یکشنبه 15 دی 1392 - 15:01

تغییر مکان ترمینال یاسوج / مخالفت عجیب بیدارپور با محل جدید ترمینال و حمایت استاندار از شهردار یاسوج

گروه اجتماعی – پایانه مسافربری شهر یاسوج از مکان فعلی آن به محل کنونی نمایشگاههای بین الملی شهر یاسوج واقع در بلوار شهید قرنی جابجا می شود.

df

به گزارش بویرنیوز، در حالی که مدت ها قبل و در زمان صابری دانشجویان و مردم خواستار تغییر محل ترمینال مسافربری یاسوج بدلیل مسافت زیاد آن از مرکز شهر و مشکلات عدیده بودند، شهردار یاسوج تصمیم به تغییر محل این ترمینال گرفت.

این تصمیم ابتدا در شورای شهر یاسوج مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و امروز این طرح نیز در شورای ترافیک استاندار و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

نکته جالب در این جلسه مخالفت بیدارپور با این طرح بود، بیدارپور در توجیه مخالفت خود وجود مسجد در نزدیکی این پایانه را عامل ترافیکی دانست که این توجیه از نظر مسئولان استانداری غیر منطقی به نظر آمد و در پایان استاندار خواست تا افرادی که مخالف هستند دلایل مخالفت و مکان پیشنهادی را اعلام کنند که در کمال ناباوری یکی از کارشناسان مسکن و شهرسازی به نام سهیلی بنای مخالفت داشت که با واکنش مهندس نیک اقبال معاونت عمرانی استانداری روبرو شد.

در نهایت شورای ترافیک استان با انتقال پایانه مسافربری شهر یاسوج به محل فعلی نمایشگاههای بین المللی موافقت نمود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در این نشست مهمترین بحث امروز در شورای ترافیک را انتقال پایانه مسافربری یاسوج عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فاصله پایانه فعلی با سطح شهر زیاد بوده و امکان تردد و عبور مرور برای مسافران بسیار سخت است.

خادمی در ادامه با تاکید بر اینکه مکان کنونی پایانه‌های مسافربری مناسب نیست، گفت: تا زمانی که پایانه دائمی راه‌اندازی شود به صورت موقت و طی زمان مشخصی پایانه مسافربری به محل نمایشگاه‌های شهرداری انتقال داده می‌شود.

این مسئول انتقال پایانه مسافربری یاسوج را دهه فجر امسال عنوان کرد و گفت: شهرداری موظف است طی پروسه زمانی مشخص 2 ساله محل پایانه مسافربری دائمی را مشخص تا اقدامات لازم به منظور ساخت و ساز صورت گیرد.

نظرسنجی

شما بعد از دیدن مناظرات اخیر به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رأی می دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=84626
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. انجمن مسافر استان گفت:

    مدير بي لياقت حمل و نقل كجاست بابا يك طرف اين قضيه مدير حمل و نقل و پايانه هاست .تمام كامنتهايي كه در اين مدت بر عليه مصدقي ميزدند واقعا درست بوده .ليسانس مديريت كجا حمل و نقل تخصصي كجا.واي بر مردم استان و مسئولين استان .11 سال رفتن حمل و نقل به بيراهه.سلطان شبها.

    • الادا گفت:

      اتفاقا مصدقی مدیری توانمند و قوی میباشد چرا شما (انجمنمسافر)کمر به تخریب ایشان بستی اسم خوبی هم برای خودت انتخاب کردی چون کسی که در تبعید به سر میبره و هر هفته باید بره شهرکرد این اسم هم برات خوبه ولی اینو بدون اقای فوق لیسانس نمره ای این کلاه برا سر شما خیلی گشاده؟؟؟

      • انجمن مسافر گفت:

        من نميدانم شما در مورد چه كسي صحبت ميكني ،من همين نزديكي شما هستم ،و همين هفته هم با شما ارتباط داشتم.شما مديري ضعيف هستيد.

  2. شهروند گفت:

    قبلا محل فعلی جمعه بازار رو به بهانه احداث ترمینال از طریق منابع طبیعی تملک کردن ولی بجای ترمینال بنجل بازار رو راه انداختن که تبدیل به معضل بزرگی برای ساکنین شده.

