شنبه 10 خرداد 1393 - 22:18

آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور گفت: ثبت نام دوره جدید کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه روز سه شنبه 13 خرداد آغاز می شود.
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد علی کریمی در حاشیه برگزاری جلسات مصاحبه حضوری پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دکتری در رشته شیمی دانشگاه پیام نورمرکز شیراز ادامه داد: ثبت نام اینترنتی متقاضیان تا روز چهارشنبه 21 خرداد ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور گفت: همه مراحل ثبت نام فراگیر به شکل اینترنتی و تنها در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد.

وی بیان کرد: آزمون این دوره روز جمعه 14 شهریورماه برگزارخواهد شد و نتایج پذیرفته شدگان حداکثر تا 20 مهرماه اعلام خواهد شد.

کریمی افزود: طبق تفاهم نامه صورت گرفته با سازمان سنجش از این پس آزمون فراگیر یک بار در طول سال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین پذیرفته شدگان آزمون فراگیر در شهریورماه از نیمسال اول سال تحصیلی 94-1393 مشغول به تحصیل خواهند شد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور با اعلام حذف پذیرش دانشجو از طریق فراگیر به شیوه آموزش محور گفت: با توجه به رویکرد دانشگاه پیرامون توسعه آموزش های مجازی و الکترونیکی از این پس پذیرش دانشجو از طریق فراگیر فقط به شیوه سنتی (پژوهش محور) و شیوه آموزش مجازی صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پذیرش دانشجو از طریق آموزش مجازی در دوره های فراگیر در ثبت نام جدید فقط در مراکز استان تهران انجام می شود، افزود: علاقمندان از سراسر کشور نیز می توانند در رشته های مجازی آزمون فراگیر مراکز استان تهران ثبت نام کنند.

کریمی ادامه داد: برای دانشجویانی که در دانشگاه خارج ازشهر محل سکونت خود، پذیرش می شوند نیز تسهیلاتی درنظرگرفته شده است که از جمله آن می توان به امکان انتخاب محل آزمون پایان نیمسال در13 مرکز مجری آموزش مجازی وهمچنین استفاده از کلاس های الکترونیکی اشاره کرد.

وی گفت: پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد به شیوه پ‍ژوهش محور نیز می توانند شهر محل سکونت خود را طبق تقویم آموزشی دانشگاه را به عنوان محل آزمون پایانی انتخاب کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه در دوره جدید فراگیر صرفا پذیرش برای نیمسال مهرماه صورت خواهد گرفت یادآور شد: ظرفیت پذیرش هر رشته محل در آزمون امسال 15 نفر است.

وی توسعه آموزش الکترونیک را جزو اولویت های دانشگاه پیام نور عنوان کرد و بیان کرد: در این راستا اشکالات سامانه آموزش مجازی در حال برطرف شدن است و زیرساخت های لازم بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

کریمی همچنین از حذف 726 رشته محل در مقطع کارشناسی این دانشگاه در آزمون سراسری خبر داد و افزود: رشته های حذف شده مربوط به مراکز و واحدهای فاقد امکانات کافی است که عضو هیات علمی نیز در آن رشته نیز نداشته اند.

وی درعین حال بیان کرد: با توجه به اجرای طرح آمایش در خصوص رشته ها احتمال کاهش مجدد تعداد بیشتری از رشته محل ها و یا راه اندازی دوباره بعضی از رشته های حذف شده در سال آینده نیز وجود خواهد داشت.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور درخصوص اصلاح هرم نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه پیام نور گفت: این موضوع در دستور کار دانشگاه قرار دارد که امیدواریم نسبت فعلی استاد به دانشجو که یک به 250 است در سال 1394 به یک به 220 و درافق 1404 یک به 200 ارتقا یابد.

کریمی که در حاشیه بازدید از جلسات مصاحبه دکتری پیام نور در دانشگاه پیام نور شیراز سخن می گفت، ادامه داد: در مجموع 300نفر به عنوان دانشجوی دکتری در مراکز مجری این مقطع در دانشگاه پیام نور کشور پذیرش خواهند شد که از اول مهرماه تحصیل آنها آغاز می شود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور همچنین در حاشیه بازدید از بخش های مختلف دانشگاه پیام نور شیراز، دانشگاه پیام نوراستان فارس را یکی از دانشگاه های موفق در سطح کشور دانست و یادآور شد: استان فارس در زمینه توسعه کمی و کیفی موفقیت های بی شماری داشته است.

وی افزود: با فراهم شدن زیرساخت های لازم در دانشگاه پیام نور شیراز از جمله تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی درکنار اعضای هیات علمی موفق موجب شده این دانشگاه یکی از مراکز موفق و پویای دانشگاه پیام نور کشور محسوب شود و دانشگاه پیام نور نیز توجه وی‍ژه ای به این استان خواهد داشت.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=106761
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما