شنبه 26 بهمن 1392 - 20:25

بیمه تکمیلی رایگان دانشجویان دانشگاه یاسوج

دانشجویان دانشگاه یاسوج بدون دریافت هیچ هزینه ای از دانشجو تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، حوادث گروهی، بیمه پایه خدمات درمانی شهری و مسئولیت مدنی قرار گرفته اند.

به همت مدیریت محترم دانشگاه یاسوج و با پیگیری نمایندگان بویراحمد و گچساران با تامین اعتبار از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با همکاری بیمه دی دانشجویان دانشگاه یاسوج تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، حوادث گروهی، بیمه خدمات درمانی و مسئولیت مدنی قرار گرفته اند.

1917e5fa6b3a82f30a740a16684fdc0b1 بیمه تکمیلی رایگان دانشجویان دانشگاه یاسوج

سعید محمدپور مجری طرح بیمه دانش شرکت بیمه دی کشور از چگونگی اجرای این طرح و مزایای آن گفت؛

دانشجویان دانشگاه یاسوج الان تحت پوشش چه بیمه هایی هستند و حق بیمه آنها چگونه دریافت می شود ؟

بیمه درمان تکمیلی، بیمه حوادث گروهی، بیمه پایه خدمات درمانی و بیمه مسولیت مدنی

بیمه حوادث گروهی دانشجویان : حق بیمه آن توسط دانشگاه پرداخت شده است و در ۲۴ ساعت شبانه روز بدون قید زمان و مکان تحت پوشش می باشند.

بیمه درمان تکمیلی : حق بیمه این رشته توسط صندوق رفاه وزارت علوم تحقیقات و فناوری پرداخت میشود و برایآقایان پنج ماه بعد از پایان خدمت و برای خانم ها نه ماه بعد از فارغ التحصیلی در اقساط بلند مدت قابل پرداخت می باشد و دارای پوششهای دندانپزشکی و عینک می باشد شایان ذکر است دانشجویان می توانند افراد تحت تکفل خود را طبق قانون بیمه تکمیلی نمایند حق بیمه درمان تکمیلی ۹۹۶۰۰ تومان در سال می باشد.

بیمه مسئولیت مدنی : این رشته حق بیمه ان توسط دانشگاه پرداخت میشود و سقف تعهدات ان دیه مرد مسلمان در سال جاری می باشد حق بیمه این رشته به ازای هر نفر با همه پوشش های اضافی برای هر نفر ۲۵۰۰ تومان می باشد که توسط دانشگاه پرداخت شده است.

بیمه پایه خدمات درمانی : دفترچه بیمه خدمات درمانی شهری می باشد بر اساس تفاهم نامه ای که هم اکنون بین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوی و بیمه سلامت ایران منعقد شده است و به همه دانشگاهها ابلاغ شده است دانشجویان ملزم به داشتن دفترچه بیمه شده اند و هر گونه اقدام مانند ثبت نام و انتخاب واحد وپزیرش در خوابگاههای دانشجویی بدون داشتن کد بیمه پایه امکان پزیر نیست.

بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران سرانه حق بیمه ماهیانه معادل ۱۴۳٫۰۰۰ ریال اعلام شده است برای دانشجویان ۵۰% ان توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری پرداخت می شود و ۳۵% تخفیف دانشجویی داده می شود و تنها ۱۵% توسط دانشجویان پرداخت می شود که به صورت ماهیانه ۲۱۴۵۰ ریال می باشد و در صورت عدم توان دانشجویان همین مبلغ به انها وام داده می شود در صورتی که در سالهای گذشته و حتی ترم گذشته ۵۰% این مبلغ توسط دانشجو و ۵۰%درصد توسط دانشگاه پرداخت میشد.

این بیمه از اهمیت بسیاری برخوردار است ودرسال اینده با توجه به پیشنهاد دکتر تاجگردون که با ارای قاطع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و هیئت دولت هم از ان استقبال کرد درصد سهم بیمه شده از هزینه ها بسیار کاهش می یابد.

سال گذشته بعضی از دانشجویان از بیمه تکمیلی ناراضی بودند علت ان را بیان فرمائید؟

بله سال گذشته بدلیل اینکه سال اول اجرای طرح بود حق بیمه دانشجویان یک ماه بعد اتمام قرارداد توسط صندوق رفاه واریز شد یعنی حق بیمه ای که قرار بود حداکثر تا پایان مهر ماه ۹۱ واریز شود یک سال بعد در مهر ماه ۹۲ واریز شد و عملا نتواستیم رضایت ۱۰۰% دانشجویان را فراهم نماییم و خیلی از دانشگاهها در سال گذشته این مشکل را داشتند مثلا حق بیمه دانشگاه فردوسی مشهد هنوز هم توسط صندوق رفاه واریز نشده است ولی همین یک سال تاخیر هم اگر نمایندگان محترم بویر احمد و گچساران پیگیری نمی کردند هنوز شاید واریز نشده بود.