  3. 1365 گفت:

    با سلام واحترام
    خدمت همه ی مسئولین محترم وبه امید پیروزی همه ی رزمندگان اسلام.از مسئولان محترم خواهشمندم اگر می خواهید کمکی به مردم ومسافران این شهرستان کنید .بهتره به جای اینکه هزینه ی زیاد ی و هنگفتی رو خرج نمایشگاه شهرداری کنین تا برای 2سال ترمینال موقت باشه مثل خرجی که برای ترمینال تل خسرو کردین بهتره بیاین همون ترمینال 13 آبان ،تا تکلیف جای دائمش مشخص بشه ومردم هم اذیت نشن ومسئو لان خرج اضافی نکنن(که نمی کنند…….) جای ترمینال جدید ودائم بهتره زیر دانشگاه زیر تل یعنی بین پل جدید وقدیم و حوزه پارک ساحلی شود.ویا اینکه ترمینال رو بلهزار بزنن برای مسافرت به شهرهای شمالی وهمین تلخسرو روبزارن برای مسافرت به شهرهای جنوبی.

    • محسن گفت:

      کاملا درسته.اینو بهش میگن نظر .با فحش و
      داد و بیداد کاری درست نمیشه باید عادلانه قضاوت کرد و منطقی راه حل داد.اجرت با حسین

  4. ;کارشناس گفت:

    واقعا جای تاسف دارد که استاندار این تصمیم را گرفته آیا ترافیک سنگین که بازارچه به اصطلاح جمعه بازار تولید کرده را نمی بینید نیک زاد خدا پدر ومادرت را وخودت را توفیق دهد که نمایشگاه را از سد به اینجا آوردی ولی با این تصمیم اشتباه فاحش میکنید به هم که پشیمان شدید فقط تجربه اشتباه هتون را باید شهروندان تاوانش را بدهند

  5. مهندس گفت:

    خدا سي بيدارپور
    . بيدار پور خو نيخو 3000 تومان كرايه تاكسي بده نا بورنش دم ترمينال

  6. مرضیه گفت:

    ترمینالو بهتره بذارن یه جای شهرکه ازهمه طرف شهردر دسترس باشه واینهمه بنزین نسوزه.ترافیک نداشته باشه.تاحداقل خیلی چیزامثل هوای پاک ووقت ازدستمون نره :/

  7. درودر گفت:

    اخ وبخت ای شهر بی سر و صحاب

  8. mohsen گفت:

    تصمیم خیلی خوبی بود . مرسی

  9. قلمراد گفت:

    بهترین جا برا ترمینال زیر داشگاه زیرتل بین دوتا پله.

  10. طوفان زده گفت:

    بخدا ضعيف ترين نيروهاي اصلاحات بهتر از دورنگ بازي هاي اصولگرايانند من تعجبم از اين است چرا اقاي استاندار دربرداشتن نيروهاي ضعيف كه دغدغه تمام ملت استان است در 8 سال گذشته كوتاهي مينمايند جاي تعجب نيست كه امثال بيدار پور و سهيلي با طرهاي پيشنهادي مخالفت كنند زيرا اينها بدنبال پيشرفت استان نبوده اند فقط به دنبال دستورات حزب و گروه خود ميباشند

    • محسن گفت:

      واقعا جای تاسف داره که
      و و امثال و به همه چی سیاسی نگاه میکنید به علم به شهرداری به حمل و نقل به ورزش به راه به برف ……………به همه چی.انسان یه موجوذ منطقیه نه یه موجود تعصبی و یه بعدی

      • ناشناس گفت:

        راست میگن آ\قای شما که جای مردم پیاده دنبال تاکسی اینا که نبودی ونیستی بدونی مردم چس کشیدن؟

  11. مهمان گفت:

    عجب این آقای استاندار خیلی فنی نیست و شناختی نداره ، این آقای مهندس نیک اقبال نباید قبول کنه ، ترمینال در همان بیرون شهر خیلی بهتره تا اینکه ترافیک و درد سر برای مردم در شهر درست بشه .

  12. مسافر دهدشتي گفت:

    شما كه ترمينال ياسوج را يه ذره يه ذره تا نزديكي دهدشت آوردين،يدفه ديگه بيارينش دهدشت قرارش بدين

  13. ناشناس گفت:

    بنده به عنوان یکی از ساکنان خیابان جنب نمایشگاه از این اقدام معترضم و امیدوارم که این مصوبه لغو بشه

  14. آخ و بخت مردم این شهر گفت:

    آخ و بخت مردم این استان که بیدار پور ناتوان و سهیلی میخوان براشون تصمیم بگیرند.یه کلام خل هم من سرم مو واقعا باید نشست و به حال خودمون گریه کنیم

  15. حمید گفت:

