سه شنبه 13 اسفند 1392 - 8:55

فرمول «بویرنیوز» برای حل سریع مشکل اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اقتصادی – بدون شک امروز مهم ترین دغدغه و مشکل مردم کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد بحث بیکاری قشر جوان و تحصیلکرده می باشد.
به گزارش بویرنیوز؛ استان مستعد کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن مواهب طبیعی فراوان و همچنین جمعیت کم؛ جای تعجب دارد که در حل مشکل اشتغال چند ده هزار نفری جوانان خود لنگ مانده است.
به گواه آمار بودجه استان به تبعیت از کشور در سال ۹۳ با کاهش حدود ۳۵ درصدی مواجه شده و اگر حتی خوشبینانه به سال آینده نگاه کنیم؛ وضعیت سال آینده بهتر از امسال نخواهد بود.
در این بین و از آنجا که سند توسعه اشتغال استان نیز تقلبی از آب درآمده است؛ با چه راهکاری می توان این مشکل عمده را حل نمود.
اگر بنا را بر توسعه صنعت گذاشت چندان در شرایط فعلی نمی توان به این موضوع خوشبین بود چرا که شرایط اقتصادی کشور و همچنین بی میلی سرمایه گذاران در شرایط تحریمی موجب خواهد شد تا فرصت ها به هدر رفته و عملا توفیقی حاصل نشود.
در شرایط کنونی باید به روش هایی سریع و زود بازده و البته با ریسک پایین دست زد تا بتوان با تامین امنیت سرمایه گذاری؛ اشتغال مولد و پایدار را رقم زد.
بنا به دلایل ذکر شده مواردی که می توان با تکیه بر آنها وضع اشتغال را در استان سر و سامان داد را دسته بندی و تشریح خواهیم کرد.
۱ – مشکل عمده و اولیه استان را می توان در فرهنگ کار جستجو کرد.  قبل از هر اقدامی می باید نسبت به حل این مشکل اقدام نمود و روش های زیر برای حل این معضل توصیه می شود.
الف – فرهنگ سازی از طریق رسانه ها با حضور افراد موفق در این حوزه
ب – ایجاد مهارت در میان بیکاران و فراهم کردن زمینه های آموزش های فنی و حرفه ای به جویندگان کار
ج – تامین قطعات اولیه برای کارجویان و آشنایی با اصول بازار
د – حمایت دولت از کسانی که قصد کار داشته از طریق خرید تضمینی؛ بیمه و همچنین فراهم کردن زمینه مناسب برای عرضه محصولات در بازار هدف
۲ – نهادهای دولتی باید به عنوان پشتوانه به گونه ای عمل کنند تا افراد با اطمینان علاقه میز ادارات دولتی را رها کرده و در پی کار و تلاش به سمت تولید ، کارآفرینی و خوداشتغالی حرکت کنند که برای تحقق این مهم موارد زیر قابل توجه است.
الف – تصویب بخشنامه های حمایتی از فعالان بازار و تولید
ب – تعریف زمینه های مساعد برای تولید و اشتغال
ج – فرآهم نمودن بستر مناسب برای کار و حذف بروکراسی اداری برای فعلان اشتغال
د – حمایت های اجتماعی و تامینی از جویندگان کار به گونه ای که از نظر جایگاه اجتماعی تفاوتی میان حقوق بگیران دولت و شاغلان بخش خصوصی نباشد.
این مطلب ادامه دارد…………..

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=93824
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. يزدگرد گفت:

    خوبست ، اما كو گوش شنوا و كسي دلسوز ؟؟؟؟؟

  2. حسن پور گفت:

    احسنت مطالب مفیدی بود. باید فرهنگ کار رونق پیدا کنه

  3. دهدشتی گفت:

    این کلی گویی ها به درد حل مشکل اشتغال نمی خورد.ازاینها در کتابها فراوانه باید دنبال راه اجرایی باشیم

  4. تلگرد گفت:

    تواستان کهگیلویه وبویراحم وازهمه جابیشتردرشهرچرام هرخونه ای 5یا6نفربیکارنشسته …خدایابه دادمردم چرام برس جوانان دارن نابودمیشن

  5. حسین گفت:

    آقای مدیر سایت بویر نیوز این پیشنهادات از اول انقلاب بار ها به اشکال مختلف مطرح شده است فایده ای ندارد.تنها راه سپردن کار به مدیران پاکدست و قدرتمند است که تسلیم سفارشات نمایندگان مجلس و اهل خانه و فامیل خود نباشند. چرا این مدیران را معرفی نمی کنید البته اگر سراغ دارید.

    • للل گفت:

      خود تو قول میدی از این چیزایی که گفتی مستثنا باشی ؟ یا علی

      • حسین گفت:

        من سال ها در این مورد تجربه دارم تا کنون توصیه زور مندان را قبول نکرده ام و از اموال دولتی استفاده نکرده ام اضافه کار هم نگرفته ام باور نمی کنی برادر؟

دیدگاه شما