آنها چطور پیگیر بودند ؟

آقای زارعی شخصا به صندوق رفاه مراجعه کردند و نامه هم نوشتند و آقای تاجگردون هم نامه نوشتند.

چه تمهیداتی برای امسال اندیشده شده است که آن مشکلات بوجود نیاید؟

خوشبختانه امسال مشکل پرداخت حق بیمه وجود ندارد چون حق بیمه توسط صندوق رفاه از قبل بعنوان پیش دریافتی به حساب شرکت واریز شده است و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت و هم اکنون با همکاری دانشگاه یاسوج باجه ارائه خدمات و پرداخت خسارت ما در دانشگاه در طول ایام هفته مستقر است و خسارت دانشجویان بدون نوبت پرداخت خواهد شد

آیا دانشگاهها سقفی در جزب اعتبارات حق بیمه ها از وزارت علوم دارند یا خیر ؟

وام بیمه تنها وامی است که برای دانشگاهها سقف و محدودیت ندارد و این فرصت برای دانشگاهای استان ما فراهم است که از این خدمات به نحوه احسن استفاده کنند و در جزب بودجه های ملی کوتاهی ننمایند و باید بوی سبقت را از همدیگر بربایند.

آیا غیر از دانشگاه یاسوج بقیه دانشگاهها استان مثل پیا م نور ازاد اسلامی جامع علمی و کاربردی و موسسات اموزش عالی غیر دولتی می توانند از این خدمات استفاده کنند؟

بله بقیه دانشگاهها می توانند از این خدمات به نحوه مطلوب استفاده کنند ولی هر دانشگاهی تابع دستورات ستاد مرکزی خود است طرح بیمه تکمیلی دانشجویان دانشگاه ازاد در زمان معاونت دانشجویی دکتر مسعودی اصل تصویب شد اینجانب چندین بار در زمان مسئولیتشان در دانشگاه آزاد خدمت ایشان رسیدم و ایشان با روی باز از این طرح استقبال کردند و از اجرای ان در استان خوشحال بودند طبق وعده ریس دانشگاه آزاد آقای دکتر میرزاده این طرح در این ترم بهمن برای دانشجویان دانشگاه ازاد اجرائی خواهد شد.

دانشگاه جامع علمی و کاربردی همه دانشجویان خود را بیمه حوادث کرده و بسیاری از مراکز آن تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند ولی ما در حال مزاکره با واحد استانی هستیم که کلیه مراکز این دانشگاه بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

آیا از ارایه خدمات بیمه دی با توجه به نارضایتی بعضی از بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته اطمینان دارید و می توانید به دانشجویان این قول را بدهید که در پرداخت خسارت مشکلی نخواهید داشت ؟

بله شما مستحضرید که بیمه دی از سازمانهای وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد و مدیر عامل شرکت چندی پیش با نظر معاون ریس جمهور و ریس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حسن اعتماد ایشان انتخاب شده است و در این مدت کوتاه توانسته است با کلیه بیمارستانهای بزرگ کشور صلح نامه امضا کند و مطالبات آنها را پرداخت نماید و مطمئن باشید مشکلات گذشته به هیچ عنوان دیگر وجود نخواهد داشت.

البته ما هم در گذشته در استان مشکلی در پرداخت خسارت نداشتیم وشما از این گفته من می توانید از ریس کانون بازنشستگان تامیین اجتماعی استان استعلام بگیرید ناگفته نمانند قرار داد تامین اجتماعی بیش از ششصد میلیارد تومان برای بیمه دی ضرردهی داشت که هر شرکت بیمه دیگری بود الان نامی از آن باقی نمانده بود.

چرا شما جامع هدف را دانشجویان و دانشگاهها انتخاب کردید با اینکه دانشجویان از محرومترین اقشار جامع هستند و عملا فعالیت بازرگانی در این حوزه عقلانی نیست ؟

محیط آموزشی از جمله دانشگاه از مهمترین مکان هایی است که جوانان بخش اعظمی از وقت خود را در آنجا سپری می کنند بنابراین سلامت افراد در این دوران تاثیر بسزایی در آینده کشور دارد .جامعه موفق جامعه ای است که جسم و روان مردم آن سالم باشد و سلامت جسم و روان مهمترین ابزار تکامل انسان است. با توجه به اینکه اکثر دانشجویان به دلیل دغدغه های تحصیلی شاغل نیستند و هزینه های درمانی ممکن است برای آنان سنگین باشد.

