جمعه 30 تیر 1396 - 0:12

حادثه دردناک در رودخانه دز، آمار متفاوت از تعداد کشته شدگان+ اسامی حادثه دیدگان

امروز پنجشنبه 29 تیر تعدادی از  گردشگران اهوازی در قالب یک تور کوهنوردی به منطقه کول خرسان دزفول اعزام شده بودند، در منطقه چال کندی دچار غرق شدگی شدند.

به گزارش بویرنیوز، این در حالیست که اخبار ضد و نقیضی از تعداد اعضای تور و همچنین تعداد افراد غرق شده در رسانه‌های داخلی منتشر شده است.

خبرگزاری‌ ایرنا از غرق شدن یک گروه 14 نفره کوهنورد خبر داد و نوشت: فوریت های پزشکی دزفول تاکنون مرگ 2 نفر از این افراد را که اجساد آنها پیدا شده تائید کرده است.
همچنین به گزارش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول تعداد 5 نفر از این افراد با تلاش مردم محلی از رودخانه نجات یافته اند اما از سرنوشت هفت نفر دیگر خبری نیست.

خبرگزاری مهر با انتشار خبر غرق شدن 20 گردشگر نوشت:  20 گردشگر  اهوازی که در قالب یک تور کوهنوردی به منطقه کول خرسان دزفول اعزام شده بودند، در منطقه چال کندی دچار غرق شدگی شدند.

طبق اظهارات مسئولان فقط پنج نفر از این گروه به فن شنا آشنایی داشته که همین تعداد نجات یافته اند. از سرنوشت بقیه افراد خبری در دست نیست.

گروه کوهنورد گردشگر اهوازی در منطقه چال کندی دزفول دچار حادثه غرق شدگی شدند و از سرنوشت شش نفر آنها خبری در دست نیست.

خبرگزاری فارس با محتمل دانستن غرق شدن 9 نفر در دزفول به نقل از  مدیر عامل آتش نشانی دزفول نوشت: تعداد ۱۴ نفر پسر و دختر بصورت تور کوهنوردی وارد دزفول شدند و در منطقه چال کندی اقدام به شنا کرده‌اند که فقط ۵ نفر از آنها از آب بیرون آمده‌اند و از سرنوشت بقیه  خبری در دست نیست. تاکنون دو جنازه دختر و پسر ۳۰ ساله از آب بیرون کشیده شده است.

خبرگزاری میزان با نقل خبری از سرپرست اورژانس کشور نوشت:  تور۱۹نفره طبیعت مهربان اهواز عازم دزفول شده بود در ساعت ۱۸:۱۰دقیقه گزارش غرق شدگی به اورژانس اطلاع داده شد و بلافاصله ۷دستگاه امبولانس به محل حادثه اعزام گردید.
وی در ادامه گفت: 10 نفر از حادثه دیدگان پس از اقدامات اولیه اورژانسی توسط فوریت های پزشکی به بیمارستان گنجویان دزفول اعزام شدند که متاسفانه ۲ نفر از غرق شدگان (یک آقای ۳۳ساله،وخانم ۲۵ساله) فوت کردند. همچنان جستجو برای پیدا کردن ۶نفر از گردشگران ادامه دارد.

طبق اظهارات مسئولان فقط پنج نفر از این گروه به فن شنا آشنایی داشته که همین تعداد نجات یافته اند. از سرنوشت بقیه افراد خبری در دست نیست.

طبق اعلام مسئولان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، این گردشگران مشغول به کوه نوردی بوده که دچار حادثه شده‌اند.

تیم‌های امداد و عملیات برای تأمین نیاز شهروندان در منطقه مستقر هستند و تلاش برای نجات افراد حادثه دیده، ادامه دارد.

دره کول خرسان، دره ارواح یا  اشکفت  زرده  دزفول دره‌ای  شگفت در 25 کیلومتری شهرستان دزفول و در جاده این شهر به سمت شهیون  نرسیده به بیشه بزان، قرار دارد.

عمق این دره، بیش از 200 متر می‌باشد و دیواره‌های آن پوشیده از  گیاهان سیاووشان و آبشارها و آبچکان های بسیار  است.

علت معروف شدن این مکان به دره‌ی ارواح، انبوه نیزارها و درختان انگور و انجیر وحشی در دره و پوشیده بودن مسیر ورودی کول خرسان از درختان کنار (سدر) و نخل است و هرچه جلوتر بروید، دیوارها بلندتر می‌شوند و آسمان کمتر پیداست و این ممکن است حالتی ترسناک به دره بدهد.

اسامی مفقودين، نجات يافتگان و فوت‌های حادثه دزفول:

?اسامی نجات یافتگان
۱-محمدعلی عظیمی‌فر
۲-طیبه گل گلی
۳-یاسین امیری
۴-روزبه دهقانی
۵-شراره پهلوانی
۶-عیسی امیری
۷-پریسا خورشیدی
۸-حمیدرضا خورشیدی
۹-غزال خدادادی
۱۰-پویا خدادادی
۱۱-افشین کاویانی
۱۲-محمد مهدی پارسایی

?اسامی فوت‌شدگان
۱-سارا عظیمی‌فر
۲-مانی کلانتر

?اسامی مفقودین تا این لحظه
۱-مریم زنگنه
۲-محمدرضا پیر محمدی
۳-محمود مهربان‌فر
۴-حسن یا محمود غلام‌نژاد

?گفتنی است احتمال اشتباه در اسامی مذکور وجود دارد

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=242285
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما