پنجشنبه 28 فروردین 1393 - 9:20

فاجعه زیست محیطی در قلب دنا (+تصاویر)

تپه تل سیاه سی سخت در 5 کیلومتری این شهر یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین پوششهای جنگلی در شهر توریستی سی سخت این روزها حال خوشی ندارد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از سفیر دنا تپه تل سیاه سی سخت یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین پوششهای جنگلی در شهر توریستی سی سخت به شمار میرفت که به خاطر پوشش متراکم جنگلی نام روستای نزدیک به این تپه تل سیاه (تل سه) قرار گرفت.

تخریب بخش عمده ای از درختان موجود در این منطقه زیبا در سالیان گذشته و برخورد ضعیف با آنها حاشیه امن و اطمینان خاطری برای متعرضین جدید پیش آورده است که آینده این منطقه بکر را به مخاطره انداخته است.

همانطور که در تصاویر زیر مشهود است افراد متعرض اقدام به کاشت درختان میوه بین درختان تنومند بلوط کرده اند که همانگونه که مسئولین مربوطه می دانند انجام چنین کاری برابر است با قطع کامل درختان بلوط طی چند سال آینده .

یقیناً عدم ممانعت مسئولان شهرستانی و استانی برای جلوگیری از تخریب این تپه زیبا موجب بروز فاجعه زیست محیطی و تبدیل جنگل به محلی برای ساخت ساختمان های اقامتی تفریحی خواهد شد.

وجود تنه بریده شده درختان بلوط چند ده ساله در این تپه گردشگری و کاشت درختان میوه موجب از بین رفتن چهره زیبای این منطقه شده است که با توجه به توریستی بودن این منطقه می طلبد مسئولان متولی حفاظت از محیط زیست استانی و شهرستانی توجه ویژه ای به این منطقه زیبا داشته و با متخلفین برخورد قانونی داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=100490
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسن گفت:

    فرماندار خواب، رئیس اداره منابع طبعیی خواب،شورا خواب، همه در خواب فقط زالی وعوض اله بیدار

    • هرمز ---دلسوز... گفت:

      مال بوت خونیسه زندگی خرج داره امکانات و مخارج وکار برایشان جورکنید تا دس وی کار نزنن….؟؟؟؟؟

    • ناشناس گفت:

      اگه کسی درخواست رسمی به منابع طبیعی بده تا در هزارمتر از اراضی اطراف سی سخت که پوشش جنگلی ندارن یه طرح اشتغال زا اجرا کنه با مقاومت کارمندان پشت میز نشین مواجه میشه اما بیخ گوششون این تپه زیبا رو نابود کردن

    • ناشناس گفت:

      دمت گرم بویرنیوز قضات بزنه من سر صداسیمای بیسواد خاله خرزویی

  2. هم ولایتی گفت:

    روزنامه نویس محترم بویر نیوز این مسئله درست است که باید تیتر دهن پر کن زد اما نه دروغ گفت اولا این فاجعه بزرگ نیست و نوعی اصلاح جنگل میباشد از درختان بدون میوه به درختان پر سود و ثمر ثانیا فاجعه بزرگ در منطقه پشت سپاه فتح شهر یاسوج و 7 کیلومتری یاسوج میباشد که قطع درختان تنومند جهت فروش هیزم و زغال انجام میگیرد

    • ناشناس گفت:

      خودتو معرفی کن به سازمانهای بین المللی تا از تفکراتت استفاده کنن.به خدا خیلی حیفی با این همه استعداد

      • مسعود از لیکک گفت:

        توهم کر خوبی هستی مواظب خودت باش استان سی پیشرفت وت نیاز مبرم داره

        • ناشناس گفت:

          دوست هم ولایتی لیککی بریدن درختان برای تولید زغال نیز نوعی از فرآوری چوب جنگل برای کارافرینیه !!زیاد نگرانش نباش

  3. مارال گفت:

    هموجور که شکاربان جلو شکار غیرمجازو گرفت حکم اعدام واسش اومد دیگه کسی جرات رسیدگی نداره!!!!!!!!!!!

  4. سيد گفت:

    براي جلوگيري از اين فاجعه نيازمند يك همت جهادي هستيم . من خودم از نزديك ديدم كه چه خيره اونجا. هكتار هكتار منابع طبيعي و درختان تنومند بلوط قطع ميشوند بخاطر منافع شخصي و والله قسم تمام ماموران محيط زيست هم حضور دارند ولي با گرفتن رشوه هاي متعدد كاملا سكوت ميكنند تا اين جنگلهاي منحصر به فرد نابود شوند .متاسفانه در شهر سيسخت تمام نهادهاي ذيربط با اين موضوع با گرفتن رشوه و شيريني هاي با ارزش فقط در گناه افراد زمين خوار شريك ميشوند .از منابع طبيعي كه در راس است گرفته تا دادگستري و بقيه مراجع صالح . اگر مسوولي از مسوولان استان اين حرفها را بخواند ولي كاري در راستاي حفظ محيط زيست تل سياه و برخورد با كارمندان منابع طبيعي انجام ندهد بخدا قسم فرداي قيامت بايد پاسخگو باشد و مشغول ذمه است . حتي نام تمام اين افراد را هم ميتوانم در اختيار مسوولان استاني قرار دهم.

  5. يزدگرد گفت:

    پس كو اين سازمان عريض و طويل منابع طبيعي ، …………

  6. پاتاوه گفت:

    همت عالی وتلاش وخرد جمعی ومدیریت صحیح ضروری است.

  7. من گفت:

    از صدقه سر مسئولین محترم

  8. دنا گفت:

    آقايان منابع طبيعي لطفا از خواب بيدار بشويد

  9. بیر احمد بزرگ////----- گفت:

    برای مسئولین منابع طبیعی /محیط زیست بسار متاسفیم …. /قطع درختان در منطقه دره گلی در مسر جاده یاسوج -نقارخانه /منطقه کالوس /کووا /به شدت هر چه تمام تر توسط عده ای نادان واز خدا بی خبر صورت می گیردو مسئولین مادر سیاسی بازی و بی مبالاتی غرق شده اند تا تهدیدی مرگبار منطقه بکر بویراحمد و دنا را در کام خود فرو ببرد بسیار متاسفیم

  10. بویر بان گفت:

    برای صدا و سیمای استان متاسفیم که از مناطق تخریبی گزارش نمی گیرد و هر خبرنگاری با قوم و فامیل خودش مصاحبه می کند //از مدیر کل محترم صدا وسیما می خواهیم به این خاله و خورزویی در صدا وسیما پایان دهد

دیدگاه شما