به همین دلیل طرح بیمه دانش می تواند بار سنگینی از مشکلات در رابطه با هزینه های درمانی را برداشته و با کاهش هزینه های درمانی و ایجاد امنیت خاطر از هزینه های پزشکی برای دانشجویان، سلامت جامعه را تضمین کند . با اجرای این طرح از طریق فرهنگ سازی صحیح از بیماری های پایه ای پیشگیری می شود در نتیجه از بروز مشکل در سلامت آینده فرد جلوگیری خواهد شد همه ما روزی دانشجو بودیم و با مشکلات دانشجویان آشنایی کامل داریم و این دانشجویان هر یک چند صباحی دیگر در بخشهایی از جامع مشغول میشوند و به قولی می توانند بهترین سرمایه برای یک شرکت بیمه باشند.

یعنی عنوان میکنید که این دانشجویان در اینده نگاه مثبتی به شرکت بیمه دی داشته باشند؟

در واقع اول صنعت نوپای بیمه بعد شرکت بیمه دی بالاخره این شرکت سهام آن متعلق به خانواده معزز شهداست و همه ما باید دین خود را به انها ادا کنیم.

چطور دانشجویان و دانشگاهها متوجه این امر میشوند که شما به فکر منفعت اقتصادی این امر نیستید؟

بسیار بسیار ساده است با این حق بیمه ناچیز برای بیمه تکمیلی و سایر رشته ها که هیج کدام توسط دانشجو در حال حاضر پرداخت نمی شود و بیمه درمان تکمیلی یکی از رشته های زیانده در صنعت بیمه است.

شما می توانید این تعهدات را از بقیه شرکتهای بیمه استعلام بگیرید و متوجه بشوید که این حق بیمه ای که ما از صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دریافت میکنیم که بعد از دو سال بعد از فارغ التحصیلی از دانشجو با اقساط بلند مدت دریافت می شود فقط حق بیمه دندانپزشکی و عینک در رشته بیمه تکمیلی است.

منبع:کبنانیوز

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=90952
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نسیم گفت:

    واقعا کار بزرگی است در حالت عادی دو میلیارد هزینه دارد

  2. hvna گفت:

    ای کاش من دانشجوی دانشگاه یاسوج بودم

  3. دانشگاه یاسوج گفت:

    سلام بویر نیوز

    اگر طرفدار دکتر رمضانی هستی این باید خبر اول سایتت باشه

  4. علوم سیاسی گفت:

    من طرفدار دکتر رمضانی نیستم ولی از این کار ایشون خیلی راضی هستم این را میگن کار واقعی خواهشمندم از حاشیه بپرهیزند

  5. علوی گفت:

    خدا خیرش دهد مشکل داشتم با این کار مشکلم حل میشود زندگی ام نجات پیدا کرد

  6. وردی گفت:

    گره گشایی از کار مردم بهترین عبادت است
    این کارها بیشتر از دکتر تاجگردون بر می اید

  7. مرادی گفت:

    اصلا بیمه تکمیلی یعنی چه اگر کسی اطلاعاتی دارد در اختیارمن قرار دهد دانشجوی علمی و کاربردی گچسارلان هستم

  8. بویراحمدی گفت:

    …. بیسواد نمی دونی بیمه تکمیلی چه هست اینه که یعنی هزینه ای که باید از جیبت با دفترچه پرداخت کنی بیمه دی بهت میده

  9. جواد گفت:

    اگه مسولی از دانشگاه ازاد یاسوج این خبر را خواند به ما کمک کند خدایا من چکار کنم

    من هر چه صندوق رفاه دانشگاه مراجعه میکنم میگویند خبر نداریم

  10. باشت باوی گفت:

    تبریک به دکتر تاجگردون

    حالا میگن تاجگردون فقط برای گچسارانی ها کا ر می کند

    این کار ثابت کرد که ایشون باوی و بویراحمد سرحد و گرمسیر نمی شناسد

  11. گنجه ای گفت:

    دانشگاه یاسوج اسمش یاسوج است اکثر دانشجویانش مال باشت و گچشاران و دهدشته

  12. رویا گفت:

    امید زندگی نباید به پول باشد

    باید به خدا باشد پول از بیمه گرفتی می خواهی چکارش کنی بیا اخرتمون را بسازیم

  13. روزگار اشنا گفت:

    تو بیا این دنیا را درست کنیم تا موقع اخرت هم درست میشه
    باید از کار خوب تمجید کرد

  14. بیمه ایران گفت:

    فرقی با بیمه طلایی فرهنگیان ندارد

  15. بیمه سلامت گفت:

    خدایا همه دست اندر کاران را خیر بده

  16. نبوی گفت:

    کار زیر بنایی خیلی خوبیه

    امیدوارم موفق باشند ربطی به سیاسیون نداره

  17. برفگیر گفت:

    تبریک میگویم به حاج زارع

  18. سامان محمدپور گفت:

    ای زندگی گریزانم از مرام این مردم پست.این طایفه زنده کش،مرده پرست.امیدوارم موفق باشی عمو جان.مرام و معرفت چیز خوبیه ولی ،،،

دیدگاه شما