شنبه 30 آذر 1392 - 15:15

خبر بد نماینده بویراحمد و دنا / سال آینده وضع بدتر می شود

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس با تاکید بر این‌که کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شاخص توسعه آخرین استان است، گفت: عدم توسعه نیافتگی استان سبب شده شاخص توسعه به نسبت دیگر استان‌ها کمتر و در آخرین ردیف توسعه یافتگی قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: کهگیلویه و بویراحمد در شاخص توسعه آخرین استان است

به گزارش بویرنیوز، غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان اعتبارات توزیع شده در حوزه بویراحمد اشاره کرد و گفت: اعتباراتی که در حوزه تملک دارایی‌ها و ماده 180 بوده با رویکردی جدید در استان توزیع می‌شود که توزیع اعتبارات در سال جاری بر اساس شاخص‌ها بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که توزیع اعتبارات نیازمند بازنگری است، اظهار کرد: افکار عمومی باید اغنا شود که اعتبارات توزیع شده بر اساس برنامه عادلانه‌ای توزیع شده است که این توزیع با همکاری حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم به صورت عادلانه توزیع شده است.

وی در ادامه اذعان کرد: با توجه به این‌که تصمیم‌گیری‌ها متناسب با نیازمندی‌ها در هر منطقه صورت می‌گیرد از این‌رو توزیع اعتبارات بر اساس ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه به دستگاه‌ها اختصاص داده شد.

این مسئول با تاکید بر این‌که ماده 180 قانون برنامه بودجه به منظور رفع تبعیض در توزیع اعتبارات، مناطق کمتر توسعه نیافته و تعادل و توازن با مناطق توسعه یافته نیز اجرا می‌شود، گفت: اعتبار تخصیص یافته به کهگیلویه و بویراحمد قریب به 25 میلیارد تومان بوده که از این میزان 9 میلیارد و 137 میلیون تومان آن به شهرستان بویراحمد اختصاص یافته است.

زارعی اذعان کرد: عمده پروژه‌های اختصاص یافته در شهرستان بویراحمد به بسیج، راه و شهرسازی، علوم‌ پزشکی، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، شهرک‌های صنعتی، شرکت برق است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عمده مشکل کهگیلویه و بویراحمد عدم توسعه تاریخی استان است، گفت: عدم توسعه نیافتگی استان سبب شده شاخص توسعه به نسبت دیگر استان‌ها کمتر و در آخرین ردیف توسعه یافتگی قرار گیرد.

این مسئول ضمن تاکید به مسئولان، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در خصوص میزان اعتبارات تخصیص یافته بر اساس اولویت و شاخص تصریح کرد: نهادها و دستگاه‌های مربوطه باید نظارت دقیق در اجرای پروژه‌ها داشته باشند و اعتبارات به صورت عادلانه در حوزه‌های مدنظر گرفته شده توزیع شود.

زارعی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف میزان اعتبارات تخصیص یافته باید بر اساس موافقتنامه‌ها صورت گیرد و پروژه‌ها به صورت جدی اجرا شوند و نظارت بر اجرای طرح‌ها؛ دستخوش زمان طرح نباشد و موجب انفعالی برخورد کردن با طرح‌ها نشود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروزه مسئولیتی مهم و تاریخی متوجه همه مدیران است و سطح انتظارات تغییر کرده و توقعات نیز افزایش یافته از این‌رو باید به گونه‌ای کار شود که موجب سرخوردگی دولت و دلسردی مردم به نظام نشود.

این مسئول به اعتبارات سال آینده اشاره کرد و گفت: در حوزه اعتبارات سال آینده متاسفانه وضعیت اعتبارات از امسال بهتر نیست بلکه بدتر است که با تعامل با مجموعه هیئت دولت سعی بر این داریم که هیچ پروژه ملی در سطح کهگیلویه و بویراحمد حذف نشود.

زارعی در خاتمه ضمن تاکید به دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی نسبت به افزایش بهره‌وری دستگاه‌ها اذعان کرد: دستگاه‌ها باید تحرک بیشتری داشته باشند و راندمان کار را بالا ببرند.

نظرسنجی

شما بعد از دیدن مناظرات اخیر به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رأی می دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=82572
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    خوشبخت شدیم رفت ای خبر دادیهر که باید فکر خودش را باید کرد

  2. مهرداد گفت:

    با تشکر از زحمات اقای زارعی عزیز،انتظار می رود در پیگیر کارهای حوزه ی مربوطه جدیت و شجاعت بیشتری به خرج دهید.

  3. سراب گفت:

    تورو فرستادىم مجلس که اعتبارات رو افزاىش بدى نه اىنکه بگى وضع بدتر مىشه چشم بسته غىب مىگى حاجى؟

    • ناشناس گفت:

      این ها فعلا به فکر انتصاب مدیران هستند. در پی افزایش اعتبار که نیستند. شبانه روز لابی و رایزنی برای عوض کردن مدیران، بودجه خرواری چند!

      • الهام گفت:

        والا ….. هر کس به فکر اینه که تعداد بیشتری از قوم و خویش خودش رو پست بده.. بیکارهای فامیل رو کار بده… فقیرای فامیلشو نون بده… کی به فکر مردمه؟؟؟ هیچکس

  4. للللللل گفت:

    قرار بود یاسوج بشه گلستان یاد هدایت خواه بخیر

    • ناشناس گفت:

      یایش وته نوخیر بل تا بره بل تا بره کارش فقط سخنرانی بی اعتباراتی هم که ایومه فوری برگشتش ایدا فعلا هم داره خوب سخنرانی ایکنه بلش تا وکارش برسه

      • قوچ گفت:

        خدایی هدایتخواه از زارع بهتر نبود حالا اون حداقل میتونست حرف بزنه میتونست تو مجلس مانور بده تا چند نفر اسم یاسوج رو یاد بگیره ولی زارع را به چیش قسم نه بلده حرف بزنه نه بلده بودجه بیاره فقط و فقط هر روز یه کارخونه به کارخانه های زنجیره ای اسفالتش اضافتر میکنه تازه خبر رسیده داره تو بقیه استانها هم کارخانه میزنه…یاد هدایتخواه بخیر

    • صابر گفت:

      کی بره این همه فاتحه خونی رو …متاسفم برای نماینده ای که به کارهاش اولویت نمی ده و برای وقت خودش ارزش بالایی قایل نیست .هر چند که نفس دلجویی از مردم کار خوب و پسندیده ای است ولی از ایشان انتظار می رود که کار پسندیده تر رو انتخاب کنه و …

  5. شهروند گفت:

    بابایه کم ازهمکارات یاد بگیر.دنیارااب میبره شماروخواب

  6. فرهاد گفت:

    دیگه چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟ ازنورچشمیهایت؟؟؟؟؟ توکه ازقوم وقبیله فارغ نمیشی به فکرمردم شهرباشی

  7. سمانه گفت:

    آخی زحمت کشیدی…… چش نخوری باهوش

  8. روراس گفت:

    حاکم شهری که مرغابی بود بر سر آن شهر رسوایی بود

  9. ب . ر گفت:

    اره تو مرکز بهداشت بویراحمد کسانی که وابسته تیر تاجین (داماد،پسرخاله،…..)پست گرفتن کار ندارن که به جه کسی رای داده باشن….بنده خدا وقت اعتبار گرفتن نداره

  10. دانشجو گفت:

    برای این مردم تاسف خورد که رییس جمهورش تو بودجه مملکت مونده اینها از نماینده انتظار دارن

دیدگاه شما