    این تفکر که ترمینالباید نزدیک شهر باشه به نظرم قابل قبوله چون گسی که می خواد از ترمینال استفاده کنه برا ارزونی استفاده از اتوبوس هم هست وقتی قرار باشه ماشین دربست کنه و سه چهار هزار تومن پول دربستی بده چه ارزشی داره استفاده از پایانه مسافربری به نظر من باید ترمینال یه منطقه داخل شهر باشه که مسافر وقتی میرسه یا می خواد بره راحت بتونه به مقصدش برسه  باید یه قسمت از شهر که رونق اآنچنانی نداره ترمینال بشه تا ترمینال بهانه ای برا رونق دادن به اون بخش بشه نمی تونم یه جای خوب پیشنهاد بدم ولی مثلا چه اشکال داره ترمینال شهرک جهاد باشه یا شهرک مثلا امام علی؟مماسفانه این دیدگاه تمرکز بر روی نقطه وسط شهر باعث شده احساس کنیم بقیه جاها طظرفیتشو ندارن 

  16. م گفت:

    خواهش می کنم محل جمعه بازار را کنید ترمینال سواری ها

  17. مهندس برق گفت:

    بهترین جا زمین های کنار غسالخانه شرف آباده

  18. یک مهندس ترافیک گفت:

    کسانی که ذره ای علم ترافیک وشهرسازی مطالعه کرده باشند یا دارای سابقه مدیریت اجرایی در مدیریت شهری باشند میدانند که هر تصمیمی در تغییر وتحول عنصرهای شهری میبایست بر اساس اصول علمی و ضوابط باشد در بدیهی ترین اصول اولیه ترمینالهای برون شهری امده که مراکز استقرار این مکانها میبایست در خارج از محدوده شهرها باشند که این مطلب مستند به دلایل ترافیکی-اجتماعی و زیست محیطی میباشد .مخالفت مهندس بیدارپور و سهیلی به عنوان مسئو لان مستقیم طرحهای شهری مستند به دلایل علمی و قانونی بوده و تصویب این مکان هم بدون توجه به نظریه های کارشناسی و در یک فرایند غیر قانونی انجام گرفته است.

  19. ناشناس گفت:

    نیک اقبال و شهردار علم شهرسازی نخوندن که اطلاع از ضوابط ترمینالها داشته باشند استاندار هم انسان محجوبی است و فعلا باید اینها راتحمل کند. مگه سیزده ابان خودش ترمینال موقت نیست. ت

  20. كارشناس گفت:

    باتوجه به رشد سريع شهر ياسوج وبا درنظر گرفتن جمعيت شهر ومشكلات ترافيكي در آينده براي 15 سال آينده نامناسب ترين مكان را تعيين كردند

  21. بی غرض گفت:

    نیک اقبال و شهردار علم شهرسازی نخوندن که اطلاع از ضوابط ترمینالها داشته باشند استاندار هم انسان محجوبی است و فعلا باید اینها راتحمل کند. مگه سیزده ابان خودش ترمینال موقت نیست. که دوباره باید ترافیک به درون شهر هدایت کنند.

  22. سیاسی گفت:

    اینها دیگران را به اقتدار گرایی متهم میکنند ولی خودشان تحمل ابراز نظر کارشناسی را هم ندارند.

  23. ALP گفت:

    برای ترمینال موقت
    ،13 ابان خوبه.

  24. حقگو گفت:

    فکر کنم مسئولانی که این محل را انتخاب کرده اند تا به حال به این مکان مراحعه نکرده اند چون این مکان مناسبی نیست و باعث ترافیک شدید در این مکان خواهد شد.

  25. علی حیدی احمدی تبار گفت:

    سلام
    این ترمینال فعلی علاوه بر دوری نزدیک پمپ گاز است که هیچ رقمه با استانداردهای ترمینال جور نمی شود. ضمن آنکه راننده ها هیچ گونه مکانی برای استراحت دوش گرفت و یا خوابیدن دنارند. لطفا مسولین بازدیدی از ترمینالهای تاکسی اصفهان داشته باشند. ضمن آنکه کرایه 4000 تومانی آژانس تا انجا حاکی از کم لطفی مفرط مسولین به مردم است.
    راستی ترمینال قبلی چه مشکلی داشت؟

  26. واحدي گفت:

    سلام دوستان .
    آمدن ترمينال مسافربري به محل نمايشگاه ، باعث دو اتفاق منفي مي شود:
    اول : عبور و مرور در كمربندي قرني دچار بحران و مشكل مي شود
    دوم: نمايشگاه دائمي كه هم اكنون در بهترين نقطه ممكن واقع شده نيز متاسفانه به تعطيلي دائم كشيده خواهد شد. ضمنا امكانات رفاهي مورد نياز ازجمله مكان مناسب براي استراحت و …رانندگان در اين مكان وجود ندارد
    درضمن ترمينال 13 آبان امكانات رفاهي لازم را دارد و قابليت ترمينال بودن درخود را دارد .مكان موجهي بوده و هست.

دیدگاه شما