چاپ این برگه

فاجعه زیست محیطی در قلب دنا (+تصاویر)

تپه تل سیاه سی سخت در 5 کیلومتری این شهر یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین پوششهای جنگلی در شهر توریستی سی سخت این روزها حال خوشی ندارد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از سفیر دنا تپه تل سیاه سی سخت یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین پوششهای جنگلی در شهر توریستی سی سخت به شمار میرفت که به خاطر پوشش متراکم جنگلی نام روستای نزدیک به این تپه تل سیاه (تل سه) قرار گرفت.

تخریب بخش عمده ای از درختان موجود در این منطقه زیبا در سالیان گذشته و برخورد ضعیف با آنها حاشیه امن و اطمینان خاطری برای متعرضین جدید پیش آورده است که آینده این منطقه بکر را به مخاطره انداخته است.

همانطور که در تصاویر زیر مشهود است افراد متعرض اقدام به کاشت درختان میوه بین درختان تنومند بلوط کرده اند که همانگونه که مسئولین مربوطه می دانند انجام چنین کاری برابر است با قطع کامل درختان بلوط طی چند سال آینده .

یقیناً عدم ممانعت مسئولان شهرستانی و استانی برای جلوگیری از تخریب این تپه زیبا موجب بروز فاجعه زیست محیطی و تبدیل جنگل به محلی برای ساخت ساختمان های اقامتی تفریحی خواهد شد.

وجود تنه بریده شده درختان بلوط چند ده ساله در این تپه گردشگری و کاشت درختان میوه موجب از بین رفتن چهره زیبای این منطقه شده است که با توجه به توریستی بودن این منطقه می طلبد مسئولان متولی حفاظت از محیط زیست استانی و شهرستانی توجه ویژه ای به این منطقه زیبا داشته و با متخلفین برخورد قانونی داشته باشند.