چهارشنبه 8 مرداد 1393 - 1:10

ورود به آبشار یاسوج ممنوع شد

عملا آبشار یاسوج بر روی مسافرین بسته شده است.

گروه اجتماعی – با پایان ماه مبارک رمضان و آغاز مسافرتهای تابستانی، در اولین روز تعیطلات عید فطر ،هزاران گردشگر داخلی با انواع وسایل نقلیه راهی شهر خوش آب وهوای یاسوج مرکز استان کهگیلویه شده اند.

به گزارش بویرنیوز، گستردگی مسافرت به یاسوج به حدی است که تا لحظه مخابره این خبر منطقه گردشگری آبشار یاسوج به دلیل ازدحام بیش از حد مسافرین  توسط یگانی از نیروی انتظامی کنترل و ورود به آبشار به سختی صورت می گیرد.در ساعاتی از روز سه شنبه عملا آبشار یاسوج بر روی مسافرین بسته شده بود وتنها امکان خروج از آن میسر بوده است.

گردشگران وارده به شهر یاسوج بیشتر از شهرهای اصفهان ، شیراز،بوشهر،اهواز  ویزد بوده و مناطق مختلف این شهر آکنده از جمعیت مسافرین می باشد.

بیشترین تراکم مسافرین در مناطق ساحل رودخانه بشار، راهنمایی ،آبشار و سایر بلوارهای شهر می باشد. به نظر میرسد در اولین روز از تعطیلات بعد از ماه مبارک رمضان بیش از هفتاد هزار نفر وارد یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد شده اند.

پارک های ساحلی، مهروزی، آبشار یاسوج ،میدان معلم شهر یاسوج با ازدحام چشمگیر گردشگران تعطیلات عید سعید فطر روبرو شده است.

سرازیرشدن جمعیت مسافرانی که پس از یک ماه انتظار و روزه داری برای رسیدن به تفرجگاههای مفرح شهرستانهای بویراحمد و دنا به مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفرکرده اند،ترافیک محورهای بابامیدان – یاسوج را عصر سه شنبه به همراه داشت.

هم اکنون مراکز عرضه مواد غذایی، نانوایی ها و میادین مرکز شهر یاسوج مملو از مسافرانی که از گوشه و کنار کشور بویژه شهرهای گرمسیری استانهای جنوبی است که به این خطه خوش آب و هوا سفر کرده اند.

آبشار یاسوج، آبشارتنگ تامرادی، آبشار تنگ کبوتری ،مواهب زیبای تنگ مهریان ،تفرجگاه گنجه ای شهرستان بویراحمد اینک میزبان هزاران مسافر عاشق سیر و سفر در طبیعت است.

شهرستان توریستی دنا به مرکزیت شهر سی سخت با تفرجگاههای طبیعی و آب وهوای مطلوب از جمله چشمه میشی و تفرجگاه مفرح کوه گل با ازدحام جمعیت گردشگران پرشمار رهیده از گرمای جنوب مواجه شده است.

براساس گزارش روابط عمومی ارژانس کهگیلویه وبویراحمد برغم ترافیک بالای محور ارتباطی این استان اما حادثه خاصی گزارش نشده است.

کهگیلویه وبویراحمد دارای 283گردشگاه طبیعی و بیش از دو هزار آثار تاریخی است.

واقع شدن این استان در مرز استانهای فارس ،اصفهان،بوشهر، خوزستان و چهارمحال وبختیاری و داشتن شرایط آب وهوایی و گردشگاهی در فصل گرما بر رونق مسافران تابستانی آن افزوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=114378
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    از سقاوه مارگون حواشی رودخانه بشاراز یاسوج تا پاتاوه  و ابشار دلی بهرام بیگی و منج در زیلایی هم باید می نوشتید انجا هم بسیار شلوغ بوده ترافیک یاسوج به اصفهان و تهران هم زیاد و شدید بوده.

  2. لر نشان گفت:

    جلل خالق نیم ساعت از کارخونه قند تا میدان امام حسین طول کشید تا رسیدم شهر.جای سوزن انداختن نیست

  3. دناوند گفت:

    روز سه شنبه هر کش قصد گذر از پل رودخانه بشار به خصوص  مدخل ورودی شهر را داشت باید چیزی حدود دو ساعت در ترافیک ممیموند این نکته رو به مسیولان همیشه در خواب استان گوشزد میکرد که پل سوم بشار را دریابید…
    منشاهد بودم که به دلیل ازدحام مسافران جا و امکانات بهداشتی برای مواقع اینچنینی ضروری مینمود مسیولان ضرورت دارهفکری به حال ساخت پارک و اممکانات بهداشتی در حاشیه ی رودخانه بشار کنند

