا کردند تا دیدگاه های خود را بیان کنند. این نشست علیرغم انتقاداتی که به آن به آن وارد شد اما حرکتی نو بود و برگزاری خوب آن نوید بخش شور و نشاط در روز دانشجو بود.

تعیین سخنرانان در دانشگاهها و اعلام برنامه ها و نحوه برگزاری مراسم روز دانشجو از رسانه ها و اظهارنظر مسئولان درباره چگونگی این مراسم از اخبار مهم هفته گذشته بود.

4

بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی استان روز ۱۶ آذر بیانه ای داد و نسبت به برگزاری مراسم این روز و سخنرانی برخی افراد که از نظر آنان فاقد صلاحیت بودند واکنش نشان داد و اعلام داشت: “‌وارونه جلوه دادن ۱۶ آذرماه خیانت بزرگی در حق جنبش‌های دانشجویی است.” همچنین رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد روز ۱۷ آذر طی مصاحبه ای مراسمات روز دانشجو را هدفدار و دولتی خواند!

دانشگاه یاسوج

برخلاف انتظار، دانشگاه دولتی یاسوج بعنوان بزرگترین مرکز دانشگاهی استان انتظارات را برآورده نکرد. در این دانشگاه مراسمی برگزار شد و با بیانیه ای ختم شد! که از جزئیات آن هم اطلاع رسانی به عمل نیامد. بازدید استاندار از این دانشگاه و دیدار دانشجویان با خادمی از روز قبل به آنها  اطلاع داده شده بود که این دیدار هم لغو شد.

البته منتقدان مدیریت دانشگاه یاسوج از تجمع عده‌ای از دانشجویان دختر دانشگاه یاسوج در اعتراض به رفتار برخی از کارکنان این دانشگاه خبر دادند و شنیده می شود نمایندگان دانشجویان منتقد با حضور در دفتر رئیس دانشگاه با وی دیدار کردند.

دیدار مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج به مناسبت روز دانشجو با حضور در صحن دانشگاه از نزدیک با دانشجویان یکی از برنامه های این دانشگاه بود.

 دانشگاه های آزاد

دانشگاه های آزاد امسال آزادتر عمل کردند و در روز دانشجو برنامه های بهتری داشتند.

– تشکل‌های بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از فتاح محمدی معاون سیاسی – امنیتی استاندار دعوت کردند و در جلسه ای که با حاشیه های نیز همراه بود سوالات خود را بی پرده در میان گذاشتند که با پاسخ های صریح محمدی نیز همراه بود.

– مسئولان دانشگاه آزاد در دهدشت، اعضای شورای شهر و مسئولان شهرستان در روز دانشجو و طی مراسمی پاسخگوی مراسم کم حاشیه ی روز دانشجو در این دانشگاه بودند.

خبری از دانشگاه آزاد گچساران نبود و احتمالا فضای گچساران متاثر از سخنرانی شجاع پوریان در دانشگاه پیام نور بود.

دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور امسال برای «روز دانشجو» سنگ تمام نهاد. برگزاری مراسم در تمام واحدهای این دانشگاه کمی توانست کاستی های این روز از سوی سایر  دانشگاهها را جبران کند.

2

– شهردار، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان به همراه رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت در نشستی داغ به سوالات و دغدغه های دانشجویان پاسخ دادند. سوالات چالشی از مسئولان و واکنش های آنان همچنین نام بردن از سید محمد خاتمی در این جلسه لحظات پرحاشیه ای را خلق کرد.

– گچسارانی ها در دانشگاه پیام نور میزبان شجاع پوریان اصلاح طلب بودند تا یکی از داغترین مراسمات روز دانشجو در این شهر برگزار شود. سخنرانی عضو شورای شهر تهران و نماینده اسبق بهبان  متاثر از نام و جایگاه شجاع پوریان با حاشیه های بیشتری نسبت به سایر مراسمات برگزار شد. پوریان  حرف های زیادی از جنس اصلاح طلبی زد که البته با واکنش هایی نیز همراه بود. مراسم تا پایان بخوبی ادامه یافت و متن بر حاشیه غلبه کرد اما در پایان سخنرانی شجاع پوریان با واکنش اصولگرایان سنتی همراه بود.

