چاپ این برگه

از طلا گشتن با زارع پور پشیمان گشته ایم، مرحمت فرموده ما را با علی محمد دانشی مس کنید

گروه فرهنگی – بیش از دو ماه از تغییر در مدیریت یکی از بزرگترین سازمان های استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی آموزش و پرورش می گذرد.

به گزارش بویرنیوز، آموزش و پرورش از قدیم هم همواره بسیار مورد توجه بوده است و با توجه به حجم بالای نیروی انسانی که در این سازمان و بودجه کلان آن یکی از سازمان های مهم در کشور و استان محسوب می شود.

ماجرای تغییر مدیرکل آموزش و پرورش خود یکی از حاشیه ساز ترین تغییر و تحولات در میان تغیرات مدیریتی است که تاکنون رخ داده است.

دا

 

در 8 سال گرشته این نهاد در دست اصولگرایان قرار داشت و با بازنشسته شدن علی محمد دانشی و آمدن طاهری عملا تغییر خاصی در ترکیب نیروها داده نشد اما با تغییر دولت و تغیر ناخدای کشتی انتظار آن می رفت تا آموزش و پرورش بتواند جان تازه ای بگیرد.

در مدتی که جناب زارع پور مدیریت این سازمان را به عهده گرفته هیچ تغییر و تحول خاصی رخ نداده و ایشان ظاهرا آنگونه که خود می گوید عجله ای برای این کار ندارد و اما در شق دوم قضیه و ارائه برنامه راهبرد و مدت دار نیز عملا تاکنون ایشان هیچ حرکتی یا برنامه ای از خود نشان نداه است.

نگارنده معتقد است که جناب زارع پور به دو دلیل تاکنون نتوانسته ذهن افکار عمومی را اقناع کند که آمدن ایشان در این مجوعه صرفا تغییر یک فرد نیست.

1 – آنگونه که پیداست ایشان شناختی از نیروهای این سازمان ندارد و برای تغییر در بدنه مدیریتی در تردید است که چگونه و از چه کسی استفاده کند و شاید یکی دیگر از مشکلات زارع پور حضور کسانی در این سازمان است که چه به لحاظ علمی و چه سوابق مدیریتی از ایشان توانمند تر هستند و همین موضوع کار را برای زارع پور سخت تر می کند.

2 – آمدن ایشان به آموزش و پرورش صرفا معلول عوامل سیاسی بوده و طبیعی است که ایشان در مقام ارائه طرح و برنامه برای حرکت ماشین جامانده آموزش استان برنامه خاصی نداشته و ندارد.

چرا که اگر برنامه ای بود قطعا می بایست ایشان بسرعت دستور و برنامه برای تحول در بخش های مختلف فرهنگی و آموزشی می داد و در این راستا تغییر مدیران هم موضوعیت پیدا می کرد.

آنچه تاکنون مردم و فرهنگیان و دانش آموزان دیده اند فقط تغییر نام مدیر از طاهری به زارع پور بوده که پیشنهاد ما این است اگر قرار است روند اینگونه باشد آمدن علی محمد دانشی به عنوان کسی که انتقاداتی نسبت به مدیریت ایشان وارد است منطقی تر می باشد چرا که اقلا سازمان را تکانی می دهند و زنده بودن این سازمان از بیرون مشهود تر خواهد بود