    • علی گفت:

      این از بی تدبیری مسئولان استانی در کلیه دولتها است که بدون زیر ساخت فقط تبلیغ در مورد استان میکنند و عرصه را برای مردم شهر و مسافران تنگتر وتنگتر میکنند وهجوم مسافران هیچ سودی برای استان ندارد شاید چند سوپر مارکت تعدادی آب معدنی بفروشند

  4. رمضانی گفت:

    باتشکرازبویرنیوز.اما آبشاربشارنداریم آبشاریاسوج درسته که شماچندباربه اشتباه نوشته ایدآبشاربشار

  5. lمانی گفت:

    مسئولین استان به خصوص استاندارو شهردار محترم کمی بیشتر به فکر توسعه پارکها و فضای سبز و امکانات بهداشتی رفاهی انها باشند. پارک حاشیه بشار در صورت مرمت و تعمیر به تدریج نابود میشود.

  6. علی گفت:

    سالهاست انتظار داریم چند ساعتی را در آبشار شهرمان بگذرانیم اما متاسفانه به علت تبلیغات زیاد وازدحام مسافران موفق به این کار نمیشویم هیچ جای تفریحی برای مردم یاسوج وسیسخت وجود ندارد همه در اختیار دیگران است مسئولین فکری کنند ما هم آدم هستیم

  7. دلسوز گفت:

    برای اداره گردشگراستان خیلی خیلی متعصف هستیم.و همچنین شهرداری

  8. ١٢٣ گفت:

    اگه پارك جنگلي مال يه استان ديگه بود الان گلستانش كرده بودن اقاي شهردار و اقايان مسئول اگه اين پارك جنگلي يه امكانات ابتدايي خيلي كمي داشت حالا شهر ياسوج پاسخ گويي بيشتر از ها رو هم داشت نه اينكه كل مسافرا تو ابشار و حاشيه پارك ساحلي با اون تراكم جمع بشن كه ابشار بسته بشه و ورودي شهر هم با اون ترافيك بسته بشه 

  9. علی گفت:

    مسئولین ذیربط فقط فکر تبلیغات هستند توجهی به زیرساخت ها ندارندهجوم بیش از حد مسافر و گردشگر باعث بوجود امدن مشکلات برای مسافرین و همشهریان میشود

  10. ناشناس گفت:

    ابروي استا ن رفت يخ هم نبود بخو رند

  11. یاسوج گفت:

    حاشیه جاده آبشار مملو از جمعیت ولی هیچ جای تمیز و سکو بندی شده ای نداشت ، خدایی این جاده باید این جوری باشه ؟؟ زشته ب خدا …

  12. درداشنا گفت:

    سلام اولا یا جایی نرفتین و یا حقیقت را نمی گویید امکانات شهر یاسوج بسیار خوب هست هم چیز وجود دارد ولی متاسفانه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که می دانست این چند روز تعطیلی قطعا یاسوج شلوغ می شود چرا ستادی برای استقبال و راهنمایی مسافران تشکیل نداد اینها که خودشان از همه خورده می گیرن چرا خود در عمل اینقدر ضعیف هستند. پارک جنگلی ابشار جای 20 هزار مسافر را دارد فقط باید راهنمایی می شدن به اون سمت. شهر یاسوج و حتی هیچ جای استان ک و ب چنین حجم مسافری را تا به حال به خود ندیده بود ، بنابراین کمبود و ازدحام دور از انتظار نیست همچنان که در شهر های شمالی هم گه سال ها گردشگر پذیر بوده اند با این وضعیت در این هنگام مواجه شدند.

  13. بیدل گفت:

    باید مثل نوروز کتابچه های راهنما در اختیار مسافران قرار می گرفت انشا الله که مسئولین بویژه مسئولین گردشگری از این به بعد به فکر اینکار باشند.

  14. علی گفت:

    نبود جاده های مناسب مکان های اقامت با وجود این همه سرمایه مادی ومعنوی نشان از بی عدالتی در حق استان ما هستش علتش مسولان استانی چرا مثل بقیه استانهای دیگر نیستیت یه سر به بقیه استان های بدون نفت گاز معادن بزنید   

  15. منتقد گفت:

    چرا مسولان یه فکری بحال چشمه نباتی که در مرکز شهر واقع شده ومیتونه محل مناسبی برای گردشگران باشه نمیکنه

  16. جواد گفت:

    مبارک اعضای شورای شهر که چشمه نباتی رامثل گوشت قربونی تکه تکه کردند

دیدگاه شما