1

– مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار شهرستان دنا، امام جمعه شهر سی‌سخت و جمعی از مسئولان شهرستانی در دانشگاه پیام‌ نور سی‌سخت برای مراسم روز دانشجو حضور یافتند.

– در یاسوج نیز رئیس دانشگاه پیام نور به جمع دانشجویان رفت.

–  در سرایر مراکز دانشگاهی پیام نور در استان از جمله چرام، لیکک و بهمئی مراسمات مشابه ای برگزار شد.

دانشگاه علوم پزشکی

در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که معمولا میزبان جلسات داغی بود، خبر خاصی از روز دانشجو نبود و برنامه های معمول برگزار شد. دانشگاه علوم پزشکی امسال در از دانشجویان برای گرامیداشت این روز نمره ممتازي نگرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=131451
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امیر/ دانشجو گفت:

    دانشجویان  علوم پزشکی کلا رفتار معقولانه ای دارند  مگرباید حتما حتما درگیری و پرتاب بطری آبمعدنی و رفتارهای سخیفانه اتفاق بیفتد  تا نمره قبولی بدهی . بویر نیوز عجب نظراتی داری 

    • کمال گفت:

      روز دانشجو درهمه دانشگاههای معتبر استان بخوبی برگزار شد البته بیشتر برمباحث تشکلهای دانشجویی تاکید شد میتوان دراین روز دانشجویان نمونه هم معرفی شوند و قدردانی  درحوزههای مختلف دانشجویی علمی. سیاسی فرهنگی انجام شود 

  2. دانشجوی نمونه گفت:

    همچین تحلیلی از رسانه ای مثل بویر نیوز بعید بود  برنامه اجراشده در علوم پزشکی بسیار خوب و متنوع بود لزوما بی نظمی و سروصدا و بی نظمی نشانه پرشور بودن جلسات نیست. 

  3. دانشجوی بهداشت عمومی گفت:

    در دانشگاه علوم پزشکی در روز 16 آذر توسط تشکل های دانشجویی و با حمایت مسولین دانشگاه مراسم بسیار خوبی برگزار شد و هیچ گونه تنشی هم پیش نیامد. یکی از اساتید از سوی تشکل ها سخنرانی کرد و جوایز دانشجویان ممتاز در حوزه های مختلف اهدا شد. در ضمن برخی تشکل ها هم که قبل از 16 آذر مراسم داشتند و حاج آقا منتجب نیا صحبت کرد.

  4. یاسوجی گفت:

    بابا یکی بیاد بین منطقیان و هدایت خواه مناظره بذاره ما دانشجوها لذت ببریم

  5. یاسوجی گفت:

    بابا یکی بیاد بین منطقیان و هدایت خواه مناظره بذارن تا لذت ببریم

    • ناشناس گفت:

      بدبختی سیاست در استان ما همین مدعیان کم سوادند . ای وای بر دانشگاهیان اگر اینها بخواهند براشون روشنگری کنن.

  6. انجمن اسلامی مستقل گفت:

    عجیب است که چرا بویر نیوز که سطح خبرهاش بالاست در جریان برنامه تشکل های دانشجویان علوم پزشکی در روز 16 آذر نبوده وگرنه باید بالاترین نمره قبولی را به علوم پزشکی می داد. پیشنهاد می کنم که این خبر را اصلاح کنن لااقل از مسولین و یا خود دانشجویان و یا روابط عمومی بپرسن و خبرشونو درست کنن . چون همه تشکل ها  از گرایش های مختلف و دانشگاههای مختلف الان اعتقاد دارن که علوم پزشکی بهترین است.

  7. دانشجو گفت:

    البته دانشگاه یاسوج برای روز دانشجو نبود تحصن بلکه برای رفتار زشت و زننده تعدادی از کارمندان و فک کنم …………..

  8. ناشناس گفت:

    دانشجو هم دانشجوهای قدیم

  9. كشواد گفت:

    دانشجوي سياسي و بي سواد بدرد نمي خورد

دیدگاه شما